TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Atūžia vandenilinė automobilių revoliucija

2015 01 28 6:00
BMW i3 buvo sutiktas labai palankiai, tačiau tuo, kad parduoda daugiau elektromobilių, ypač kritus naftos kainoms, gamintojai pasigirti kol kas negali. Gamintojo nuotrauka

Vokietijos automobilių gamintoja BMW patvirtino siekį i3 elektromobiliui ir i8 sportiniam įkraunamam hibridui pritaikytas inovacijas perkelti į kitų serijų modelius. Tai tik dar labiau paskatino diskusijas, kad vandenilinės automobilių revoliucijos vėliavą pasišovusi nešti japonų „Toyota“ artimiausiais metais sulauks rimto atsako iš Vokietijos gamintojų.

Taigi nauji BMW nuo konvejerio artimiausioje ateityje riedės su kėbulo dalimis, pagamintomis iš anglies pluošto, tobulesne aerodinamika, mažiau anglies dioksido išskiriančiais, bet dėl to galios neprarandančiais varikliais. Praėjusių metų pabaigoje ėmus sklisti kalboms apie 2017 metais premjerai ruošiamą vandeniliu varomą BMW i5 modelį, bavarai jų nepaneigė.

Tiesa, japonai kol kas bus visu žingsniu priekyje, mat „Toyota“ ne tik pristatė pirmąjį rinkai skirtą „Mirai“ (jap. „Ateitis“), bet ir sulaukusi vyriausybės užnugario sparčiai plečia vandenilio degalinių tinklą šalyje.

Kuria vandenilinį modelį?

„Kol kas negalime kalbėti apie jokį naują "i" serijos modelį, paruoštą gamybai, - leidinyje „AutoNews“ publikuotame pranešime teigė BMW pardavimo vadovas Ianas Robertsonas. - Tačiau naujausias technologijas, pritaikytas i3 ir i8 automobiliams, siekiame kuo greičiau perkelti ir į kitus savo modelius. Kol kas ištiso iš anglies pluošto pagaminto kėbulo nebus, tačiau bus daugiau šios medžiagos elementų keleivio pusėje, važiuoklė ir taip toliau.“

Pasak I. Robertsono, platų BMW automobilių spektrą papildys ir įkraunami hibridai. Prie i8 prisidės hibridiniai 3 serijos ir X5 modeliai. BMW atstovo teigimu, hibridinė technologija yra tokia lanksti, kad artimiausioje ateityje tokių automobilių sulauksime vis daugiau. Hibridinė technologija laikoma pagrindiniu koziriu, siekiant sumažinti galingesnių gamintojo modelių išmetamą anglies dioksido kiekį.

Skatina mokesčiais

Tiesa, kaip pastebima, net ir taršos mokestį mokantys Vakarų valstybių vairuotojai kol kas nepuola giedoti meilės giesmių hibridiniams modeliams. Viena pagrindinių priežasčių – kur kas didesnė kaina. Pavyzdžiui, „Audi“ už A3 hibridą papildomai prašo mokėti 13 tūkst. eurų. „Mercedes“ įkraunamas S klasės hibridas su V6 varikliu kainuoja beveik tiek pat kiek benzininis modelis, turintis V8 variklį.

„Naujus projektus pradedame pirmiausia nuodugniai išanalizavę, kiek kainuos naujas modelis. Naujausi modeliai daug kam leidžia kasdien nuvažiuojamą atstumą įveikti tik su elektros varikliu. Be to, mažesnių modelių segmente papildomi elektros varikliai reikšmingai padidiną bendrą galią, todėl natūralu, kad jų kaina didesnė“, - argumentavo I. Robertsonas.

BMW pardavimo direktorius nebuvo linkęs spėlioti, kada elektromobilių kaina galėtų susilyginti su vidaus degimo variklių varomų mašinų, tačiau tendencija yra pastebima.

„Tai priklauso nuo to, kada automobilį su vidaus degimo varikliu, įskaičiuojant valstybės taikomus taršos mokesčius, išlaikyti taps brangiau nei elektromobilį. Elektros varikliai kol kas tik pradedami plėtoti, o baterijų talpa artimiausiais metais smarkiai tobulės, tad mažės ir kaina“, - sakė BMW vadovas.

Planas B – papildomas generatorius

I. Robertsono teigimu, naudojant selektyvinės katalinės redukcijos mechanizmą (SCR), skirtą azotų oksidų kiekiui sumažinti, kad automobilis atitiktų „Euro 6“ standartą, kyla ne tik mašinos kaina, bet ir smarkiai išauga bendras jos svoris. Tai dar vienas vidaus degimo variklių technologijos minusas, palyginti su elektromobilio konstrukcija.

Šiuo metu apie pusė BMW i3 modelio pirkėjų įsigyja ne tikrąjį automobilį, bet REx modelį su papildomu 0,65 l darbinio tūrio benzininiu generatoriumi, kuris baterijai išsekus gamina elektrą. Gamintojo vertinimais, papildomą benzininį generatorių kol kas norėtų matyti daugelis i3 pirkėjų, tačiau pasirinkimas labai priklauso nuo politinių sprendimų. Pavyzdžiui, Norvegijoje, kur toks automobilis jau nebūtų laikomas elektromobiliu, perkami tik visiškai elektra varomi i3, o Jungtinėje Karalystėje didžioji dauguma pirkėjų renkasi REx versiją.

Elektros variklį turintis i3 naudodamas vien elektros energiją gali nuvažiuoti iki 160 km atstumą, o turintis benzininį generatorių - dukart toliau, iki 300 kilometrų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"