TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Atšalus orams ima „kosėti“ pakaitinimo žvakės

2015 11 16 10:00

Pastaraisiais metais dyzeliniai varikliai smarkiai tobulėjo. Kartu kito ir žiemą problemų neretam senesnio dyzelinio automobilio šeimininkui sukeliančios pakaitinimo žvakių technologijos. 

Tai reiškia, jog atsirado labai platus pakaitinimo žvakių modelių spektras, iš kurio galima preciziškai parinkti kiekvienam varikliui labiausiai tinkančias žvakes.

„Pačiuose moderniausiuose dyzeliuose dabar taikomas trijų pakopų pakaitinimo procesas: parengiamasis pakaitinimas, pakaitinimas variklio paleidimo metu ir baigiamasis pakaitinimas paleidus variklį. Taip pat ir dėl griežtėjančios išmetamųjų dujų emisijų kontrolės neretai gamintojai priversti uždegimo procesą projektuoti taip, kad pakaitinimo žvakės veiktų daug ilgesnį laiką, o kai kuriais atvejais įsijungtų trumpam net važiavimo metu. Visi šie poreikiai nulėmė dalinį pakaitinimo žvakių atnaujinimą“, – sakė automobilių prekių parduotuvės vadybininkas Aleksejus Mitrofanovas.

Vertinant konstrukciją, daugumos pakaitinimo žvakių svarbiausia dalis yra didelės varžos viela, kuri staigiai įkaista įjungus įtampą ir pradėjus tekėti elektros srovei. Kaitinimo energija perduodama degimo kameroje esančiam suslėgtam orui ir staigiai pakelia jo temperatūrą. Tada įpurškiami degalai, kurie susimaišo su karštu oru ir gautas mišinys lengviau užsidega. Ankstesnės kartos pakaitinimo žvakių ritės standartiškai įkaisdavo iki 800–900 laipsnių, o moderniausių žvakių ričių temperatūra yra dar aukštesnė.

Dyzeliniuose varikliuose žvakės naudojamos degalams uždegti. Jos nekibirkščiuoja kaip jų „kolegės“ iš benzininių variklių, tik įkaitina mišinį jam patenkant į cilindrus. Vienas pagrindinių žvakės techninių rodiklių, parodančių jos pajėgumą, yra įkaitimo iki darbinės temperatūros laikas. Dinamiškam automobiliui, ko gero, netiks 30 sekundžių kaistančios žvakės, o į dyzelinį krovininį mikroautobusą visiškai nebūtina implantuoti 5 sekundžių žvakes, ypač įvertinant tai, kad jų kaina didesnė.

Netinkama įtampa sudegina

Jei susiduriame su pakaitinimo žvakių gedimu, anot A.Mitrofanovo, geriausią informaciją apie gedimą ir jo priežastis gali suteikti pakaitinimo žvakės išvaizda. Jei išsukta žvakė atrodo įprastai, bet nekaista, greičiausiai yra pažeista žvakės kaitinimo arba reguliavimo ritė.

„Jei žvakės vamzdelis pažeistas arba išsilydęs, problema dažniausiai slypės per aukštoje įtampoje, kurią nulemia pažeista valdymo sistema, netinkamą pačių žvakių įtampa ar įkrovos klaida. Taip pat kartais vamzdeliai pažeidžiami, esant neįprastoms degimo sąlygoms – esant degalų purkštuko pažeidimams ar į degimo kamerą patenkant per daug alyvos. Jei vamzdelis ne pažeistas, o iš vis sudegęs, beveik šimtas procentų, kad bus panaudota ne to tipo degimo žvakė (vietoj 24 V – 12 V) arba valdymo blokas yra pažeistas ir tiekia netinkamą įtampą“, – pažymėjo A.Mitrofanovas.

Degimo žvakes priveržiantys mechanikai, norėdami išvengti žvakės perveržimo ar nepriveržimo, turėtų žvakę įsriegti gamintojo specifikacijose nurodytu sukimo momentu. Jei žvakė bus nepakankamai priveržta, didelė tikimybė, kad ji taps degimo mišinio nuotėkio ir sumažėjusio elektros efektyvumo priežastimi. O per stipriai priveržus žvakes, deformuosis jų metalinis korpusas.

Geriau pakaitinti kelis kartus

Nustačius, kad žvakė nekaitina tinkamai, ją reikia pakeisti. Tam reikalingas specialus žvakių raktas. Tai reikia daryti atsargiai, užkepusios žvakės gali lengvai trūkti. Jei vis dėlto nusprendėte šią procedūrą atlikti patys, o ne patikėti autoserviso specialistams, prieš atsukdami senąsias žvakes pakaitinkite variklį iki darbinės temperatūros, tuomet jas išimti bus lengviau.

Jei patikrinus žvakes paaiškėja, kad visos jos veikia puikia, tačiau variklis vis tiek neužsiveda, o prietaisų skydelyje mirksi įspėjamoji indikatoriaus lemputė, reikia išsiaiškinti, ar jas pasiekia elektros srovė. Tokiu atveju tikriname, ar veikia relė ir žvakių laidai. Dažnai nutinka taip, kad šie laidai išklera, taigi tinkamai nekontaktuoja su žvake. Tuomet būtina sutvarkyti kontaktus – ir problema bus išspręsta.

Atėjus žiemos šalčiams, jei automobilis užsiveda sunkiau, rekomenduojama prieš tai padaryti ne po vieną, bet po du ar tris kaitinimo ciklus. Įjungus degimą, užsižiebia lemputė, palaukiame, kol žvakė sušildys degimo kamerą, bet variklio nepaleidžiame. Išjungiame degimą ir pakartojame procedūrą iš naujo. Taip automobilis lengviau užvedamas.

Esant minusinei temperatūrai būtina naudoti žieminį dyzeliną. Žemoje temperatūroje vasarinis dyzelinas tirštėja, sunkiau pereina per degalų filtrą, purkštukus, todėl sunkiai užsidega.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"