Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Atskleista, kodėl taip greit nusidėvi keliai: jų danga ploninta net 10 centimetrų

 
2017 05 25 13:23
Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Šalies kelių tiesimo ir remonto įmonės nuo šiol turės laikytis griežtesnių reikalavimų, sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Anot jo, dabar rangovai gali kelio dangą paploninti net 10 centimetrų ir taip sutaupyti lėšų bei daugiau uždirbti. Nuo šiol jiems bus leista dangą ploninti tik 3 centimetrais.

„Tiesiant kelią gali visko būti, bet kad būtų toks masinis reiškinys, tokio kelio ploninimo kitose šalyse nėra. Kelių transporto tyrimų institutas atliko tyrimus keliuose ir matosi, kad 80 proc. atvejų kelias buvo plonintas, o nemaža dalimi tai buvo daroma maksimalia riba – 10 centimetrų“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje kalbėjo R.Masiulis.

Konkrečių įmonių, kurios galėjo piktnaudžiauti leistina riba ir ploninti kelio dangą, ministras neįvardijo, tačiau, BNS žiniomis, dauguma patikrintų atvejų tai buvo bendrovės „Kauno tiltai“, „Panevėžio keliai“, „Žemaitijos keliai“, „Fegda“, „Alkesta“, „Lemminkainen Lietuva“.

Anot ministro, tiesiant 1 kilometrą kelio, rangovai legaliai ir teisėtai dabar gali pasisavinti apie 60 tūkst. eurų. Todėl nuo gegužės rangovai galės paploninti kelią tik iki 3 centimetrų.

„Keliams skiriama daug lėšų, daug investuojama, bet kaip paaiškėjo, pats darbas buvo atliekamas ne taip, kaip mes tikėtumės. Skaičiai rodo, kad 1 kilometro kelio tiesimo darbe rangovai šiuo atveju legaliai ir teisėtai galėjo pasisavinti apie 60 tūkst. eurų. Jiems tą leido padaryti galiojantys normatyvai, kurie, mano nuomone, buvo neatsakingai taip ilgai laikomi“, – kalbėjo susisiekimo ministras.

2012–2016 metais Lietuvos keliams skirta daugiau kaip 1 mlrd. eurų, nutiesta 1,8 tūkst. kilometrų kelių.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis sakė, kad rangovams viršijus 3 cm reikalavimą, jie turės savo lėšomis nugremžti viršutinį kelio dangos sluoksnį ir nutiesti naują kelią.

„Ne rangovai mums užduoda toną, o mes rangovams užduodame toną, ir jeigu jie negali prisitaikyti prie naujų reikalavimų, jie neturėtų dirbti“, – spaudos konferencijoje sakė E.Skrodenis.

R.Masiulio teigimu, taip pat įtariama, kad tiesdami kelius, rangovai galėjo naudoti nekokybiškas medžiagas.

„Šių metų vasarą pasitelksime nepriklausomus ekspertus iš užsienio, kurie tirs, koks buvo kelio dangos storumas, bet taip pat tikrins ir medžiagų kokybę. Šiemet taip pat bus įvestas naujas reikalavimas nuolat pildyti elektroninį statybos darbų žurnalą. Dabar tie žurnalai pildomi per vieną naktį, akivaizdžiai viskas daroma vienu metu, nors turėtų būti pildoma nuolat“, – teigė susisiekimo ministras.

Kelių kokybės kontrolės standartas, numatantis galimybę kelią paploninti iki 10 centimetrų, paskutinį kartą buvo pakeistas 2009 metais.

„Tai leido rangovams sutaupyti lėšų ir uždirbti daugiau, buvo sudarytos legalios galimybės geriau gyventi“, – sakė R.Masiulis.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"