TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Aukštaitijos ralį ir šiemet laimėjo estai

2006 08 31 0:00
Algimanto BRAZAIČIO nuotrauka

Vėlų šeštadienio vakarą Utenoje finišavo automobilių sporto klubo AJAGS penktus metus iš eilės surengtas Aukštaitijos ralis, kartu ir Lietuvos automobilių ralio atviro čempionato trečiasis etapas

1002 ežerų krašte vykęs Aukštaitijos ralis, kurio trasa driekėsi Utenos, Molėtų ir Anykščių rajonų keliais, kartu buvo ir Šiaurės Europos šalių (NEZ) čempionato baigiamasis - penktasis - etapas, Baltijos šalių čempionato ketvirtasis etapas ir nacionalinės šalių taurės varžybos. Todėl prie starto linijos nusidriekė įspūdinga net 80 ekipažų virtinė. Jame dalyvavo geriausi šešių valstybių - Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomijos, Danijos ir Baltarusijos - automobilių ralio meistrai, jiems teko įveikti 378 kilometrų maršrutą, iš jų 125,5 kilometro - greičio ruožų. Iš viso ralio "Aukštaitija'2006" maršruto knygoje jų buvo 11. 83 proc. greičio ruožų driekėsi žvyrkeliais, 17 - asfaltuotais keliais.

Trukdė avarijos ir gedimai

Finišo liniją Utenoje kirto 49 ekipažų sportininkai. Pasiekti geidžiamą tikslą daugumai sutrukdė gedimai bei avarijos, kurių šiaip neišvengia nė vienos automobilių sporto varžybos. Žiūrovų apmaudui, jau pačiame pirmame greičio ruože dėl pavarų dėžės gedimo buvo priverstas pasitraukti vienas talentingiausių jaunų lenktynininkų - Vilius Rožukas ir jam talkinantis patyręs šturmanas Audrius Šošas.

Tik pusę distancijos sugebėjo įveikti vienu iš šių varžybų favoritu laikytas Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono duetas. Jie buvo priversti sudėti ginklus, kai sugedo jų "Mitsubishi Lancer Evo VII" vairo mechanizmas.

Skaudžią avariją pirmame greičio ruože patyrė latviai Artūras Priedniekas ir Janis Kirkovaldis, kai jų nesuvaldyta "Citroen Xsara" kelis kartus vertėsi. Po avarijos šis latvių ekipažas buvo priverstas baigti lenktynes.

Analogiška nesėkmė aštuntajame - pirmajame asfaltuotame - greičio ruože ištiko Benediktą Vanagą su Ramūnu Šaučiukovu ir jų vairuojamą galingą "Subaru Impreza STI".

Svečių triumfas

Ralį "Aukštaitija' 2006" laimėjo svečių iš Estijos Marguso Murako ir Aare Ojamae ekipažas. Analogišką sėkmę šiame ralyje darnus patyrusių estų duetas šventė ir pernai.

Nors svečių ekipažas laimėjo tik tris greičio ruožus iš 11, tačiau jų pergalė dėsninga. Jie vieninteliai iš visų ralio dalyvių vairavo galingą, pasaulio ralio čempionato varžyboms parengtą WRC serijos automobilį "Toyota Corolla" ir jo pranašumą išnaudojo labai racionaliai. Nugalėtojai visus greičio ruožus - 125,5 kilometro atstumą, įveikė per 1 val. 3 min. 11,6 sekundės, važiuodami vidutiniu 119,1 kilometro per valandą greičiu.

Pralaimėję jiems 26,7 sekundės antri finišo liniją kirto Rokas Lipeikis ir Renatas Vaitkevičius, kurių "Mitsubishi Lancer Evo VIII" greičio ruožuose važiavo vidutiniu 118,3 kilometro per valandą greičiu.

Trečiąja bendrosios įskaitos vieta džiaugėsi jaunas Lietuvos ralio meistras Vytautas Švedas, važiuojantis su didelę patirtį turinčiu šturmanu Žilvinu Sakalausku. Šis duetas nuo ralio laimėtojų atsiliko 1 min. 09,7 sekundės.

Aukštą ketvirtąją bendrosios įskaitos vietą užėmė vienintelį, antrąjį, Anykščių greičio ruožą laimėję Deividas Jocius su Kastyčiu Torrau, vairuojantys "Mitsubishi Lancer Evo IX".

Ketvirtieji prizininkai aplenkė pajėgų Latvijos lenktynininkų Mario Neikšano ir Mario Jekobsono tandemą, vairavusį analogišką automobilį ir šeštąją vietą užėmusius Arūną Strumskį su Linu Skardžiuku ("Subaru Impreza STI").

