TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Atnaujinta gatvė pablogino eismo dalyvių sąlygas

Suremontuoti keliai džiugina eismo dalyvius, o svarbiausia - geros važiavimo sąlygos užtikrina keleivių saugumą. Vadinasi, užregistruojama mažiau avarijų, rečiau pasitaiko sužeistųjų, išvengiama tragiškų įvykių. Tačiau Plento gatvės, esančios kelio Jonava - Kaunas ruože, remontas sukėlė „Draugystės“ sodų bendrijos narių nepasitenkinimą.

Anot sodininkų, neatsižvelgiant į intensyvų automobilių srautą pagrindiniu keliu, įvažiavimų į teritoriją kampai esantys statūs. Tai trukdo transporto priemonėms, judančioms tiek Kauno, tiek Jonavos kryptimi.

įvažiavimas trukdo eismui

Pasak „Draugystės“ bendrijos valdybos pirmininko Algimanto Sakavičiaus, kelią remontuojanti organizacija ties įvažiavimu į Kriaušių gatvę bordiūrus sudėjo taip, kad susidarė status kampas, taigi įvažiavimas susiaurėjo. Situacija tokia, kad norint įvažiuoti į sodus, negalima prasilenkti su iš priekio atvažiuojančia transporto priemone, todėl vairuotojai privalo laukti, kol automobilis išriedės į pagrindinį kelią.

„Dėl šios priežasties jau ne kartą susidarė mašinų spūstys Plento gatvėje. Tai yra pavojinga visiems eismo dalyviams. Sunku suprasti, kodėl taip neapgalvotai daroma? Kol dar nevėlu, reikia būtinai padėtį taisyti - įvažiavimą paplatinti kokiais dviem trimis metrais ir užapvalinti kampus“, - piktinosi bendrijos vadovas.

UAB „Statyba“ autogreideristas Bronius Šlimas tik patvirtino pirmininko išsakytą nuomonę. Vyriškio teigimu, masyvesnei technikai labai sunku išlaviruoti. „Nepritariu tokiam stačių kampų sumanymui. Tai sukelia nereikalingų problemų visiems eismo dalyviams“, - tikino autogreideristas, atvažiavęs greideriuoti bendrijos kelių.

A.Sakavičiaus teigimu, ilgą laiką bordiūrai ant įvažiavimo kelio buvo visai neužpilti ir trukdė automobiliams, sukantiems į ar iš sodų. O vienas žmogus apgadino mašiną taip, kad ją teko išgabenti su tralu. Nesulaukdami remontininkų, prieš ilgąjį savaitgalį patys valdų šeimininkai tą „iškyšulį“ užpylė žvyru.

Sugadino automobilį

Prieš kurį laiką Mindaugas Čereškevičius, automobiliu „Citroen C8“ išvažiuodamas iš sodų teritorijos, kliudė mašinos apačią, teko kviesti policijos pareigūnus.

„Nors mano automobilis yra ganėtinai aukštas, bet važiuojant per bordiūrus truputį sulingavo ir užkabino vamzdelį į šildymo sistemą. Teko samdyti tralą, gaišinti policiją, užsakyti detales, laukti, kol servise transporto priemonę suremontuos. Visas šis malonumas man atsiėjo septynis šimtus litų. Gal reikės kreiptis į rangovą, kad nuostolius kompensuotų? Juk visa tai tik dėl netikusio kelio remonto“, - pasakojo M.čereškevičius.

Jonaviečio įsitikinimu, projektas iš tiesų esąs prastas. Atseit, eismo sąlygos tik pablogėjo. „Netikęs projektas. Toje vietoje, kur šitoks intensyvus mašinų srautas, būtinai reikėjo pailginti greitėjimo juostą. Aš suprantu, kad projektuotojai norėjo lygios asfalto dangos. Bet privalu atsižvelgti ir į sąlygas, kurios būtinos kiekvienam važiuojančiajam. Stačiu kampu įsukti į sodą ar iš jo tiesiog neįmanoma. Pagrindinėje gatvėje žaibiškai susidaro spūstys. Anksčiau bent buvo galima sustoti kelio pakraštyje, ant žvyrkelio. Dabar sumontuoti bordiūrai - ta galimybė atimta. Nesuprantama, kodėl taip atsainiai žiūrima į remonto darbus: sudėjo bordiūrus ant įvažiavimo ir juos paliko? O sodininkai juk važinėja ir žaloja mašinas“, - neslėpė apmaudo M.čereškevičius.

Raštas merui

„Draugystės“ valdybos pirmininkas šiuo klausimu sakė kreipęsis į kelią remontuojančią organizaciją ir prašęs taisyti padėtį, kol dar neišasfaltuota gatvė. „Mėginau paaiškinti, jog būtina užapvalinti įvažiavimo į sodus kampus. Bet vyrai tik galvas papurtė, neva, jie esą tik projekto vykdytojai ir nieko pakeisti negalį“, - dėstė bendrijos valdybos pirmininkas.

Spalio pradžioje jis pagalbos ieškojo Jonavos miesto seniūnijoje, mat „Draugystė“ yra miesto teritorijoje. Susiklosčiusią padėtį mėgino išaiškinti Saugaus eismo komisijos pirmininkui. „Niekas neskubėjo imtis šio spręstino klausimo, tarsi tai nebūtų problema. Matyt, neįsisąmoninama, kad situacija yra grėsminga visiems eismo dalyviams“, - samprotavo A.Sakavičius.

