TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ateityje – dar daugiau miesto visureigių

2015 09 30 6:00
Takayuki Katsuda: "Miesto visureigių segmentas turi dar daug potencialo ir artimiausiais metais vėl matysime, kaip tradiciniai sedanų vairuotojai persėda į visureigius." Tomo Fedaravičiaus nuotrauka

Nauja „plaukiojančio stogo skrybėle" pasipuošęs prabangus ketvirtos laidos „Lexus RX“ į Lietuvą atplaukė dar rugpjūčio pabaigoje, prieš oficialią jo Europos premjerą Frankfurto automobilių parodoje. Dėl „Toyotos“ korporacijai priklausančios premium markės „Lexus“ perkamiausio visureigio, prieš jį pristatant pasauliui, virė daug užkulisinių ginčų, o pirminis jo eksterjeras buvo keičiamas, kai neįtiko pačiam „Toyotos“ prezidentui Akio Toyodai.

Diskusijos griežtos hierarchijos principais valdomose japonų korporacijose vyksta kiek kitaip nei „horizontaliose“ vakariečių verslo organizacijose. Lemiamam vyriausiojo vadovo žodžiui paklūstama. Todėl, kai A. Toyoda generalinės RX peržiūros metu pareiškė esąs nepatenkintas RX prototipo išvaizda, nes kėbulo linijos ir kampuotumas neatrodė it „žengę į gyvenimą“ iš pirminių dizainerių eskizų, tai reiškė ilgas bemieges naktis RX komandai, kol kėbule buvo išgautos „aštrios ir sodrios“ linijos.

Naujasis „Lexus RX“ ne tik leis patenkinti šios markės gerbėjų lūkesčius, bet ir padės pritraukti naujų klientų toliau augsiančiam mieto visureigių segmentui – tuo neabejojo jau antrą RX laidą kuriantis vyriausiasis inžinierius Takayuki Katsuda, su kuriuo pasikalbėti "Lietuvos žinios" turėjo išskirtinę progą vos šiam atidengus naująjį savo kūrinį Frankfurto parodos scenoje.

Išpešti iš korporacijos "Toyota" atstovų daugiau, nei pateikiama oficialiuose pranešimuose, - itin reta galimybė. Nors naujojo RX pirkėjai Lietuvoje miesto visureigio komplektaciją greičiausiai galės rinktis iš dviejų variklių – 2,0 litrų benzinio su dviguba (twin scroll) turbina arba hibridinės pavaros su 3,5 litro benzininiu ir elektros varikliais, jau dabar neabejojama, kad antrasis variantas bus populiariausias. Iki šiol net 9 iš 10 Lietuvoje parduodamų yra būtent hibridiniai modeliai. Pasak T. Katsudos, „Lexus“ pirkėjai Lietuvoje, sprendžiant iš tokios tendencijos, yra progresyvūs, į naujausias technologijas ir aplinkosaugos sprendimus orientuoti europiečiai.

„Mes itin džiaugiamės savo laimėjimais Europoje, kur mūsų ištobulinta visiškai hibridinės sistemos technologija sulaukia itin plataus masto pripažinimo. Net gimtojoje Japonijoje hibridinių RX pardavimas yra menkesnis – sudaro pusę, o didžiausioje „Lexus“ rinkoje JAV – tik apie 15 proc. pardavimo. Jei manysime, kad vandeniliu varomi automobiliai yra transporto ateitis, tai visiškai hibridinė, „Toyotos“ puoselėjama technologija yra „ateitis šiandien“, - sakė T. Katsuda.

Naujos proporcijos

Vienas esminių pagerinimų, lyginant ankstesniąją ir naująją RX laidas, pasak vyriausiojo inžinieriaus, yra variklio skyriaus pertvarka. Atlikusiems variklio ir kitos geležies po kapotu dislokacijos ir tvirtinimo reviziją RX inžinieriams pavyko išgauti geresnius sukimosi standumo parametrus – naujasis RX tapo dar lengviau ir stabiliau valdomas kelyje, neatsisakant vairavimo komforto.

