TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Autobuso keleivių teisės - kaip lėktuvo

2013 03 06 6:00
Naujasis ES reglamentas reikalauja, kad keleiviams kompensacijos būtų išmokamos ir tada, kai autobusas vėluoja. / Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Nuo kovo 1-osios važiuojančių 250 kilometrų ir didesniu atstumu autobusų keleivių teisės užtikrinamos lygiai taip pat, kaip ir tų piliečių, kurie skraido lėktuvais ar važinėja traukiniais.

Dabar autobuso keleivis arba jo artimieji gali reikalauti 220 tūkst. eurų (apie 759 tūkst. litų) kompensacijos, jei važiuodamas ketvirtį tūkstančio ir daugiau kilometrų jis žuvo arba buvo sužalotas. Jei kelionės metu ne dėl keleivio kaltės buvo prarastas ar sugadintas jo bagažas, autobuso keleiviui gali būti išmokėta iki 1,2 tūkst. eurų (apie 4,1 tūkst. litų) kompensacija.

250 kilometrų ir didesniu atstumu keliaujantys žmonės turės ir kitų teisių. Pavyzdžiui, jeigu kelionė atšaukiama, vėluojama išvykti ilgiau nei 90 min. į kelionę, kuri užtrunka ilgiau kaip 3 valandas, keleiviams juos vežanti bendrovė privalės pasiūlyti užkandžių, maisto ir gaiviųjų gėrimų, taip pat, jei reikia, - ne daugiau kaip dvi nakvynes viešbutyje, padengdama iki 80 eurų (276 litų) už nakvynę. Tiesa, ši paslauga nebus teikiama, jei įmonė kelionę tolimojo susisiekimo autobusais atšaukė ar jos transportas vėlavo dėl sudėtingų oro sąlygų, taip pat - stichinių nelaimių.

Vežėjai 50 proc. bilieto kainos siekiančią kompensaciją savo keleiviams privalės sumokėti ir tuo atveju, jei į reisą buvo parduota daugiau bilietų, nei yra vietų autobuse, arba vėluojama išvykti daugiau kaip 120 min. nuo numatyto išvykimo laiko. Kompensacijos keleivis negaus tuo atveju, jei pasirinks kelionę kitu maršrutu.

Panašias teises jau anksčiau turėjo lėktuvų ir traukinių keleiviai. Jų ir važinėjančių autobusais europiečių teises sulygino nuo kovo 1 dienos Europos Sąjungos (ES) šalyse įsigaliojęs Reglamentas dėl keleivių teisių kelių transporte. Anot Lietuvoje veikiančių tolimojo susisiekimo bendrovių, dėl Bendrijos erdvėje įsigaliojusio ES teisės akto bilietų kainos neturėtų pasikeisti.

Revoliucijų nežada

Linas Skardžiukas, Kaune registruotos tolimojo susisiekimo autobusais bendrovės "Kautra" generalinis direktorius, dienraščiui LŽ sakė, kad ketvirtį tūkstančio ir daugiau kilometrų siekiančiais maršrutais kompanija veža tik apie 10 proc. keleivių. "Kiti maršrutai nėra ilgesni nei 250 kilometrų", - teigė pašnekovas.

Todėl, L.Skardžiuko manymu, naujai įsigaliojęs ES reglamentas tikrai nepadarys jokios revoliucijos keleivių vežimo tolimojo susisiekimo autobusais versle. "Juk daugelį dalykų darydavome ir iki tol, nespiriami jokio atskiro norminio akto. Pavyzdžiui, ką tik pradėjęs galioti reglamentas netiesiogiai reikalauja užtikrinti, kad neįgalieji, ypač - negalintieji vaikščioti, nesijaustų skriaudžiami įlipdami į autobusą arba išlipdami iš jo. Nematau didelės bėdos. Vairuotojams tikrai nebus labai sunku įnešti neįgalųjį į transporto vidų ir išnešti į lauką, - juk taip elgdavomės ir iki reglamento įsigaliojimo", - sakė "Kautros" vadovas.

L.Skardžiuko skaičiavimu, ES reglamentas padidino kompensacijų sumas. / Ve.lt nuotrauka

L.Skardžiukas tvirtino, kad be jokių norminių ES aktų buvo draudžiama gyventojų sveikata ir gyvybė, taip pat - jų bagažas. Tiesa, anot pašnekovo, sumos galbūt buvo mažesnės. Pavyzdžiui, už dingusį ar sugadintą bagažą autobuso keleivis galėjo tikėtis gauti tik iki maždaug 3 tūkst. litų, dabar - tūkstančiu daugiau. Tačiau tokia menka suma vargu ar galėtų padaryti kokią nors įtaką važiavimo tarifams. "Mūsų įmonėje per metus dingsta arba yra sugadinami vidutiniškai ne daugiau kaip dviejų keleivių bagažai. Nemanau, kad keli papildomi tūkstančiai litų galėtų priversti dešimtis milijonų apyvartą turinčią įmonę kelti bilietų kainas", - teigė "Kautros" generalinis direktorius.

Jo nuomone, nėra blogai, kad nuo šiol autobusų keleiviai tiksliai žinos, kokias teises jie turi. "Ir galės jų reikalauti vadovaudamiesi įstatymu - anksčiau to nebuvo. Keleiviams palanku ir tai, jog buvo padidintos kompensacijų sumos", - reziumavo L.Skardžiukas.

Nesitiki "nesąmonių"

Kitos didžiausios mūsų šalyje tolimojo susisiekimo autobusais Vilniaus bendrovės "Toks" direktoriaus pavaduotojas Jonas Masiukas tikino dar iki galo neįsigilinęs į mažiau nei prieš savaitę įsigaliojusio ES reglamento reikalavimus, tačiau pažadėjo tai padaryti jau artimiausiu laiku. "Gliaudysime kiekvieną punktą, žiūrėsime. Tačiau nemanau, kad ten būtų prirašyta nesąmonių, kurių neįmanoma įgyvendinti. Todėl naujasis teisinis aktas mums nekelia nė mažiausio nerimo. Kiek teko girdėti iš kolegų, ten įstatymo raide įtvirtinta viskas, ką ir iki šiol sėkmingai darėme. Pavyzdžiui, mūsų keleiviai gaiviaisiais gėrimais tolimose kelionėse galėdavo atsigaivinti visuomet", - tikino LŽ pašnekovas.

J.Masiukas nebuvo toks užtikrintas kaip jo kolega kaunietis tik dėl vieno: ar dėl įsigaliojusio ES reglamento nebrangs bilietai. "Bet jeigu ir būsime priversti branginti, bilietų kainos tikrai nešoktels į viršų tuoj pat", - patikino pašnekovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"