Norėdamas paskubinti klausimo sprendimą, jis parašė prašymą rajono merui Mindaugui Sinkevičiui. „Vykdant Plento gatvės remonto darbus, uždėjus kelkraščio bordiūrus prie įvažiavimo į Kriaušių gatvę, susidarė status kampas, trukdantis įsukti į sodų bendriją „Draugystė“ iš Plento gatvės. Esant intensyviam eismui, susidaro transporto kamščiai Plento gatvėje. Prašome ištaisyti esamą padėtį, užapvalinant kampą ties įvažiavimu į Kriaušių gatvę. Jei bus atliekami darbai ties Riešutų bei Naujakurių gatvėmis, prašome, kad būtų užapvalinti kampai ties įvažiavimais“, - rašoma rašte.

Seniūno nuomonė

Šis kelias yra regioninės reikšmės, jį prižiūri ir tvarko bendrovė „Kauno regiono keliai“. „Kadangi ji atlieka remonto darbus,“Draugystės“ pirmininko prašymas persiųstas minimai organizacijai. Mes įtakoti remonto negalime, nes Plento gatvės darbus projektavo ir vykdo „Kauno regiono keliai“, - sakė V.Krugliakovas.

Pasak seniūno, kelias yra nufrezuotas, tad užklojus naują asfalto dangą, bordiūrai įvažiuojant į sodus bus žemesni.

„Manau, kad sodininkai patys turėtų rodyti iniciatyvą, kreiptis į projekto autorius ir ieškoti išeities. Tikiu, jog organizacijos vadovybė operatyviau reaguotų į gyventojų, negu į mūsų savivaldybės administracijos ar seniūnijos pastabas“, - samprotavo jis.

Projektas koreguojamas nebus

Uždarosios akcinės bendrovės „Kauno regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas - vyriausiasis inžinierius Edmundas Kaučikas sakė, kad darbus Plento gatvėje atlieka „Kauno tiltai“. Jie vykdo projektą, kuriame numatyta sudėti bordiūrus ir pakloti dangą. Anot jo, kai ant kelio bus užpilta maždaug 2,5-3 centimetrų asfalto sluoksnis, įvažiavimo bordiūrai sumažės ir bus normali situacija.

„Bordiūrai reikalingi tam, kad nebėgtų vanduo į sodus. O statūs kampai padeda sulaikyti vandenį. Anksčiau sodininkai skundėsi, kad vanduo veržiasi į jų teritoriją, tad ir buvo suprojektuota taip, jog tam būtų užkirstas kelias ir neskandintų ten esančių valdų. Ties autobusų stotele įrengtas vandens surinkimo šulinėlis, o ties minimu įvažiavimu jo nėra. Išasfaltavus kelią, reikalai pasitaisys. Taigi šie nepatogumai yra laikini. Darbai vykdomi laiku, rangovas laikosi nustatytų grafikų“, - komentavo E.Kaučikas.

Paklaustas, ar kompensuos žalą, kurią patyrė jonavietis, sugadinęs savo automobilį, pašnekovas atsakė neigiamai.

Bendrovės „Kauno tiltai“ aikštelės vadovas Ramūnas Kirilevičius patikino, kad gatvė bus išasfaltuota pirmąją darbo dieną po ilgojo savaitgalio (pažadas įvykdytas I.N.), tačiau statūs kampai ties įvažiavimu į Kriaušių gatvę tikrai nebus užapvalinti, nes rangovai negali keisti „Kauno regiono kelių“ projekto. „žinoma, platesnis įvažiavimas ir apvalesni kampai būtų kur kas patogiau visiems eismo dalyviams. Bet projektas yra toks, koks yra. Vanduo į sodus nesiveržtų, jei projekte būtų numatyti šulinėliai ties įvažiavimais. Tačiau jų nėra. Pabaigsim darbus, paklosim asfaltą gal ir sodininkams kitaip atrodys. Beje, visos nuovažos į kiemus miestuose taip padarytos“, - paaiškino „Kauno tiltų“ aikštelės vadovas.

Atsipeikėjama per vėlai

Išklausius įvairių nuomonių, susidaro įspūdis, kad kiekviena organizacija žiūri, kaip sakoma, tik į savo daržą. Projektuotojai, taigi „Kauno regiono keliai“ svarbiausiu dalyku laiko Plento gatvės išasfaltavimą. Jiems neaktualu, kad statūs įvažiavimo kampai trikdo intensyvų automobilių judėjimą pagrindinėje gatvėje. Sodininkai, siekdami išvengti dėl jų susidarančių spūsčių, reikalauja geresnių sąlygų.

„įsivaizduokite situaciją: vairuotojas, sukdamas iš sodų į Jonavą, turi „peršokti“ net dvi eismo juostas. Jis priverstas skubėti, nes autombilių srautas Plento gatvėje niekada nesibaigia. Todėl labai svarbu, kad įvažiavimas būtų patogus, apvaliais kampais, o ne 90 laipsnių. Manau, projekto autoriai neįvertino eismo intensyvumo ir nuovažą padarė tokią, kokia yra įvažiuojant į kiemus miestuose. Tačiau tai nepalyginami dalykai. Todėl, galvoju, avarijų, ko gero, čia neišvengsime. O kai atsitiks tragiškas įvykis, bus imtasi koreguoti įvažiavimų kampus. Pas mus taip įprasta - atsipeikėjama tik tada, kada būna per vėlu. Ne tik keliuose, visose gyvenimo srityse, - nuomone dalijosi sodų bendrijos teritorijoje gyvenantis jonavietis, prisimindamas žiedinės sankryžos žemaitės - žeimių gatvėje pertvarkymą. - Jokios ekonomijos, jokio taupymo, išlaidos dvigubos. Pirmiausia įrengė žiedą, kurį keikė visi vairuotojai, vėliau vis tiek turėjo pertvarkyti. Tai kodėl dabar negalima suapvalinti tų vieno įvažiavimo į sodus kampų?“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"