TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobiliai, pakeitę pasaulį

2009 07 08 0:00
"Jaguar XK 120" tuo metu tapo greičiausiu serijiniu automobiliu pasaulyje.
www.forum-auto.com nuotrauka

Kiekvienais metais pasirodo vis naujų automobilių modelių. Dauguma jų tampa puikiais pagalbininkais, tačiau dalis įeina į istoriją kaip automobiliai, pakeitę pasaulį.

Įtakingas leidinys "Forbes" sudarė sąrašą 10 automobilių, kurie turėjo ir tebeturi didžiulę įtaką ne tik automobilizmo istorijai, bet ir pasaulio įvykiams. Anot leidinio, šie automobiliai pakeitė kai kurių žmonių įpročius ir stilių, gamybos bei technologijų suvokimą, taip pat net lėmė kai kurių šalių vyriausybių pasikeitimą.

Tarp praeities ir dabarties

Pasaulį pakeitusių automobilių sąrašą žurnalas "Forbes" pradeda nuo 100 metų skaičiuojančio žymiojo "Ford T" modelio. 1908 metais išleistas automobilis tapo pirmąja masine transporto priemone, kurioje buvo sumontuotas vidaus degimo variklis. Šis automobilis turėjo dviejų bėgių transmisiją ir buvo varomas galinių ratų. T modelio mašinas iš dalies galima vadinti visos automobilizmo istorijos pradininkėmis. Nuo jų atsiradimo pasaulyje parduota daugiau nei 20 mln. šio modelių mašinų.

Automobilis, kuris pristatė naujo tūkstantmečio technologijų galimybes, anot "Forbes", yra hibridinis "Toyota Prius". Šis modelis, kurio vien JAV jau parduota per 150 tūkst., tapo pirmuoju serijiniu automobiliu, turinčiu hibridinę sistemą. Jame sumontuotas elektrinis ir benzininis variklis. Be to, šio japonų "šedevro" kaina prieinama daugumai žmonių. JAV tokią mašiną galima įsigyti už maždaug 50 tūkst. litų. Leidinys pabrėžė, kad "Prius" visiškai pakeitė požiūrį į tradicinę automobilių pramonę.

Istorijos amžininkai

Toliau sąraše puikuojasi du "vokiečiai" - "Porsche 911" ir "Volkswagen Beetle" automobiliai. Abu jie tapo savo laikmečio ikonomis. "Porsche 911" iki šiol yra daugelio automobilių mėgėjų saldi svajonė. Tuo metu "VW Beetle", dar vadinamas "vabalu", tapo kone ilgiausiai gaminamu modeliu pasaulyje. Mat šio automobilio istorija prasidėjo 1938 metais ir, su tam tikromis pertraukomis, tęsiasi iki šiol. Tiesa, skirtingai negu pirmieji "vabalai", dabartiniai "VW Beetle" automobiliai ne kiekvienam pagal kišenę.

Bene pigiausias kada nors Vokietijoje gamintas serijinis automobilis buvo "bjauriojo ančiuko" sindromu sirgęs "Trabant". Tačiau "Forbes" į šį sąrašą jį įtraukė ne dėl pigumo. Specialistai mano, kad tuo metu pralaimėta kova automobilių rinkoje (per 30 metų buvo parduota tik 3 mln. "Trabant" vienetų) tapo rimtu įvykiu, turėjusiu įtakos Berlyno sienos griūčiai ir visam socialistiniam lageriui.

Populiarūs net sunkmečiu

Dar vienas modelis, kurį žurnalas "Forbes" pripažino pakeitusiu pasaulį, yra legendinis "Ford Mustang". Šis automobilis pradėjo "raumeningų" ir galingų mašinų erą. Pirmą kartą "Mustang" buvo pristatytas Niujorke 1964 metais, tačiau iki šių dienų šis modelis nepalieka abejingų. Vos per pirmus metus JAV buvo parduota pusė milijono tokių automobilių. Be to, šiuolaikinis "Ford Mustang" net ir krizės metu JAV yra itin geidžiamas automobilis. Vien tik gegužę šių mašinų čia buvo parduota beveik 9 tūkst. vienetų.

Į "Forbes" sąrašą pateko ir britų gamybos "Jaguar XK 120". 1948 metais pradėtas gaminti automobilis tuo metu tapo greičiausia serijine mašina pasaulyje. Be to, tai buvo vienas gražiausių automobilių istorijoje. Šiuo metu "Jaguar XK 120" yra vertinamas kaip istorinė relikvija.

"AMC Eagle" pasaulyje buvo pristatytas kaip pirmasis krosoveris. Visų varomųjų ratų sistema ir paaukštintas kėbulas buvo tikra revoliucija to meto automobilių gamyboje.

"Forbes" neliko nepastebėti ir automobiliai "Jeep Cherokee" bei "Dodge Caravan". Pirmasis įvertintas už tai, kad tapo pirmuoju daugeliui žmonių prieinamu šeimai pritaikytu visureigiu, o pasirodžius antrajam automobiliui prasidėjo minivenų gamybos istorija.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"