TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilio šildytuvas rimtai pasipriešina šalčiui

2014 12 30 6:00
Automobilo šildytuvas garantuoja, kad šaltą žiemos rytą į kelią išvažiuosite be rūpesčių. LŽ archyvo nuotrauka

Drėgniems rudeniškiems orams virtus žiemišku šaltuku nemažai vairuotojų prisiminė, kad durelių gumas ir spyneles specialiais silikono tepalais rekomenduojama sutepti ne šiaip sau. Visiškai nesukti galvos dėl tokių rūpesčių gali nesukti ir tie, kurių automobiliai aprūpinti autonominiais arba stacionariais šildytuvais.

Stacionarus automobilio šildytuvas nuo autonominio skiriasi tuo, kad pirmasis yra maitinamas elektros srove, o antrajam tinklo nereikia, nes jis veikia naudodamas benziną arba dyzelinius degalus. Elektrinis degalų siurblys "pasiunčia" juos į degimo kamerą, į kurią taip pat patenka oras, o žvakė uždega degalų ir oro mišinį. Degimo metu gaunama šiluma perduodama šilumnešiui.

Šildo ir įkrauna akumuliatorių

Šiemet Lietuvoje pradėta prekiauti švediškais „Calix“ stacionariais šildytuvais. Jie ne tik pašildo variklį ir saloną, bet tuo pat metu gali įkrauti ir akumuliatorių. Tiesa, yra vienas „bet“ - tokiu šildytuvu įmanoma naudotis tik turint galimybę namie per priekiniame buferyje išvestą laidą įjungti jį į elektros tinklą.

„Stacionarus automobilių šildytuvas patogus tuo atveju, jei gyvenate nuosavame name ir grįžę namo galite po variklio dangčiu sumontuotą įrenginį jungti į tinklą. O autonominis šildytuvas veikia visur ir visada. Stacionarius automobilių šildytuvus renkasi pedantai arba tie, kuriems rytą gyvybiškai svarbu be jokių problemų paleisti variklį, pavyzdžiui, užmiesčio gyventojai. Šildymas įjungiamas nuotoliniu valdymu arba mechaniniu laikmačiu, ir rūpesčių nebelieka. Taip galima ne tik sušildyti variklį, mašinos saloną, bet ir, pasirinkus papildomą įrangą, įkrauti akumuliatorių“, - paaiškino automobilių šildytuvais prekiaujančios įmonės produktų vadovas Dimitrijus Roitbergas.

Tokia įranga, pasak D. Roitbergo, kainuoja nuo 600 iki 1500 litų (170-400 eurų). Suma priklauso nuo jos funkcijų. Atsižvelgiant į tai, kokios automobilis yra markės ir modelio, skiriasi ir gamintojo rekomenduojami sprendimai. Beje, įtaisyti į mašiną stacionarų šildytuvą visiškai nesudėtinga. Sistema sujungiama greitojo jungimo jungtimis. Ji gali būti komplektuojama iš variklio ir salono šildytuvų bei akumuliatoriaus kroviklio.

Patogus ir išmanus

Eismo įvykių statistika rodo, kad didelė dalis avarijų nutinka per pirmas kelionės automobiliu minutes. Didžiausią pavojų kelia aprasoję ar net apledėję mašinos langai, o kur dar sukaustyti ir suvaržyti vairuotojo judesiai esant žemai temperatūrai salone. Taigi žvarba tampa labai pavojinga.

Tiems, kurie neturi galimybės įjungti automobilio šildytuvo į tinklą, pravartus kitas sprendimas – autonominis šildymo prietaisas. Populiariausias pasirinkimas - „Webasto“. Šie vokiški šildytuvai Lietuvoje ir Europoje jau tapę kone autonominio automobilių šildymo sinonimu. Kai kurie mašinų gamintojai juos įtraukia ir į komforto įrangos paketą. Tiesa, pagal kokybę „Webasto“ prietaisams nenusileidžia konkuruojančių kompanijų gaminiai, pavyzdžiui, „Eberspacher“.

„Autonominis šildymas gana išmanus dalykas. Priklausomai nuo to, kokia yra oro temperatūra, davikliai reguliuoja šildymo spartą. Mūsų parduodamos autonominės šildymo sistemos pagal galingumą ir kitas technines savybes skirstomos į kelias rūšis – tinkamas mažalitražiams, vidutinės klasės, aukštesnės klasės ir dyzeliniams automobiliams. Visų šildytuvų degalų sąnaudos per 20 minučių šildymo ciklą siekia apie 0,2 litro. Pagrindiniai mūsų klientai yra automobilių pardavėjų salonai, jie tokius funkcionalius šildymo aparatus neretai įtraukia į įrangos komplektą. Tačiau turime nemažai ir privačių klientų. Dažniausiai sistemos montuojamos į naujus arba apynaujus, iki penkerių metų senumo, automobilius. Kai kurie vairuotojai, neištvėrę žiemos keliamų rūpesčių, įsirengia autonominius šildytuvus ir senesniuose automobiliuose“, - pabrėžė D. Roitbergas.

Pašnekovas pridūrė, kad geras rankas turintis mašinos savininkas gali įsigytą šildymo prietaisą susimontuoti ir pats. Tokiu atveju sutaupoma apie tūkstantį litų, bet netenkama dvejų metų pasaulinės garantijos. Be to, naujuose automobiliuose šildytuvus tenka derinti su kompiuteriais ir klimato kontrolės sistemomis. Ne specialistui tai padaryti pernelyg sunku.

Beje, autonominiai šildytuvai turi ir alternatyvų, tik jos ne tokios patogios. Viena alternatyvų - signalizacija su variklio įjungimo funkcija. Per automobilio signalizacijos kanalą paleidžiama įtampa į variklio paleidimo grandinę. Galima nustatyti, kad šildymas įsijungtų kasdien automatiškai tam tikru laiku, arba pasinaudoti nuotoliniu pulteliu.

Dažniausiai signalizacija su variklio paleidimo funkcija montuojama automobiliuose, turinčiuose elektroninę įpurškimo sistemą. Teigiamas šio sprendimo aspektas - signalizacijos kaina, kuri prasideda maždaug nuo 400 litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"