TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Atgabentus automobilius registruos paprasčiau

2014 12 30 6:00
Iš kitų ES valstybių atgabentiems automobiliams nuo sausio 1 dienos  bus taikomos paprastesnės registracijos procedūros.  Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Nuo šių metų vidurio įsigaliojusios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos, jas lydintys įgyvendinamieji teisės aktai bei sukeltas tiek vairuotojų, tiek ir verslininkų pasipiktinimas – turbūt populiariausia su transportu susijusi šių metų tema. Įstatymą karštligiškai puolė taisyti Seimas ir kitos atsakingos institucijos.

Labiausiai vairuotojus papiktinusi nuostata dėl automobilių išregistravimo laiko buvo sušvelninta - terminas pratęstas nuo trijų mėnesių iki pusmečio. Dabar jau gali lengviau atsipūsti ir naudotus automobilius į Lietuvą gabenantys verslininkai, mat susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pasirašė įsakymą, kuriuo pakeistos Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo taisyklės. Pataisos numato paprastesnę naudotų transporto priemonių registravimo Lietuvoje procedūrą.

„Pastaruoju metu padaugėjo į Susisiekimo ministeriją besikreipiančių asmenų, kurie susidūrė su papildomais reikalavimais, kai Lietuvoje ketino įregistruoti kitose Europos Sąjungos šalyse įsigytas naudotas transporto priemones. Nuo šiol tokias transporto priemones jie galės įregistruoti paprasčiau“, – pažymėjo R. Sinkevičius.

Tekdavo papildomai sverti

Naujasis susisiekimo ministro įsakymas numato, kad naudotos transporto priemonės, registruotos kitose ES šalyse su tos šalies nacionaliniais transporto priemonės tipo patvirtinimais, bus pripažįstamos Lietuvoje be papildomų tipo patvirtinimo procedūrų.

Apie tai, kad dėl atitikties vertinimo tvarkos, įsigaliojusios nuo liepos mėnesio, daugiausia kentėjo iš Prancūzijos apynaujus automobilius gabenantys Lietuvos verslininkai, LŽ jau rašė anksčiau. Prancūzijos gamintojai automobilių techniniuose pasuose dažnai nenurodo tokio parametro kaip automobilio svoris, dėl to teko registruojamus automobilius Lietuvoje papildomai sverti.

„Gal ir nebūtų labai didelio vargo dėl to svėrimo, jei ne keletas įtartinų dalykų. Tarkime, Vilniaus techninės ekspertizės centrai kažin kodėl siunčia atlikti svorio matavimus tik į vieną vietą, esančią atokiame Kirtimų mikrorajone. Čia už automobilio svėrimą reikalaujama milžiniškų pinigų - beveik po 100 litų. Žinau, kad kitur sostinėje galima išsiversti ir su 20 litų, tačiau kitų centrų pažymos ekspertams netinka. Jei į Lietuvą atsiveži iš karto keliasdešimt automobilių, svėrimas smarkiai kerta per kišenę“, - tuomet guodėsi LŽ pašnekovai. Atrodo, kad prieš didžiąsias metų šventes jų maldos pagaliau buvo išklausytos.

Kasmet atsieis 4 mln. litų

Tuo metu Lietuvos techninės apžiūros įmonės pažymi, kad naujų Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų kokybiškas įgyvendinimas iš patikrą atliekančių įmonių pareikalavo ne tik papildomų investicijų, bet ir gerokai padidino žmogiškųjų išteklių sąnaudas.

„Nuo praėjusių metų pradžios darbui techninės apžiūros (TA) įmonėse papildomai parengti 43 kontrolieriai. 2015 metų sausį bus rengiama nauja techninės apžiūros kontrolierių grupė. Tad 2014-2015 metais prie TA patikros linijų stos daugiau kaip 70 papildomai apmokytų kontrolierių. Šis padidėjęs darbuotojų skaičius kasmet TA įmonėms kainuos papildomai iki 4 mln. litų", - sakė Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Atliekant transporto priemonių privalomąją TA, reikia įgyvendinti vis griežtėjančius ES direktyvų reikalavimus, o pačios transporto priemonės tampa vis sudėtingesnės, tad TA įmonės priverstos vis daugiau investuoti į specialią įrangą, tokią kaip greitaeigiai ašių keltuvai, specialūs sukamieji stovai, OBD skeneriai, krovininių transporto priemonių apkrovos imitavimo įrenginiai ir kt.

