TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilis danui - beveik prabanga

2011 03 16 0:00
Danijoje automobilio registravimo mokestis siekia apie 180 proc. transporto priemonės vertės, todėl brangios ir prestižinės mašinos čia retenybė.
Pauliaus Ugianskio nuotrauka

Lietuviai skundžiasi, kad mūsų krašte zuja daugiausia seni automobiliai, o apie naują mašiną dažnas gali tik pasvajoti, bet jie turėtų pasižiūrėti, kokiomis transporto priemonėmis žmonės važinėja turtingojoje Danijoje.

Šioje Skandinavijos valstybėje, kur gyvenimo lygis yra vienas aukščiausių Europoje, o žmonės - bene laimingiausi, automobilių parkas šiek tiek glumina. Mat išskyrus sostinę Kopenhagą, keliuose ir gatvėse gausu senų ir net labai senų mašinų. Toks reiškinys - ne apsileidimas ar naujų automobilių ignoravimas. Tai lemia mokesčių politika, kurios vėzdą skaudžiai jaučia net ir daug uždirbantys danai.

Geldos gėdos nedaro

Nemažai europiečių su pavydu žvelgia į Danijos gyventojus, kurie save vadina vienais laimingiausių žmonių pasaulyje. Savo ruožtu įvairios apklausos rodo, kad šis kraštas nuolat patenka tarp šalių, kuriose gyventi geriausia. Gyvenimo kokybe čia nesiskundžia ne tik vietiniai, bet ir sėkmingai į darbo rinką įsilieję kitataučiai. Nors mokesčių kupra ir didelė, o kainos palyginti nemažos, tačiau net ir paprastus darbus turintys gyventojai gali sau leisti gyventi plačiai.

Bet ši taisyklė negalioja kalbant apie automobilius. Priešingai nei Lietuvoje, čia retai pamatysi oficialų bedarbį, vairuojantį apynaujį ar naują mersedesą, ar įmonės vadovą, prabangias mašinas keičiantį dažniau negu kelnes. Maža to, išvydęs, kokį automobilį vairuoja vienas ar kitas danas, beveik niekada neatspėsi, kuo jis verčiasi ir kiek pinigų turi. Mat šioje skandinavijos valstybėje net 30-40 tūkst. litų per mėnesį uždirbantys žmonės gali važinėti mašinomis, kurios, dažno lietuvio akimis, yra dėmesio nevertos geldos. Žinoma, Danijos sostinėje galima pamatyti ir ištaigingų "Bentley", ir sportiškųjų "Ferrari", bet čia jų nepalyginamai mažiau, nei, pavyzdžiui, kaimynėje Vokietijoje.

Atbaido dideli mokesčiai

Paslaptis, kodėl turtingieji danai nelinkę švaistyti pinigų brangioms mašinoms, paprasta. Pasirodo, perkantiesiems automobilius taikomi didžiuliai mokesčiai, žvelgiant kitataučių akimis kartais net prasilenkiantys su sveika logika. Pavyzdžiui, įsigijus mašiną vien jos registravimo mokestis gali būti du kartus didesnis nei pačios transporto priemonės kaina. Be to, prisideda ir kiti mokesčiai, tokie kaip vadinamasis žaliasis mokestis ir pan.

Daugiau nei 5 metus Danijoje gyvenantis ir dirbantis Liutauras Jonikas LŽ pasakojo, kad turėti gerą prestižinę mašiną daugeliui danų neapsimoka finansiškai. Mat kuo mašina brangesnė, tuo daugiau mokesčių valstybei teks pakloti. "Prieš ketvertą metų iš salono įsigijau naują automobilį už 55 tūkst. litų. Toks pats modelis beveik tiek pat tada kainavo ir Lietuvoje. Tačiau sudėjus visus privalomus mokesčius galutinė mašinos kaina padidėjo beveik tris kartus - iki 150 tūkst. litų. Štai ir atsakymas, kodėl turtingoje ir dažnai dėl gyvenimo kokybės liaupsinamoje Danijoje automobilių parkas netviska prabanga", - aiškino L.Jonikas.

Vyras tik nusijuokė išgirdęs, kad už tokią kainą Lietuvoje buvo galima nusipirkti tris mašinas ir sėkmingai jomis važinėtis svečioje šalyje. Pasak jo, to daryti neleidžia įstatymai, už kurių nesilaikymą taikomos didžiulės baudos. "Jei čia oficialiai dirbi, negali važinėti užsienyje registruota mašina. Policija tokius "gudruolius" gaudo, be to, gali įskųsti kaimynai, nes čia bendruomenė į tokius dalykus pro pirštus nežiūri", - aiškino pašnekovas.

Vietoj mašinos - dviratis

Danijoje ir naujo, ir seno automobilio registravimo mokestis siekia apie 180 proc. transporto priemonės vertės. Be to, kartą per pusmetį reikia mokėti žaliąjį mokestį, nepigiai atsieina ir automobilio draudimas. "Iš pradžių ir man buvo keista, kad klestinčios įmonės direktorius ar gerai uždirbantis klinikos vadovas važinėja ekonominės klasės automobiliais arba iš viso jų neturi. Tačiau kai sužinai, kodėl taip yra, nuostaba dingsta. Net ir jiems didelė prabanga pirkti prestižinius automobilius, nes kuo jie brangesni, tuo didesniais mokesčiais apkraunami. Bet, kaip pastebėjau, danai dėl to nesisieloja - jie puikiai jaučiasi važinėdami 10 ar 15 metų senumo automobiliais arba dviračiais", - akcentavo L.Jonikas.

Praėjusių metų duomenimis, Danijoje oficialiai įregistruota 2,1 mln. automobilių. Iš jų 41 proc. - senesni negu 10 metų. Vidutinė mašinos kaina siekia apie 20 tūkst. litų. Minimalus atlyginimas Danijoje, atskaičius mokesčius, siekia apie 5 tūkst. litų, o vidutinis - apie 10 tūkst. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"