TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Autobusų „kapinyną“ atnaujins iš pagrindų

2016 08 10 6:00
Sostinės autobusų parką kitąmet atnaujins 150 šiuolaikiškų autobusų. LŽ archyvo nuotrauka

Rugsėjį Vilniaus savivaldybė planuoja skelbti tarptautinį viešąjį autobusų veiklos nuomos konkursą. Bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) ketina išsinuomoti 100 dviašių autobusų, kurių ilgis siekia 12 metrų, ir 50 triašių (18 metrų) autobusų.

VVT įmonės surengtose atvirų durų dienose dalyvavę gamintojų atstovai pristatė savo transporto priemones. Manoma, jog tai bus viena didžiausių nuomos sutarčių Baltijos valstybėse šiais metais. Jos vertė, be serviso paslaugų, kaip planuojama, sieks apie 34 mln. eurų, o išsinuomoti autobusai sostinėje važinės aštuonerius metus.

„Tikimės, kad nauji, šiuolaikiški ir greiti autobusai paskatins vilniečius rinktis kelionėms mieste ne automobilius, o viešąjį transportą. Taip sostinėje sumažės eismo spūsčių, oro užterštumas. Jei konkursas vyks be trukdžių, nauji išsinuomoti autobusai po Vilnių pradės sukti ratus kitų metų vasarą“, – tvirtino Vilniaus mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.

Eismas pasikeis neatpažįstamai

Ar sunku vairuotojui apsukti autobusą galutinėje stotelėje? Ar, taupant šilumą ir slopinant garsą, galima autobusus įstiklinti naudojant stiklo paketus? Kam suversti kaltę už tai, kad išvažiavus į reisą buvo prakirsta transporto priemonės padanga? Štai tokios žvelgiant iš šalies nesvarbios, tačiau ilgainiui daug rūpesčių galinčios sukelti detalės buvo aptartos per susitikimą su autobusų gamintojų atstovais, atvykusiais į atvirų durų dienas „Vilniaus viešojo transporto“ įmonėje.

Pasak bendrovės VVT generalinio direktoriaus Gintaro Maželio, tuomet, kai autobusų parkas išsinuomos 150 naujų autobusų, eismas miesto gatvėse pasikeis neatpažįstamai. „Mūsų įmonės tikslas – pasiekti, kad kuo daugiau darbingo amžiaus vilniečių rinktųsi VVT autobusus, kaip estetiškai patrauklią ir patogią transporto rūšį, o asmeniniais automobiliais važinėtų į ilgesnes savaitgalio keliones“, – teigė G. Maželis.

Žada šiuolaikišką techniką

VVT įmonės atvirų durų dienose dalyvavę autobusų gamintojų atstovai kalbėjo ir apie tai, kad pravartu techninės priežiūros paslaugų įkainius indeksuoti dažniau negu kartą per metus. Mat būtina atsižvelgti į vartotojų kainų indeksą – prekių ir paslaugų kainų pokyčius.

„Vilniaus viešojo transporto“ atstovai akcentavo autobusų variklių galią, degalų sąnaudų ir pristatymo terminų dedamąsias. Taip pat pageidavo, kad gamintojai juose instaliuotų šiuolaikišką vidinę elektroninę įrangą, užtikrinančią transporto priemonės pagrindinių parametrų monitoringą, avarinį stabdymą ir pagreitį, degalų sąnaudas, vaizdo įrašymą ir autobuso viduje, ir išorėje. Visa tai padės labiau įtikti keleiviams ir mažins įmonės išlaidas.

Nors viešąjį konkursą dar tik rengiamasi skelbti, šiuo metu jau planuojama, kur autobusai bus statomi ir kur jiems bus teikiamos serviso paslaugos, t. y. kas atliks profilaktinę techninę priežiūrą, o prireikus – remontuos. Manoma, kad 150 išsinuomotų autobusų įstengs prižiūrėti 15 automechanikų. Galbūt šias paslaugas, įgiję naujų įgūdžių, galės teikti ir dabar VVT dirbantys specialistai.

„Norėčiau tikėti, jog kitąmet Vilnių pasieks XXI amžiaus civilizacija. Tuomet niekas nebesišaipys, kad sostinės gatvėmis darda autobusų „kapinynas“, – vylėsi G. Maželis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"