„Vertinant eismo saugumo požiūriu svarbių sistemų ir mazgų techninę būklę reikalaujama taikyti papildomas tikrinimo priemones. Pavyzdžiui, vairo mechanizmo apžiūra turi būti atliekama tiek susukant vairuojamuosius ratus iki kraštinių padėčių į kairę ir į dešinę, kai ratai yra pakelti nuo žemės arba pastatyti ant specialių sukamųjų stovų, tiek sukant vairaratį, kai ratai yra įprastinėje padėtyje - visiškai apkrauti stovi ant tvirto pagrindo. Ratų guoliai, padangos ir patys ratai turi būti apžiūrimi sukant pakeltą ratą ir ratui riedant, priekabų stabdžių automatinis suveikimas turi būti tikrinamas atjungus valdymo slėgį“, - sudėtingesnes TA atlikimo sąlygas paaiškino bendrovės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.

Jo teigimu, atsižvelgiant į dabartinį transporto priemonių technologijų lygį ir atskirų sistemų įtaką saugiam eismui, į tikrinamų pozicijų sąrašą įtraukta išsamesnė elektroninių sistemų patikra, nustatant prievolę techninės apžiūros metu patikrinti ne tik transporto priemonėje įrengtų vidinės diagnostikos sistemos indikatorių siunčiamus signalus, bet ir fiziškai patikrinti atskirus konkrečios sistemos komponentus, tai ratų sukimosi greičio jutikliai, elektros laidai, kitos sudedamosios dalys.

Mokame nebrangiai

Įsigyti įrangos - tik viena medalio pusė. Kur kas solidesnių investicijų reikalauja TA stočių modernizavimas, didinant jų pralaidumą. Duris atvėrė naujos TA stotys Raseiniuose, Klaipėdoje, Mažeikiuose, Nemenčinėje ir Kaune. Į stočių ir privažiavimo kelių modernizavimą bei technologinę įrangą Vilniaus įmonė „Tuvlita" investavo 7,5 mln. litų, Klaipėdos „Transkona" - 4,2 mln., Telšių TAC - 3,5 mln. litų.

Iš viso per pastaruosius dvejus metus, įgyvendinant ES direktyvos reikalavimus, šalies TA įmonės, jų pačių teigimu, jau investavo 23 mln. litų. Investicijos į transporto priemonių tikrinimo technologijas, kompiuterinę ir kitą įrangą sudaro 38 proc. skiriamų lėšų, visa kita skirta gamybinių statinių infrastruktūrai ir jai gerinti.

Šalyje TA stotys dirba ir tokiose vietose, į kurias per dieną atvykstančios transporto priemonės skaičiuojamos vienetais. Nepaisant tokių stočių nuostolingumo, jos išlaikomos didžiuosiuose miestuose veikiančių TA stočių lėšomis.

Šių metų gruodį veiklą šalia Vilniaus, Avižieniuose, pradėjo nauja keturių linijų TA stotis, kurioje aptarnaujami tik iš anksto telefonu ar internetu užsirašę klientai.

Nors darbo sąnaudos bei investicijos ir išaugo, Susisiekimo ministerijos nustatyta lengvųjų automobilių TA kaina Lietuvoje ir toliau išlieka viena mažiausių Europoje - 42 litai. Latvijoje lengvojo automobilio techninė apžiūra kainuoja 80 litų, Estijoje - 110, Lenkijoje - 83, Vokietijoje - 211 litų.

Tiesa, nuo kitų metų vasario 1 dienos Lietuvoje techninės apžiūros kaina kils iki 50 litų. Taip dalį didesnių sąnaudų TA centrai "išieškos" iš vairuotojų kišenės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"