TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilio "įgarsinimas"

LŽ archyvo nuotrauka

Šiandien visi, net patys pigiausi automobiliai sunkiai įsivaizduojami be radijo imtuvo, kasetinio ar DVD grotuvo. Įdomu, kada automobiliuose imta montuoti audioaparatūrą?

Ilgametėje automobilio istorijoje pirmasis mėginimas radiofikuoti automobilį oficialiai minimas 1922 metais, kai viena muziką mėgstanti britų aristokratė paprašė į jos "kadilaką" įmontuoti "Berident" markės radijo imtuvą. Gamintojai susirūpino vairuotojais radijo klausytojais maždaug 1930 metais. Tada JAV gaminamiems "Cadillac", "Chrysler", "Dodge", "La Salle", "Marmon" ir "Ruzvelt" automobiliams dar gamykloje buvo įrengiamos vietos radijo imtuvui ir išvedžiojami laidai antenai bei garsiakalbiams. Tais pat metais automobilius su radijo imtuvais pradėjo pirkti JAV policija.

Išpopuliarėjo su radijo imtuvais

Europoje serijinio radijo imtuvų montavimo pradininkais tapo britai. Nuo 1933 metų radijo imtuvai imti montuoti į "Crossley" lengvuosius automobilius, nuo 1934 metų - "Hillman", vėliau jais pasekė ir kiti gamintojai. Vokietijoje iniciatyvos radiofikuoti automobilius ėmėsi ne automobilių gamintojai, o radiotechnikos firma "Blaupunkt". Ji sukūrė specialiai automobiliams skirtą itin patikimą ir nedidelį lempinį radijo imtuvą, kurį galima buvo į automobilį montuoti papildomai. Beje, radijo imtuvai dar ilgai buvo siūlomi kaip papildoma, komfortą didinanti įranga, o ne serijinio komplektavimo dalis. Vis dėlto automobiliai su radijo imtuvais populiarėjo itin sparčiai. 1935 metais JAV jau važinėjo 3 milijonai radiofikuotų lengvųjų automobilių. Tada pradėtos transliuoti ir specialiai vairuotojams skirtos radijo programos.

Išlupdavo ir daužydavo

Sovietų Sąjungoje pirmasis automobilis su radijo imtuvu buvo 1936 metais pradėtas gaminti aukštos klasės "ZiS-101" limuzinas. Po Antrojo pasaulinio karo serijinius radijo imtuvus turėjo GAZ M20 "Pabeda", GAZ-12 "ZiM", moskvičiai, pradedant modeliu 402. Įdomi detalė: iš karo metais kaip trofėjų paimtų vermachto lengvųjų automobilių ten sumontuoti radijo imtuvai, vadovaujantis specialiu itin griežtu įsakymu, būdavo nedelsiant išlupami ir sudaužomi - kad Raudonosios armijos karininkai ir kareiviai ar, neduok Dieve, kokie civiliai valdininkai nesiklausytų svetimų radijo stočių.

Nuo patefono iki radiotelefono

Automobilių patefonus pirmieji 1955 metais ėmė montuoti JAV "Chrysler" gamintojai, vėliau imti naudoti magnetofonai. Radiotelefonus į privačius automobilius pirmieji 1946 metais ėmė montuoti amerikiečiai, o Vakarų Europoje - britai (nuo 1959 m.).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"