TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Atlikti techninę apžiūrą padės ir STT

2016 04 06 6:00
Žadama, kad jau greitai ant techninės apžiūros centrų sienų kabės atmintinės, kuriose bus įspėjama apie gresiančias bausmes už korupcines veikas atliekant TA.  LŽ archyvo nuotrauka

Atrodo, jau šiemet pereisiančių privalomąją techninę apžiūrą (TA) vairuotojų laukia sunkesni nei anksčiau laikai, nes TA kontrolieriams talkins ir Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) pareigūnai.

Valstybės įmonės (VĮ) „Regitra“ duomenimis, 2016 metų sausio 1 dieną Lietuvoje buvo įregistruotos 1 549 158 transporto priemonės, kurios vidutiniškai net 15,4 metų senumo. Iš jų didžiąją daugumą (1 257 473) sudarė lengvieji keleiviniai (M 1 klasės) automobiliai. Šie irgi maždaug 15 metų senumo. Dauguma naudotų mašinų vairuotojų puikiai žino, kad TA senienoms dažnai gali kainuoti labai brangiai, tad ieško išeičių. Nedidelė paslaptis, kad dažnai TA atliekama iš anksto susitarus su kontrolieriais, o tai jau vadinama korupcija.

Su kyšiais ir be jų

„Buvome susitikę su STT pareigūnais, ir jie patys pasakojo, kas darosi, pavyzdžiui, provincijoje. Ten tai, kad priklausai bendruomenei, yra daug svarbiau nei miestuose – visi vieni kitus pažįsta. Vairuotojai ir kontrolieriai kartu augo, drauge į šokius vaikščiojo, taigi netgi atvykus į TA centrą vairuotojui netvarkinga mašina, į kai kuriuos jos techninius trūkumus žiūrima pro pirštus. Ir kaip kontrolieriui atsakyti? Juk draugai!“ – dienraščiui pasakojo Gintautas Šlėderis, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius.

Tačiau STT Korupcijos prevencijos valdybos viršininkas Romualdas Gylys buvo linkęs kalbėti apie privalomosios techninės apžiūros sistemoje įsikerojusią korupciją, kai užmerkusiam akis prieš techninius trūkumus kontrolieriui yra atsilyginama. „Buvo atvejų, kai TA kontrolieriai buvo traukiami atsakomybėn (baudžiamojon – aut.)“, – konstatavo pareigūnas.

R. Gylys pabrėžė, jog pokalbį su „Transekstos“ ir TA įmonių vadovais inicijavo STT. „Mano nuomone, jie (įmonių vadovai – aut.) tarpusavyje nebuvo gerai supratę, kokia gali grėsti atsakomybė kontrolieriams“, – „Lietuvos žinioms“ aiškino STT Korupcijos prevencijos valdybos vadovas.

Reikalas tikrai subtilus. Lietuvoje privalomąją techninę apžiūrą atlieka privačios įmonės, dėl to jų darbuotojams lyg ir negali būti taikomi valstybės tarnautojams ar pareigūnams keliami reikalavimai. Vis dėlto, anot R.Gylio, atsakomybė už kyšio ėmimą TA kontrolieriams niekur nedingsta. Pažeidę įstatymus jie privalo atsakyti ir pagal atitinkamus Baudžiamojo kodekso (BK) straipsnius. „Juk valstybė TA kontrolieriui yra pavedusi atlikti funkciją – patikrinti automobilį. Ir šis priima sprendimą, leisti ar neleisti mašinai dalyvauti viešajame eisme“, – pasakojo STT Korupcijos prevencijos skyriaus viršininkas

G. Šlėderis patvirtino, kad susitikime su STT pareigūnais TA sistemos atstovams buvo paaiškinta, kad pagal šiuo metu galiojantį BK kontrolierius yra traktuojamas kaip valstybės tarnautojas.

Pradės nuo atmintinių

„Transekstos“ vadovo teigimu, pastaraisiais metais asociacijai priklausančios įmonės daug darė, kad sumažintų korupciją TA sistemoje. Tarkim, visoje Lietuvoje apžiūros procedūros yra stebimos tiesiogiai vaizdo kameromis, o moderniausios iš jų – panoraminės – leidžia matyti ir smulkiausias veiksmo detales. Didžiuosiuose miestuose neretai rotuojami ir TA kontrolieriai. Pasak G. Šlėderio, „Transekstos“ ir TA įmonių atstovai dažnai rengia reidus, kai atliekamas senų, bet ką tik perėjusių apžiūrą mašinų kontrolinis patikrinimas. Tačiau LŽ pašnekovas skundėsi, kad nesant reikiamos patirties patiems sistemos darbuotojams sugauti nesąžiningą TA kontrolierių yra labai sunku.

„Per vieną tokį reidą buvome sučiupę savo darbuotoją, kuris laikė techninį automobilio pasą, o į jį buvo įdėta 50 litų kupiūra. Tačiau pradėjus kamantinėti atskirai kontrolierių ir vairuotoją pirmasis aiškino, kad apie kupiūrą jis nieko nežinojo. Tuo metu vairuotojas teisinosi, jog pinigus tiesiog pamiršo išimti iš dokumento. Kyšio davimo faktas taip ir nebuvo įrodytas. Dėl to gerokai daugiau patirties sukaupusi STT siūlo mums nemokamą metodinę pagalbą. Du kartus – pavasarį ir rudenį – vyks seminarai, kuriuose kontrolieriai bus mokomi, kaip elgtis, kai įtaria, kad jiems bus siūlomas kyšis. Manau, teigiamų rezultatų turėtume sulaukti jau šių metų pabaigoje“, – pasakojo „Transekstos“ vadovas.

TA centruose turėtų atsirasti atmintinės, kuriose bus nurodyta, kas gresia kyšį duodantiems ir juos imantiems žmonėms. Taip pat STT siūlymu žadama sudaryti TA kontrolieriams instrukcijas, kurių jie privalės laikytis, antraip bus laikomi pažeidę įstatymus. Ketinama masiškai traukti baudžiamojon atsakomybėn ir vairuotojus, kurie nepaisys instrukcijoje nurodytų kontrolierių reikalavimų ir siūlys jiems neteisėtą atlygį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"