Ralio greičio ruožus pasišovė įveikti ir trijų visureigių vairuotojai. Šioje įskaitoje sėkmė lydėjo alytiškių tėvo ir sūnaus Arūno ir Aurimo Lekavičių duetą, - jie vairavo "Mitsubishi Pajero".

"Skraidančiųjų ralis"

Tokį epitetą ralio programoje buvusioms gatvių lenktynėms Utenos mieste suteikė patys jas itin gausiai, kaip, beje, ir visus greičio ruožus stebėję žiūrovai.

Šias azartiškas lenktynes dėl neoficialaus ralio "Aukštaitija'2006" vadinamojo oro karaliaus apdovanojimo laimėjo ralio automobiliu tituluojamą "Subaru Impreza" valdęs Audrius Gimžauskas su Kęstučiu Girštautu. Kai jų vairuojamas automobilis, atsiplėšęs nuo tramplino Utenos centre, nusileido ant asfalto už 31 metro žymos, žiūrovų sukeltos ovacijos trumpam prislopino net kurtinantį motorų gausmą.

Šių sportininkų šuolis buvo itin techniškas ir tolimas. Tačiau ne mažiau įspūdingai šokinėjo ir Dovilas Čiutelė su Mariumi Torrau bei daugelis kitų, o po Giedriaus Notkaus ir Gintauto Tarbono šuolio žiūrovai griebėsi už galvų, stebėdamiesi kaip šiam duetui pavyko suvaldyti jų "Opel Astra".

Tačiau efektingas važiavimas bei kvapą gniaužiantys šuoliai ne visada būna efektyvūs nuožmioje kovoje dėl sekundžių. Tą puikiai paskutiniuose dviejuose greičio ruožuose įrodė juos laimėjęs Švedas, aplenkęs net "Toyota Corolla WRC" bolidą, pilotuojamą ralio nugalėtojų estų.

Lipeikis, kaip ir labai anksti ginklus sudėjęs Girdauskas, laimėjo po du greičio ruožus. Todėl belieka tik apgailestauti, kad nepriekaištingai organizuoto, įdomaus ir didžiulio žiūrovų dėmesio sulaukusio ralio intriga kiek priblėso anksčiau laiko.

Kyla ralių kokybė

Rengėjų pastangas padaryti ralio lenktynes tikra švente ne tik sportininkams, bet ir vis gausiau varžybas stebintiems žiūrovams, po lenktynių vykusioje ralio spaudos konferencijoje itin palankiai vertino Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Romas Austinskas.

"Tą pačią dieną vyko ir Estijos ralio nacionalinio čempionato varžybos. Kodėl pasirinkome Lietuvą, o ne savo gerai pažįstamose trasose vykstančias varžybas, - geriausias atsakas ir kartu mūsų padėka Lietuvos automobilių ralio čempionato organizatoriams", - kalbėjo varžybų laimėtojas Murakas.

Patyrusio lenktynininko nuomone, Lietuvos ralio čempionatas vis labiau įgauna pagreitį. Didėja sportininkų meistriškumas bei jų technikos lygis, varžybos vis geriau organizuojamos.

Nugalėtojų garbės pakyla

Dar aršesnė kova vyko pagal automobilių galingumą suskirstytose klasėse.

A2000 klasėje pergalę šventė Rolandas Šaduikis ir Žilvinas Žeromskas ("Renault Clio"), R12 - svečiai iš Danijos Johanesas Fraasas ir Mickas Fraasas ("Volvo 240"), N4 - Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas ("Mitsubishi Lanver Evo IX"), A8 - Margusas Murakas ir Aare Ojamae ("Toyota Corolla WRC"), R2000 - Dovilas Čiutelė ir Marius Torrau ("Lada 2105 VFTS"), N2000 - Evaldas Čirba ir Audrius Pivoras ("Renault Clio").

Komandinę ralio "Aukštaitija'2006" įskaitą laimėjo ekipa "Juta-Statoil" - jos lenktynininkai pelnė 47 taškus.

Nuo jų šešiais taškais atsilikusi "Spurtas-Grifs AG" komanda pelnė antrąją vietą, trečioji atiteko "Kaunas Rally Team" lenktynininkams. Antrajai prizininkei jie pralaimėjo vos vienu tašku.

NEZ taurę iškovojo Lietuvos automobilių ralio meistrai. Antroje šios įskaitos pozicijoje liko Danija, trečioje - Latvija.

LASF greičiausiojo jaunojo lenktynininko taurės įskaitoje pergalę šventė Švedas, aplenkęs Dominyką Butvilą ir Audrių Vyšniauską.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"