TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilinės alyvos ateitis: ar verta mokėti brangiau?

2015 07 27 6:00
Šiais laikais automobilių variklių galia didėja, alyvos keitimo intervalai ilgėja, o pačios alyvos į variklius pilama vis mažiau. LŽ archyvo nuotraukos

Jei tektų nurodyti, kuo skiriasi automobilio variklio alyvos, didelė dalis vairuotojų prisimintų, jog šios yra sintetinės ar pusiau sintetinės. Taip pat pažymėtų, jog varikliui skirti tepalai būna skirtingo klampumo. Tačiau inovacijoms plintant šviesos greičiu, gamybos procesų ir produktų naujovėmis giriasi ir automobilinės alyvos gamintojai.

Visgi pokyčių eroje nemažiau svarbus ir vairuotojų supratimas – kasmet įsigydami 42 tūkst. kilotonų automobilių tepalų, vairuotojai ne visada žino savo automobilių poreikius alyvai. Tad ką derėtų įsiminti vairuotojams, siekiant pilnai atskleisti inovacijas, lemiančias ilgalaikį automobilio variklio veikimą?

Diktuoja įstatymai ir gamintojai

Alyvų inovacijų madas apibrėžia įstatymų leidėjai ir automobilių gamintojai: įstatymų leidėjai griežtina reikalavimus automobilių išmetamosioms dujoms, o automobilių gamintojai perkelia šiuos reikalavimus alyvų tiekėjams.

Kokybiškos alyvos savyje turi priedų, sugeriančių variklio viduje susidarančius nešvarumus – todėl kokybiška variklio alyva patamsėja, o ne išlieka skaidri.

„Taip pat reikia nepamiršti, kad automobilių variklių galia didėja, alyvos keitimo intervalai ilgėja, o pačios alyvos į variklius pilama vis mažiau. Todėl didėjant alyvos svarbai automobilio veikimo procese, svarbu kad ji būtų mažo klampumo, stabili ir ilgaamžė. Tai pavyksta pasiekti naudojant modernias sintetines alyvas ir tiksliai suderinant alyvų priedus. Kita tendencija, po truputį įgaunanti pagreitį, yra bioalyvų kūrimas, kurių pagrindinis privalumas – ekologiškumas“, - paaiškino „JX Nippon Oil & Energy Europe Limited“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Laisvidas Bartaševičius.

Anot pašnekovo, šiandien automobilių ir motociklų sportas turi didelę įtaką naujų produktų kūrimui. Pavyzdžiui, pagerinus vienos sportinės alyvos, skirtos galingiems sportiniams varikliams, kuro ekonomijos charakteristikas, sportininkai įgavo galimybę visiškai išnaudoti variklio galią, nebijodami, kad viršys degalų limitą lenktynėms. Šios naujosios technologijos pritaikomos ir alyvose kasdieniam vartojimui.

Vadovaujasi stereotipais

Net ir akylai nagrinėjant inovacijas, svarbu, kaip pabrėžia alyvų gamintojai, jog vairuotojai išmoktų pagrindines pamokas, kurios nekis, net ir inovatoriškiausių alyvų pasaulyje. Dažnai vairuotojai yra įsitikinę, kad visos alyvos yra vienodos, tik vienos brangesnės, o kitos – pigesnės. Dar daugiau diskusijų šia tema yra sukėlę pavieniai tyrimai, nustatę, jog tai pačiai klasei priklausančios alyvos dažnai skiriasi tik gamintojo pavadinimu ir... kaina.

„Visgi net tas pačias tarptautines specifikacijas atitinkančios alyvos savo kokybinėmis savybėmis gali būti labai skirtingos. Tai susiję su alyvos priedų ir bazinių alyvų kokybe. Standartiniai priedai, chemijos kompanijų platinami visiems gamintojams, dažniausiai kainuoja pigiau, tačiau technologiškai jie dažnai būna senesni, atitinkantys standartinius reikalavimus. Tuo tarpu pirmaujančių kompanijų naudojami priedai dažnai minėtus standartinius reikalavimus pranoksta, todėl užtikrina geresnį variklio darbą bei kitas savybes“, - pažymėjo L. Bartaševičius.

Jo teigimu, kalbant apie šį aspektą, taip pat labai svarbus yra nuolatinis alyvos keitimas. Kokybiškos alyvos savyje turi priedų, sugeriančių variklio viduje susidarančius nešvarumus – todėl kokybiška variklio alyva patamsėja, o ne išlieka skaidri – tad keisdami alyvą, pašaliname iš variklio nesudegusias kuro priemaišas ar kitus nešvarumus, kurie, ilgainiui, gali užkimšti kuro siurblį ir sugadinti variklį.

Alyvą rekomenduojama keisti automobilio gamintojo nurodytais intervalais, tačiau jei daug važinėjate mieste, kur dažnai tenka sustoti ir vėl pradėti važiuoti, vertėtų alyvos keitimo intervalą šiek tiek sutrumpinti – alyvą keisti dažniau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"