TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilio švara mažai terūpi

2013 02 18 6:00
Ritos Stankevičiūtės nuotrauka/Lietuviai nepratę žiemą plauti automobilių, nes vos nuplovus jie vėl susipurvina.

Kol gatvės skendi purviname ištižusiame sniege, vairuotojai nemato reikalo plauti savo transporto priemonių. Todėl artėjant pavasariui daugelį mašinų padengė toks purvo sluoksnis, kad net nebematyti jų tikrosios spalvos.

Žiemą lekiantys automobiliai taškosi druskingais purslais, todėl vos nuplauta mašina iš karto apdrabstoma nešvarumais ir plovykloje sumokėti pinigai atrodo išleisti vėjais. Nusiplauti mašiną kainuoja nuo 10 litų savitarnos plovyklose iki 50 litų ir daugiau, jei valoma ne tik išorė, bet ir salonas, todėl nieko keisto, kad vairuotojai laukia nors kiek pastovesnių sausų orų. Tačiau, specialistų manymu, šaltuoju metų laiku nereikia numoti ranka į automobilio švarą, mat ji svarbi ne tik estetiniu požiūriu, bet ir siekiant apsaugoti mašiną nuo druskos poveikio.

Apkimba druska

Stebint miestų gatvėmis riedančius automobilius atrodo, tarsi dauguma jų nebuvę plovyklose nuo pat rudens. Plovyklų tinklo "Švaros broliai" korporatyvinių reikalų direktorius Raimondas Balčiūnas patvirtino, kad šaltuoju metų laiku automobilius nusiplauti pageidauja pastebimai mažiau žmonių. Bet, jo manymu, į plovyklą per žiemą visi užsuka bent po kartą, nes kitaip per purvo sluoksnį mašinos nebūtų galima nė atpažinti. "Mūsų klimato sąlygos palankios purvui kauptis. Tai šyla, tai šąla, gatvėse daug balų ir druskos. Žiemą automobilį reikėtų plauti dar dažniau nei vasarą", - tvirtino jis. Nors lyjant ar sningant ką tik nuplautas automobilis bemat vėl išsitepa, per keletą dienų prilipęs purvo sluoksnis neprilygsta keletą mėnesių kauptiems nešvarumams. Labiausiai nuo druskos, smėlio ir kitų nešvarumų kenčia nematoma automobilio dalis - jo dugnas. Į mažus plyšelius patekusi druska esant drėgnam orui ima graužti metalą, taip prasideda korozija. "Ant kelio pilama druska ne tik tirpdo ledą, bet ir ardo asfaltą bei bituminę dangą. Jų dalelės prilimpa prie automobilio ir padeda atsirasti rūdims", - aiškino R.Balčiūnas.

Neplauti - tik per šalčius

Tarp vairuotojų kalbama, kad plauti automobilį plovykloje - ne mažesnis transporto priemonės gadinimas nei palikti ją aplipusią purvu, nes esą plovyklose naudojami labai stiprūs chemikalai ir jie pažeidžia mašinos paviršių. R.Balčiūnas su tuo nenorėjo sutikti. Jis tikino, kad automobiliams plauti naudojamos priemonės nekenkia nė rankoms. Tačiau plovyklų tinklo "Plaunu pats" plėtros vadovas Arvydas Budrikis neslėpė, kad su chemikalais vis dėlto verčiau nejuokauti, ir patarė būtinai įsitikinti, ar automobilis gerai nuskalautas vandeniu, o ant kėbulo nelikę putų likučių. Be to, jis patarė neplauti mašinos esant labai žemai temperatūrai. "Jei pašąla iki -10 laipsnių ar daugiau, geriau susilaikyti nuo plovimo. Vanduo patenka į tarpus, šaldamas plečiasi ir ardo visokius įtrūkimus, kraipo apdailos detales", - pabrėžė pašnekovas. Tačiau esant ne tokiam dideliam šalčiui, anot jo, automobilį reikėtų plauti bent kartą per savaitę.

Žinoma, taip dažnai į plovyklą važiuoja ne visi. LŽ pašnekovai pastebėjo, kad labiau transporto priemonės švara rūpinasi daugiau uždirbantys, išsilavinę ir naujus automobilius vairuojantys asmenys. Be to, žmonės linkę apsilankyti plovykloje prieš šventes, jei ruošiasi važiuoti į svečius. "Tai priklauso ne nuo amžiaus ar lyties, o nuo gyvenimo būdo. Jei žmogus jaučia švaros poreikį, tvarkingi bus ir jo namai, ir automobilis", - tvirtino A.Budrikis.

Terpė bakterijoms

Dažniausiai tautiečiai apsiriboja įprastu ir greitu automobilio valymu - kėbulo plovimu ir salono siurbimu, tačiau kartkartėmis praverčia ir nuodugnus valymas. R.Balčiūnas patarė du kartus per metus, po vasaros ir po žiemos, nupoliruoti kėbulą ir chemiškai išvalyti saloną. "Per žiemą su batais į saloną prinešame druskų ir drėgmės. Kol automobilis stovi šaltai, nieko tokio, bet įjungus šildymą sniegas tirpsta, kilimėliai sudrėksta ir susidaro idealios sąlygos daugintis bakterijoms", - dėstė jis. Tuomet salone atsiranda nemalonus kvapas, kurio pašalinti namų sąlygomis nebepavyksta. Per pusmetį sėdynės susitepa ir nuo drabužių, rankinių ar įvairių nešulių, tačiau cheminis valymas - gana brangi paslauga, ji kainuoja apie 150 litų.

Taupiausi vairuotojai vengia ne tik tokių išlaidų, bet ir paprasčiausių plovyklos paslaugų. Pasak LŽ pašnekovų, vis dar yra plaunančiųjų automobilius savarankiškai su kibirais ir skudurais. R.Balčiūno manymu, šis įprotis labiausiai paplitęs tarp vyresnės kartos vairuotojų, tačiau plauti mašiną savarankiškai esą ne pigiau, nes vis vien tenka pirkti plovimo priemonių ir sugaišti nemažai laiko. Be to, plaunantieji mašinas sodybose rizikuoja užteršti savo pačių geriamą vandenį, o teršiantiesiems prie vandens telkinių gresia nemenkos baudos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"