Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Atšaukė visus vandenilinius „Mirai“

 
2017 02 21 8:30
Japonijos gamintojas planavo jau 2020 metais visame pasaulyje parduoti apie 30 tūkst. automobilių "Toyota Mirai", tačiau bėdos dėl techninio defekto ambicingą planą gali pakoreguoti.   
Japonijos gamintojas planavo jau 2020 metais visame pasaulyje parduoti apie 30 tūkst. automobilių "Toyota Mirai", tačiau bėdos dėl techninio defekto ambicingą planą gali pakoreguoti.    Gamintojo nuotrauka

Pirmasis Japonijos gamintojo „Toyota Motors“ bandymas užkariauti pasaulį originaliu vandeniliniu automobiliu kol kas patiria fiasko. Japonai paskelbė atšaukiantys visas iki šiol pagamintas vandenilines mašinas „Mirai“ dėl defekto kuro elementų sistemoje, kuri sutrumpintai vadinama TFCS.

Vandenilinio automobilio „Toyota Mirai“ TFCS sudaro degalų elementų blokas ir aukšto slėgio vandenilio talpyklos. Procesus sistemoje, kaip skelbia gamintojas, reguliuoja pačios pažangiausios degalų elementų ir hibridinės valdymo technologijos. Buvo metas, kai japonai savąją TFCS vadino „revoliucine“. „Toyota“ sistema daug efektyvesnė už vidaus degimo variklius. Be to, automobilis, turintis TFCS, tausoja aplinką – važiuodamas neišmeta į orą nė gramo anglies dioksido ir kitų teršalų. Šis vandenilinis automobilis garantuoja tokį pat komforto lygį, koks būdingas benzininiams modeliams. Kartą įkrautas „Mirai“ nuvažiuoja ilgą atstumą (502 kilometrus – aut.), o įkrovimo procesas trunka apie tris minutes“, – tikino „Toyota Motors“.

Apie fiziškai nukentėjusiuosius nepraneša

Todėl žinia, kad atšaukiami visi „Toyota Mirai“, kurių debiutas vyko 2014 metais, buvo lyg žaibas iš giedro dangaus. Tiesa, japonų gamintojas tvirtina, jog 2843 vandenilinės mašinos – tiek jų iki šiol parduota visame pasaulyje – kol kas susigrąžinamos tik dėl remonto. Esą jį atlikus bus galima važinėti toliau.

Kaip nurodoma „Toyota Motors“ pranešime, kurį cituoja portalas ft.co.uk ir kita žiniasklaida, defektas automobilyje „Toyota Mirai“ atsiranda susidarius tam tikroms sąlygoms. Pavyzdžiui, kai vairuotojas vandeniline mašina važiuoja vadinamuoju kelionės kontrolės (cruise control) režimu, o paskui smarkiai paspaudžia greičio paminą. Tada „Toyota Mirai“ kuro elementų sistemoje staiga milžiniškai padidėja elektros apkrova ir automobilyje automatiškai įsijungia avarinė sistema.

Ft.co.uk pažymi, kad šiuo metu nepateikiama informacijos apie nelaimingus atsitikimus, kurių priežastis būtų buvęs gamyklinis mašinos defektas. Taip pat skelbiama, jog techninis trūkumas atsirado dėl netobulos programinės įrangos. Tikimasi, kad ją patobulinus neliks ir defekto. „Toyota Motors“ programinės įrangos remontą įsipareigojo atlikti nemokamai.

Vėžį primenantis defektas

Alfredas Lankauskas, Šiaulių universiteto Technologijos, fizinių ir biomedicinos mokslų fakulteto Aplinkotyros ir fizikos katedros docentas, didelis vandenilinių automobilių entuziastas, „Lietuvos žinioms“ teigė, jog naujuose „Toyota Mirai“ aptiktas defektas galbūt skamba labai grėsmingai, tačiau realaus pavojaus nei vairuotojui, nei keleiviams nekelia.

„Tai reiškia, kad srovės šaltinis, šiuo atveju – vandenilio degalų elementų blokas, gauna smūgį ir elektros apkrova akimirksniu šokteli nuo tos, kokia buvo, iki maksimaliai galimos. Aišku, vandenilinių degalų elementų blokas, kaip ir kiekvienas įrenginys, reaguoja į pasikeitimą. Jei pernelyg greitai paspaudžiama greičio pamina, tai paveikia bet kurį vidaus degimo variklį. Procesai tokių motorų viduje irgi tampa gana neaiškūs. „Toyota Mirai“ žaibiškas elektros apkrovos padidėjimas skamba grėsmingai, nes ši mašina – vandenilinė. Gali net susidaryti įspūdis, kad automobilis sprogs, bet iš tiesų taip nenutiks. Padidėjus apkrovai kuro elementai pradeda naudoti gerokai daugiau vandenilio ir tarytum iš vidaus „ėsti“ save, lyg automobilio sistema būtų susirgusi vėžiu. Dėl to labai sutrumpėja celių bloko eksploatavimo laikas, nes pažeidžiama pati jautriausia įrenginio dalis – vadinamoji protonų mainų membrana. Jų storis labai mažas, siekia nuo keliolikos iki kelių dešimčių mikronų. Vandenilinė mašina gali judėti net ir tada, kai dėl elektros apkrovos suardoma membrana, tačiau jos galia jau bus kur kas silpnesnė ir nuolat mažės toliau“, – pasakojo mokslininkas.

Ft.co.uk duomenimis, dauguma iš 2014 metų lapkritį – 2016 metų gruodį pagamintų 2843 „Toyota Mirai“ automobilių važinėja Amerikos ir Japonijos keliais, likusieji – Europoje ir Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"