TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilį užrakinsi – bet vis tiek prarasi

2016 08 17 6:00
Vagys automobiliuose diegiamas bevielio rakto sistemas gali įveikti vos per keletą minučių. „Twitter“ nuotrauka

Milijonai automobilių, pagamintų per pastaruosius 20 metų, turi įdiegtas bevielio rakto (angl. keyless) sistemas. Pasirodo, į daugelį automobilių tokiu būdu patekti itin patogu ne tik jų šeimininkams, bet ir... vagims.

Birmingemo universiteto mokslininkų vadovaujama tyrėjų grupė vos prieš keletą dienų paviešino išsamaus eksperimento rezultatus, kurio metu jie daugiausiai tyrė „Volkswagen“ grupei priklausančių markių – „Audi“, „Volkswagen“, „Seat“ ir „Škoda“ – bevielio rakto sistemų pažeidžiamumą.

Tačiau taip pat sėkmingai specialistai „nulaužė“ ir per pastaruosius dešimt metų pagamintų įvairių kitų gamintojų „Alfa Romeo“, „Chevrolet“, „Citroen“, „Dacia“, „Ford“, „Fiat“. „Lancia“, „Mitsubishi“, „Nissan“, Opel“, „Peugeot“ ir „Renault“ automobilių „keyless“ sistemas.

Iškoduoja per kelias minutes

Tyrimo, pavadinto „Užrakinsi – bet vis tiek prarasi: automobilių bevielio rakto sistemų (ne)saugumas“ rezultatai šokiruoja, mat specialistams įveikti daugumos automobilių „keyless“ sistemų šifrą, pasitelkus radijo bangų skaitytuvus ir nešiojamą kompiuterį su kodavimo programa, užtruko nuo 1 iki 10 minučių.

Automobilių saugos sistemų specialisto Manto Kielos teigimu, anksčiau buvo žinoma apie metodą, kai bevielio rakto sistemas buvo galima įveikti pasitelkus elementarų radijo ryšio retransliatorių, vadinamą „ilgąja ranka“. Tokiu atveju viename gale poroje dirbantys vagys pultelio signalą sučiumpa, o kitame gale retransliatoriumi signalas perduodamas į automobilio, prie kurio stovi antrasis vagis, sistemą.

„Bet tokiu atveju, vis tiek rizikuojama, kad suveiks automobilio signalizacija, gali kilti kitų techninių problemų. Dabar naujausio tyrimo duomenys parodė, jog signalą ne tik lengva „pagauti“, bet ir jį iššifruoti – ir tam nereikia brangios technikos. Akivaizdu, jog dabar gamintojų naudojamos „keyless“ sistemos yra pernelyg lengvai iškoduojamos – dėl patogumo toli gražu nedidėja automobilių saugumas“, – sakė saugos sistemų specialistas.

Gali klonuoti pultelį

Peržvelgus tyrimo išvadas, tampa aišku, jog pažeidžiamiausios šiuo metu išlieka „Volkswagen Group“ gaminamuose automobiliuose naudojamos „keyless“ kodo sistemos, kurias tyrėjai suskirstė į keturias nuo 1995 metų iki šiandien diegiamas kartas.

Nepaisant patobulinimų, daugeliu atvejų jas pavyko iškoduoti vos vienąkart sučiupus „keyless“ pultelio siunčiamą signalą. Kitų gamintojų naudojama „Hitag2“ kodavimo sistema buvo kiek sudėtingesnė. Ją tyrėjams pavykdavo iškoduoti „sučiupus“ bent keturis atskirus „keyless“ pultelio išsiųstus signalus. Visgi visais atvejais tai pavykdavo padaryti labai greitai.

„Saugumo prasme – tai išties pavojinga. Nulaužus „keyless“ kodą iš esmės galima be didelio vargo klonuoti naują automobilio pultelį. Patekus į automobilį tokiu būdu, signalizacija tikrai nesuveiks. Taip nepastebėtam galima apvogti automobilį – išnešti vertingus daiktus ar pavogti šiandien juodojoje rinkoje itin paklausias multimedijos sistemas. Taip pat apeinant imobilaizerio sistemą, per OBD jungtį įprogramavus naują kodą galima užvesti ir pagrobti patį automobilį“, – apie galimas pasekmes kalbėjo M. Kiela.

Keleto naujausių neįveikė

Nors galima teigti, jog bevielio rakto sistemų pažeidžiamumai yra didžiojoje daugumoje pastaruosius dešimtmečius gaminamų automobilių, keleto naujausių modelių užraktų sistemų tyrimą atlikusiems specialistams visgi nepavyko įveikti. Tiesa, vienintelės gerosios išimtys yra dalis naujausių „Volkswagen Group“ MQB platformos pagrindu gaminamų modelių, kaip populiarus septintos laidos „Volkswagen Golf“.

Pasak „Volkswagen Group“ atstovo spaudai Peterio Weisheito, naujausios kartos „Golf“, „Tiguan“, „Touran“ ir „Passat“ automobilių bevielio rakto sistemos nebėra pažeidžiamos.

„Naujausia automobilių karta nėra paveikta šios nurodytos problemos“, – į žurnalistų klausimą lakoniškai atsakė P.Weisheitas, bet nekomentavo ankstesnių modelių trūkumų. „Volkswagen“ taip pat atsisakė atskleisti, kurie bevielių sistemų gamintojas, ar vienas jų, tiekė ir tiekia šias sistemas automobiliams.

Įdomu tai, jog dar 2013 m. „Volkswagen Group“ buvo ėmusis teisinių priemonių prieš tyrėjų komandą, kurie jau anksčiau identifikavo dalį spragų 20 skirtingų gamintojų, taip pat ir „Volkswagen Group“, naudojamose bevielio rakto sistemose. Ankstesnį tyrimą mokslininkams pavyko publikuoti, tik sutarus su gamintojo teisininkais, jog viešai prieinamoje medžiagoje nebus detaliai aprašyti elementariausi būdai nulaužti sistemas.

Akivaizdu, jog naujausias šį mėnesį paviešintas tyrimas gamintojams sukels dar daugiau galvos skausmo. Situacija rimta, nes tampa aišku, jog šias sistemas gali nulaužti net tik kino filmuose rodomi programavimo ir kodavimo genijai. Tą įsigiję nesudėtingas priemones realybėje gali padaryti ir mažiau sumanūs vagys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"