TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automagistralę elektromobilizuos per trejus metus

2015 02 18 6:00
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) per trejus metus svarbiausioje šalies automagistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda žada pastatyti dar 9 greitojo įkrovimo stoteles (GĮS). Tada ši transporto arterija pirmoji šalyje atitiks Europos Sąjungos (ES) Baltosios knygos reikalavimus dėl GĮS.

Baltojoje knygoje sakoma, kad jau iki 2030-ųjų ES valstybėse būtina užtikrinti tokią infrastruktūrą, kuri leistų Bendrijos piliečiams masiškai naudotis elektromobiliais. Pagal knygoje išdėstytus reikalavimus atstumas tarp GĮS neturėtų būti didesnis negu 40-45 kilometrai. Estija jau pareiškė, kad visą šalį įkrovimo stotelėmis apstatys iki 2020-ųjų. Lietuvoje iki to laiko, atrodo, bus vienintelė tokia automagistralė Vilnius-Kaunas-Klaipėda ir teritorija šalia jos. Jau dabar tarp Vilniaus ir Kauno veikia dvi GĮS – Vievyje (Trakų r.) ir Abromiškėse (Trakų r.). Per artimiausius trejus metus nuo Abromiškių iki Klaipėdos žadama pastatyti dar devynias GĮS.

Konkurencinės kovos koziris

Dienraštį LŽ apie LAKD planus informavo laikinai direkcijos generalinio direktoriaus pareigas einantis Egidijus Skrodenis. „Pasaulyje moderniausios technologijos tampa svarbiausiu konkurencinės kovos koziriu. Turime neatsilikti ir mes“, - sakė laikinasis LAKD vadovas. Jo teigimu, per artimiausius kelerius metus prie direkcijos prižiūrimų valstybinės reikšmės kelių turėtų iš viso atsirasti 22 GĮS.

LAKD renkasi nuo kelių iki keliolikos kartų už lėtojo įkrovimo stoteles brangesnes GĮS dėl to, kad jose elektromobilių baterijas galima įkrauti greičiau nei per pusvalandį. Kraunant elektromobilius lėtojo įkrovimo stotelėse procesas gali užtrukti net iki 8 valandų. Tai labai nepatogu vairuotojams, nes daugumai jų, o gal net ir visiems vėjais paleisti kelias valandas, kol įsikraus transporto priemonės baterijos, pernelyg didelė prabanga.

Kalbėdamas su LŽ E. Skrodenis atkreipė dėmesį, kad ypač daug pastangų plėtodama elektromobilių infrastruktūrą Vilniaus-Kauno-Klaipėdos transporto arterijoje deda LAKD valdoma valstybės įmonė „Automagistralė“.

9 stotelių – per akis

Ne paslaptis, jog elektromobilizaciją Lietuvoje stabdo ne vien investicijų stoka, bet ir keista diskusija apie tai, kas turėtų atsirasti pirmiau – elektromobiliai ar jiems būtina infrastruktūra. Vienų manymu, pirmiausia lietuviams reikia prisipirkti daug elektromobilių, kitaip nebus kam naudotis sukurta infrastruktūra. Šio požiūrio priešininkai tikina, kad be infrastruktūros nebus ir elektromobilių, esą kokia prasmė pirkti tokią transporto priemonę, jeigu jos nėra kur įkrauti? „Kol nebus tinkamos infrastruktūros, tol ir elektromobilių niekas masiškai nepirks, nors šios transporto priemonės dabar pačios perspektyviausios“, - kalbėjo „Automagistralės“ direktorius Vladislovas Molis.

Jis pabrėžė, kad maždaug po trejų metų kelyje Vilnius-Kaunas-Klaipėda GĮS viena nuo kitos stovės tokiu atstumu, kokio reikalauja ES Baltoji knyga. „Likusias septynias įkrovimo stoteles planuojama statyti VĮ „Automagistralė“ prižiūrimose automobilių stovėjimo aikštelėse. Jose jau veikia GĮS būtina infrastruktūra. Pavyzdžiui, aikštelėse nereikės įrengti apšvietimo. Dar svarbiau, kad neteks spręsti žemės paėmimo svarbiems visuomenės poreikiams problemų, nes ji jau priklauso „Automagistralei“, kitaip sakant - valstybei“, - aiškino V. Molis.

Dvi naujos GĮS Vilnių ir Klaipėdą jungiančioje transporto arterijoje atsiras Kauno rajone, 93-iajame ir 96-ajame kelio A1 kilometruose. Po dvi bus pastatytos šalia Ariogalos, Raseinių, Kryžkalnio ir Andrijavo miestelių. „Devinta GĮS stovės maždaug 30 kilometrų atstumu nuo uostamiesčio, prie Klaipėdos-Gargždų sankryžos“, - vardijo „Automagistralės“ vadovas.

V. Molio teigimu, 11 stotelių visiškai pakaks, kad būtų patenkinti automagistrale Vilnius-Kaunas-Klaipėda elektromobiliais važiuojančių vairuotojų poreikiai.

FAKTAI

Iki 2020-2022 metų LAKD savo administruojamuose valstybiniuose keliuose planuoja įrengti 22 GĮS.

Daugiausia stotelių (18) stovės prie svarbiausių šalies automagistralių - Vilniaus-Kauno-Klaipėdos ir „Via Balticos“.

Likusios GĮS greičiausiai bus statomos šalia Vilniaus-Panevėžio automagistralės, kai kurių nacionalinių parkų, pavyzdžiui, Dzūkijos ir Žemaitijos, prie Žuvinto ežero.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"