TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilio dienoraštis atskleidžia netikėtumų

2014 09 03 6:00
Internetinis automobilio dienoraštis padeda apskaičiuoti eksploatacijos išlaidas. LŽ archyvo nuotrauka

Vieniems automobilis – tik susisiekimo priemonė, kitiems jis įprasmina jų socialinę padėtį visuomenėje ir net pačią šeimininko asmenybę. Tačiau net ir transportu besinaudojantieji tik tam, kad nusigautų iš taško A į tašką B, retai tiksliai apskaičiuoja, kiek jiems kainuoja automobilio išlaikymas.

Tie, kas bando atidžiau suskaičiuoti, dažniausiai prieina prie išvados, kad investicijos į „vidutinį“ lietuvio vairuojamą automobilį – maždaug 15 metų senumo ir kainuojantį ne daugiau nei 15 tūkst. litų (4350 eurų), kasdien juo keliaujant, atsieina pigiau, nei kainuotų taksi paslaugos. Dar pigiau – tik viešasis transportas, tačiau tokiu atveju dėl taupymo atsisakome dalies mobilumo ir patogumo. Juolab kad viešasis transportas daugelyje šalies miestų neblizga.

Padeda sumažinti išlaidas

„Žmogus be automobilio yra vergas. Automobilis žmogų išlaisvina“, - sakė vienas žymus automobilizmo pradininkas, ir tai tiesa. Tačiau kiek ta laisvė kainuoja? Dažniausiai įvertiname tik išlaidas degalams, net privalomąjį vairuotojo civilinės atsakomybės draudimą jau įpratome nurašyti į neišvengiamų, todėl ne visada apskaičiuojamų išlaidų sąrašą, ką jau kalbėti apie tikslų automobilio amortizacijos sąnaudų balansą.

„Atlikome mini apklausą ir paaiškėjo tai, ką buvo galima įtarti, – dauguma vairuotojų nė nežino, kiek kilometrų jie nuvažiuoja per mėnesį bei kiek pinigų tam išleidžia. Jei kauptume visus duomenis apie išlaidas, galėtume nesunkiai suskaičiuoti, kiek pinigų tam išleidžiame. Neretai žmonės pamatę, kiek per mėnesį kainuoja degalai, pastebi, jog nemažai kelionių buvo visiškai nebūtinos, o tai mėnesio pabaigoje susideda į visai nemenką pinigų sumą“, - sakė internetinio projekto Manogarazas.lt kūrėjas Edvinas Bilius.

Projekto Manogarazas.lt tikslas – suteikti nemokamą patogią galimybę kiekvienam vairuotojui visas savo automobilio išlaidas įvesti į sistemą ir jas suskirstyti pagal skirtingus tipus.

Visi įrašai apdorojami, o tuomet pateikiami įvairūs duomenys, pavyzdžiui, tikslus automobilio degalų sąnaudų vidurkis, nuvažiuojamas kilometrų skaičius per mėnesį ar bendros išlaidos šimtui kilometrų. Gavę išanalizuotus duomenis, vartotojai mato, kam kiek išleidžia, ir gali optimizuoti savo išlaidas.

Sužino vieni iš kitų

Sutaupyti Manogarazas.lt , pasak E. Biliaus, padeda įvairiais būdais. Pavyzdžiui, prie kiekvieno įrašo apie remontą saugoma tuo metu nuvažiuotos ridos reikšmė. Taigi, pakeitę vieną detalę, kito jos keitimo metu galite apskaičiuoti, kiek kilometrų su ja buvo nuvažiuota. Tad automobilio šeimininkas gali įvertinti, ar jam apsimoka naudoti pigesnes detales, ar vis dėlto geriau vieną kartą nepagailėti pinigų brangesnei originaliai detalei, kad nereikėtų jos keisti ilgesnį laiką.

„Dar viena galimybė sutaupyti – kitų Manogarazas.lt vartotojų, vairuojančių panašius automobilius, išlaidų stebėjimas. Jei automobilių šeimininkai savo paskyrose publikuoja išlaidų duomenis viešai, kiti projekto bendruomenės nariai gali peržvelgti jų išklotines ir pamatyti, už ką kiti moka mažiau“, - galimybę įvardijo projekto kūrėjas.

Taip, pasidairius po kitų vairuotojų kišenę ir atsiliepimus, akylesni svetainės nariai pastebi, kuriame automobilių servise už panašias paslaugas yra mokama pigiau, ar kurioje parduotuvėje detalės įsigyjamos už mažesnę kainą. Taip pat lengviau orientuotis, ar automobilio degalų sąnaudos atitinka vidutines kitų vairuotojų patiriamas išlaidas. Jeigu šis skaičius gerokai skiriasi, galbūt automobilyje yra gedimas, kuris turi įtakos išaugusioms degalų sąnaudoms.

„Degalų sąnaudoms labai didelę įtaką turi ir kiekvieno vairuotojo individualus vairavimo stilius, eismo sąlygos, degalų kokybė. Automobilių gamintojai nepateikia vidutinių sąnaudų žiemos sąlygomis, o jos miesto režimu gali pakilti net penktadaliu. Be to, skaičiuodami vidutines sąnaudas, didmiesčiuose gyvenantys vairuotojai užmiršta, kad nemažą laiko dalį praleidžia stovėdami spūstyse, tad degalų sąnaudas turėtų matuoti litrais per valandą, o ne šimtui kilometrų“, - svarstė E. Bilius.

Primena svarbias datas

Autorius teigė, kad projekto Manogarazas.lt poreikis atsirado pačiam vairuojant ir neradus, kaip patogiai pasižymėti ir apskaičiuoti nuolatines automobilio išlaidas. Svetainės lankytojai taip pat noriai naudojasi aktualiais priminimais, kada artėja techninė apžiūra, tepalų keitimas ar baigiasi draudimo galiojimo laikas. Jos nariai gali ne tik vesti išlaidų apskaitą, svetainėje yra surinkta nemažai naudingos informacijos: detalus automobilių katalogas su tiksliais techniniais kiekvieno modelio parametrais, Kelių eismo taisyklės, įvairios informacijos apie padangas, variklius, akumuliatorius, kondicionierius ir kitos.

Sukūrus vartotojo paskyrą, telieka neužmiršti kruopščiai pildyti internetinį savo automobilio dienoraštį. Kaip sakoma, klaidoms atsirasti didžiausią įtaką turi žmogaus veiksnys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"