TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Atšaukiami elektromobiliai - smūgis Estijai

2013 01 30 6:00
Beveik visų Estijoje važinėjančių elektromobilių "Mitsubishi i-MiEV" eksploatavimas yra atšaukiamas dėl defekto stabdžių sistemoje. / Blogedn.com nuotrauka

Estijai, kuri pretenduoja tapti pasaulio lydere pagal elektra varomų automobilių skaičių tūkstančiui gyventojų, rimtą smūgį gali suduoti Japonijos gamintojo "Mitsubishi" sprendimas atšaukti savo naujausios kartos elektromobilių "i-MiEV" eksploatavimą.

Japonų planus atskleidė tarptautinė naujienų agentūra "Reuters". Ji pranešė, kad "Mitsubishi Motors" nutraukia 14,7 tūkst. elektromobilių "i-MiEV" eksploatavimą dėl defekto stabdžių sistemoje. Skelbiama, jog 3,4 tūkst. tokių transporto priemonių esama Japonijoje, 8,9 tūkst. - Europoje.

Estijai tenkanti šių elektromobilių dalis - 508 vienetai - galbūt ir neatrodo didelė. Šiaurinės Baltijos kaimynės keliais iš viso važinėja vos 596 elektra varomos transporto priemonės. Estijoje beveik neabejojama, kad "Mitsubishi i-MiEV" atšaukimas dar labiau paskatins jau kuris laikas mažytėje Baltijos šalyje kylančius ginčus dėl to, ar visuotinė elektromobilizacija estams duos daugiau naudos, ar pridarys daugiau nuostolių?

Elektromobiliai - už taršos leidimus

Sukurti Estijoje elektromobilių rojų šio krašto vyriausybė apsisprendė 2010-aisiais. Tuomet už parduotus 10 mln. perteklinių taršos leidimų "Mitsubishi" korporacijai estai įsigijo 508 "i-MiEV" elektromobilius. Sudariusi sėkmingą sandorį su japonais Estija paskelbė ambicingą planą per kelerius artimiausius metus už biudžeto lėšas įsigyti dar 1000 tokių mašinų ir sukurti stotelių tinklą joms įkrauti, taip pat paskatinti gyventojus pirkti ekologiškas transporto priemones.

Pirmiems penkiems šimtams privačių asmenų vyriausybė pažadėjo padengti iki pusės elektromobilio kainos, bet ne daugiau kaip 18 tūkst. eurų (62 tūkst. litų). Maža to, šiems pirkėjams pridedama ir po 3 tūkst. litų automobilio įkrovimo įrangai įsigyti. Tačiau tie pinigai skiriami tik tuo atveju, jei elektromobilio savininkas įsipareigoja energiją automobiliui įkrauti naudoti tik iš atsinaujinančių šaltinių.

Už taršos leidimus pirktais "Mitsubishi i-MiEV" važinėja savivaldybių socialiniai darbuotojai, kurie rūpinasi pagyvenusiais ir sunkiomis ligomis sergančiais žmonėmis.

Pagirios ar priekabės?

Viešųjų ryšių požiūriu estai pasiekė savo - mažytė Baltijos valstybė visame pasaulyje išgarsėjo kaip viena imliausių inovatyviems sprendimams šalių. Vis dėlto jau kuris laikas Estijoje netyla ginčai, kas svarbiau - geras įvaizdis ar galimi didžiuliai nuostoliai?

Skeptikai atkreipia dėmesį, kad masinis elektromobilių naudojimas esą anaiptol negerina ekologijos. Jų manymu, teršalai, kurių lyg ir jokio poveikio gamtai nedaranti mašina neskleidžia pro išmetamųjų dujų vamzdį, vis tiek pasiekia gyventojus per elektrinių, deginančių dažniausiai skalūnų dujas, kaminus.

Elektromobilių priešininkai Estijoje sako, kad elektra varomos transporto priemonės tiek šalies biudžetui, tiek žmonėms pridarys piniginių nuostolių. Pavyzdžiui, "Mitsubishi i-MiEV", anot jų, kainuoja 36 tūkst. eurų (apie 124 tūkst. litų) - tiek pat, kiek ypač mažai degalų sudeginantis vokiškas prabangus tradiciniu dyzelinu ar benzinu varomas automobilis. Tačiau jį įsigijęs estas galės važinėti 15-20 metų, o elektromobiliu - ne daugiau kaip penkerius ar šešerius, nes tiek laiko yra tinkami naudoti elektra varomų mašinų akumuliatoriai. Pirkti naujus kažin ar apsimokės, mat jie kainuoja 20 tūkst. eurų (apie 70 tūkst. litų). "Pavažinėjus kelerius metus mašina taps metalo laužu, kurio niekam neįsiūlysi. Tačiau į ją jau bus investavę ne tik privatūs vairuotojai, bet ir valstybė. Taigi mažiausiai 9 mln. eurų (31 mln. litų) bus išmesti lyg į balą", - aiškina elektromobilių priešininkai Estijoje.

Beveik neabejojama, kad jų argumentų kraitelę papildys ir "Mitsubishi Motors" sprendimas atšaukti "i-MiEV" - esą elektromobiliai kol kas yra netobuli, jų defektai, šiuo atveju pasireiškiantys stabdant transporto priemonę, gali kelti grėsmę net eismo dalyvių gyvybei.

Tačiau inovatyvių sprendimų šalininkai tvirtina, kad šurmulį prieš elektromobilius neva kelia naftos kompanijų ir tradiciniais degalais varomų automobilių pasamdyti lobistai. Jie pripažįsta, jog šios mašinos turi trūkumų, bet neva nėra tokių gedimų, kurių nebūtų galima pataisyti, o santykinai netobulų technologijų - patobulinti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"