„Kitas itin svarbus dalykas, kurio iškart ėmiausi pradėjęs ketvirtosios RX laidos projektą, yra naujos proporcijos – ratų bazės ilginimas, padėjęs ne tik pagerinti automobilio valdymo charakteristikas, bet ir - svarbiausia – leidęs sukurti daugiau komforto salone. Dabar antroje sėdynių eilėje kur kas daugiau vietos ir gali išsitekti du suaugę žmonės. Papildomo ekspresyvumo ir tvirtumo kelyje naujajam RX taip pat teikia didesni ratai – vietoj 19 dabar jie 20 colių. Šiuos pokyčius lėmė tiek bendros miesto visureigių tobulėjimo tendencijos, tiek ir „Lexus“ klientų lūkesčiai, kurių mes labai paisome", - pažymėjo T. Katsuda.

Daugiau praktiškumo ir vietos RX užpakalinėje dalyje itin reikalauja gamintojo klientai Šiaurės Amerikoje, o „Lexus“ pardavimo vadovas JAV anksčiau net yra pareiškęs, jog trečia sėdynių eilė RX modelyje trečdaliu pakeltų šio gamintojo populiariausio visureigio pardavimą.

Tačiau T. Katsuda LŽ neigė kalbas, jog artimiausioje ateityje išvysime septynvietį RX, nors markės gerbėjai interneto forumuose diskutuoja apie nuošaliose bandymų trasose užfiksuotą septynvietį RX prototipą. Pasak pašnekovo, norint įtaisyti trečią sėdynių eilę tektų atsisakyti veržlaus kėbulo dizaino, automobilio užpakalinė dalis taptų kampuota ir gremėzdiška. Trumpai tariant, praktiškumas nėra svarbiausia „Lexus“ vertybė – tai labiau „Toyotos“ sritis.

Daugiau galios - mažiau taršos

Šiuo metu apie trečdalį „Lexus“ bendrovės pirkėjų pasaulyje sudaro būtent RX miesto visureigį įsigijantys klientai. Todėl, T. Katsudos teigimu, bendrovė šį modelį siekia optimaliai atnaujinti ne tik išoriškai, bet ir technologiškai – juk tai gamintojo flagmanas. Labai daug dėmesio skiriama hibridinės pavaros, pačių variklių ir pavarų dėžės efektyvumui.

„Turime suderinti hibridinėje versijoje naudojamo Atkinsono ciklo V6 variklio galios didėjimą su mažesnių degalų sąnaudų ir taršos siekiu. Dėl itin aršios konkurencijos miesto visureigių segmente iš mūsų tikimasi didžiausių inžinerinių laimėjimų, bet, kita vertus, negalime dėl to leisti išaugti galutinei visureigio kainai“, - sakė RX vyriausiasis inžinierius.

Palyginti su ankstesniąja laida, į naująjį hibridinį RX montuojamos to paties 3,5 l darbinio tūrio jėgainės galia išaugo 10 AG – iki 259, o sukimo momentas esant 4800 aps./min padidėjo 17 Nm – iki 334. Kartu su elektros variklio generuojamais sūkiais bendra hibridinio modelio galia - 300 AG. Maždaug pusę litro degalų 100 kilometrų turi padėti sutaupyti ir visiškai nauja 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė, pakeitusi 6 laipsnių dėžę. Variantas su 2,0 l turbinine pavara, pasak T. Katsudos, turėtų labiau patikti tiems, kurie nori greitesnės akceleracijos pasiekiant didesnį nei miestuose leidžiamą greitį.

„Mano manymu, miesto visureigių segmentas turi dar daug potencialo ir artimiausiais metais vėl matysime, kaip tradiciniai sedanų vairuotojai persėda į visureigius”, - sakė T. Katsuda.

Dar daugiau komforto turėtų suteikti elektroniniai „Safety System+” pagalbininkai. Elektroninės susidūrimo išvengimo, eismo juostos laikymosi sistemos bei automatinis tolimųjų ir artimųjų žibintų perjungimas su naująja laida atkeliauja standartiniame RX pakete. T. Katsudos teigimu, pagalbinės elektroninės sistemos tobulėja taip sparčiai, kad jau dabar „Lexus“ ir kiti technologijų srityje lyderiai gamintojai galėtų kurti savavaldžius ar bent pusiau savavaldžius automobilius, tačiau tam reikia bendresnio didžiųjų pasaulio vyriausybių, gamintojų ir visuomenės sutarimo - kokia kryptimi žengs visa automobilių industrija.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"