TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automatiškai valdomas „Tesla“ pateko dar į vieną avariją

2016 07 19 6:00
Įvairūs "Tesla" modeliai neretai patenka į avarijas, tačiau į jas pradėta kreipti dėmesį tik po to, kai eismo įvykių dalyviais tapo automatiškai valdomi elektromobiliai.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Dar vienas automatiniu būdu, vadinamuoju autopilotu, valdomas visureigis „Tesla Model X“ staiga prarado „protą“ ir rėžėsi į medinę kelio atitvarą. Avarija įvyko liepos 1 dieną JAV, Pensilvanijos valstijoje.

Kaip nurodo amerikiečių portalas cnbc.com, elektromobilio savininkas 77-erių Albertas Scaglione iš Mičigano (JAV) valstijos dėl eismo įvykio apkaltino prabangaus visureigio automatinę valdymo sistemą. Anot cnbc.com, vairuotojas išvengė rimtų traumų, bet visiškai naujas „Tesla Model X“ buvo aplamdytas kaip reikiant. Avarija įvyko nuvažiavus apie 103 kilometrus nuo JAV Pensilvanijos valstijos miesto Pitsbergo.

Nesilaikė instrukcijos?

Amerikos visuomenei skandalingas faktas tapo žinomas tik po savaitės. Anot vietos žiniasklaidos, elektrinio visureigio gamintojas „Tesla Motors“ neneigia, jog nutikus eismo nelaimei veikė aktyvuota automobilio valdymo sistema. Tačiau kompanijos atstovai pabrėžia, kad mašina riedėjo kalnuotu keliu, kuris net nebuvo pažymėtas linijomis.

Pasak „Tesla Motors“ atstovų, instrukcijos griežtai nurodo tokiu atveju perimti mašinos valdymą į savo rankas vairuotojui, tačiau mičiganietis senjoras reikalavimo nesilaikė. Gamintojo pranešime žiniasklaidai ypač atkreipiamas dėmesys į tai, kad vadinamasis elektromobilio autopilotas du kartus balsu įspėjo žmogų apie būtinybę perimti vairą, bet šis nekreipė nė mažiausio dėmesio į elektronikos komandą.

Cnbc.com teigimu, įvykį tiria už saugumą keliuose atsakinga Šiaurės Amerikos saugaus eismo administracija (NHTS). Jos ekspertai po kurio laiko ir turėtų atsakyti, kas dėl avarijos Pensilvanijoje kaltas, o kas – teisus.

Tragedija Floridoje

Tai jau antras atvejis per pastaruosius porą mėnesių, kai į eismo įvykius patenka automatiškai valdomi elektromobiliai „Tesla“. Tiesa, pirma avarija baigėsi kur kas liūdniau. Gegužės 7-ąją netoli Vilistono miesto, kuris yra į šiaurę nuo valstijos sostinės Majamio, nedidelės technologijų bendrovės savininkas Joshua D. Brownas savuoju „Tesla Model S“ važiavo autostrada. Apie 15.40 val. priekyje elektromobiliui kelią kirto į kairę sukęs sunkvežimis su puspriekabe. Tuo metu vairuotojas buvo įjungęs autopilotą, kuris atsiradus kliūčiai privalėjo sustabdyti mašiną. Deja, to neįvyko ir dideliu greičiu lekiantis „Tesla Model S“ palindo po vilkiko puspriekabe.

Ši tiesiog „nupjovė“ elektromobiliui viršutinę dalį. Paskui „Tesla Model S“ dar riedėjo autostrada, išvažiavo į šalikelę, už kelių šimtų metrų nuo eismo įvykio vietos rėžėsi į pakelės tvorą, nuvertė ją, apsisuko ir sustojo tik tada, kai kelyje atsirado dar viena tvora. Vairuotojas, aišku, žuvo susidūrimo su puspriekabe akimirką.

Kompromituoja inovaciją

Dėl šio įvykio NHTS irgi atlieka tyrimą. Tačiau „Tesla Motors“, ir tuomet nelaukdama oficialių administracijos išvadų, viešai pakomentavo, kodėl, kompanijos nuomone, nesuveikė tik pernai į amerikietiškus elektromobilius pradėtas diegti automatinis valdymas. Kaip sakoma „Tesla Motors“ pranešime žiniasklaidai, vadinamojo autopiloto vaizdo kamera neidentifikavo priekyje važiuojančios transporto priemonės dėl aukštos jos puspriekabės prošvaisos, baltos spalvos ir ryškios saulės šviesos.

Beje, automatinę mašinos valdymo sistemą įjungia tik vairuotojas, o kelyje atsiradus kliūčiai elektronika gali ne tik sustabdyti elektromobilį, bet ir priversti jį persirikiuoti, valdyti greitį. Tačiau vairuotojo komandos visuomet turi pirmenybę. Jam užtenka įsikišti į valdymą, kad autopilotas nustotų veikęs. Vis dėlto tragiško susidūrimo Floridoje akimirką staiga persirikiavusio vilkiko nepastebėjo nei vairuotojas, nei elektronika.

Jei ekspertai pripažins, kad abiem atvejais dėl avarijų kaltos automatinės automobilių sistemos, bus suduotas didelis smūgis „Google“, „Volkswagen“ ir kitoms kompanijoms, kuriančioms inovatyvias automatiškai valdomas ateities transporto priemones.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"