TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Atnaujintas karalius suspindo technologijomis

2014 04 23 6:00
Devintos laidos atnaujintas "Toyota Land Cruiser" į kalną gali ropoti 42 laipsnių kampu. Gamintojo nuotraukos

Anksčiau buvo įprasta, kad bekelių karaliumi vadinamas sunkusis visureigis „Toyota Land Cruiser“ turi ne mažiau kaip šešis cilindrus savo variklyje. Tačiau atnaujintas devintos laidos japonų monstras išsiverčia vos su keturiais.

Prieš sėsdamas prie atnaujinto „Toyota Land Cruiser“ vairo ne vienas bandantis visureigį žmogus, tarp jų – ir LŽ žurnalistas, klausė savęs: ar turintis vos keturis cilindrus (nors kiekvienas jų yra 3 l darbinio tūrio) dyzelinis D-4D motoras sugebės varyti į priekį 2,3 tonos sveriantį bekelės karalių taip, kad jis rodytų dinamikos stebuklus, pavyzdžiui, automagistralėje?

Išsukęs į Vilniaus-Panevėžio greitkelį netrukau susigėsti, kad buvau bent kiek suabejojęs sumaniaisiais Japonijos inžinieriais. „Toyota Land Cruiser“ lengvai įsibėgėjo iki maksimalaus leistino greičio Lietuvoje, kelyje buvo dinamiškas lyg kokia sportinė mašina, todėl greitai pasigailėjau, jog mūsų šalyje galima važiuoti tik maksimaliu 130 km/h greičiu. Net ir skriejant palyginti greitai, keturi cilindrai leido sunkiajam visureigiui rodyti taupumo stebuklus. Didžiulis bekelės karalius greitkelyje vidutiniškai naudojo sunkiajam visureigiui gana mažą kiekį dyzelino – apie 14 litrų šimtui kilometrų.

Pranašumai atsiskleidžia bekelėje

Teisybę pasakius, į tikrą bekelę bendrovės „Mototoja“ dienraščiui LŽ duotu išbandyti atnaujintu „Toyota Land Cruiser“ nebuvau įsukęs. Buvo ankstyvas pavasaris, todėl bijojau įklimpti arba apgadinti automobilį. Tačiau žinau, kad bekelėje japonų visureigis rodo stebuklus.

Techninėse specifikacijose skelbiama, kad atnaujintas „Toyota Land Cruiser“ be vargo gali užropoti įkalne, kylančia aukštyn 42 laipsnių kampu. Lygiai tiek pat pasvirusia įkalne visureigis geba važiuoti ir išilgai. Ir vien jau ši atnaujintos mašinos savybė yra technikos stebuklas.

Visureigio salone valdymo mygtukai sumontuoti taip, kad yra lengvai pasiekiami ir suprantami.

Įstabiausia, kad tam nereikia nei didelių vairuotojo pastangų, nei jo gebėjimų. „Užtenka sustoti, nustatyti pavarų dėžės movas (įjungti vadinamąjį lėtintuvą) ir prietaisų skydelyje užsidega geltonos lemputės, reiškiančios, kad automobilis visą laiką varomas keturiais ratais ir kad stabilumo kontrolės sistema išjungta. Vieną mygtuką paspaudęs turi savaime judantį visureigį. Jėga! Tik sunku susitaikyti su tuo, kad iš pirmo žvilgsnio sunkiai įveikiamu kalnu „Land Cruiser“ užropos be vargo“, - teigė vienas atnaujintą „Toyota Land Cruiser“ bandęs kolega.

Derėtų atskirai paminėti ir „Crawl“ sistemą. Dėl jos „Toyota“ inžinieriai verti tikrų ovacijų. Kol kiti gamintojai maigo daugybę mygtukų, kurių vienas padeda mašinai leistis nuokalne, kitas - į ją kilti, trečias – važiuoti nekalnuota bekele, „Land Cruiser“ įmontuotas vienintelis mygtukas, kuris pavadintas „Crawl“ ("Slinkti").

"Crawl" padeda neskubant sunkiajam visureigiui ir į kalną užropoti, ir nuo jo nusileisti, ir tiesiog važiuoti paprastu keliu. Kompiuteris kiekvienam ratui atskirai nustato sukimo momentą ar stabdymo jėgą, o to pats vairuotojas be elektronikos įsikišimo padaryti negalėtų.

Žvyrkeliu – kaip asfaltu

Kad kuo geriau pajusčiau bekelių karaliaus jėgą, atnaujintą „Land Cruiser“ daugiausia stengiausi išbandyti žvyrkeliuose ir kaimo keliukuose. Iš karto buvo justi, jog tikroji sunkiojo visureigio stichija yra ne tik bekelė, bet ir neasfaltuoti užmiesčio keliai. Važiuojant, pavyzdžiui, žvyrkeliais, jei ne iš po automobilio ratų kylančios dulkės, atrodytų, tarytum skrieji asfaltuotu keliu.

Mieste šis japonų visureigis patogus savo neįtikėtinai mažu tokiai didelei transporto priemonei apsisukimo spinduliu – vos 5,8 metro. Mažesnis nei kai kurių trumpesnių priekiniais ratais varomų sedanų apsisukimo spindulys leidžia ne tik laisviau manevruoti kelyje, bet ir daug greičiau pastatyti „Toyota Land Cruiser“ parkavimo aikštelėje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"