Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Automobilių atliekų tvarkymu rūpinsis nauja asociacija

 
2016 08 30 12:58
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Automobilių ir jų dalių gamintojai bei importuotojai nuo šiol turės dar vieną pasirinkimą, kokiu būdu organizuoti jiems privalomą automobilinių atliekų tvarkymą, praneša Aplinkos ministerija.

Aplinkos apsaugos agentūra išdavė atliekų tvarkymo organizavimo licenciją naujai įsteigtai Autogamintojų ir importuotojų asociacijai. Iki šiol įmonės, Lietuvoje užsiimančios automobilių, jų dalių gamyba ar importu turėjo pasirinkimą privalomus kiekius atliekų sutvarkyti savarankiškai arba daryti tai vienintelės iki šiol veikusios gamintojus ir importuotojus vienijančios asociacijos pagalba. Platesnės pasirinkimo galimybės, tikimasi, leis automobilių atliekas įmonėms tvarkyti paprasčiau ir mažesniais kaštais.

Planuojama, kad per naująją asociaciją iki šių metų pabaigos bus sutvarkyta 600 tonų automobilinių atliekų, o kitais metais planuojama sutvarkyti – apie 3000 tonų. Daugiausiai tikimasi sutvarkyti panaudotų automobilių akumuliatorių.

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, visi Lietuvoje veikiantys automobilių, jų dalių importuotojai ir gamintojai privalo per metus sutvarkyti tam tikrą, nuo pardavimų priklausantį kiekį atliekų. Pavyzdžiui, amortizatorius ir filtrus gaminančioms ar importuojančioms įmonėms per metus privalu sutvarkyti ne mažiau 80 proc. parduoto šių detalių kiekio. Akumuliatoriams atitinkamai taikoma 45 proc. kvota. Neįvykdžiusios šių normatyvų įmonės privalo mokėti taršos mokestį.

Iš viso per metus Lietuvoje surenkama ir sutvarkoma apie 7000 tonų automobilinių apmokestinamųjų gaminių atliekų.

Tokios automobilinės atliekos kaip panaudotos alyvos, oro, kuro, tepalo filtrai, amortizatoriai, padangos, baterijos ir akumuliatoriai savo sudėtyje turi kenksmingų medžiagų. Šių atliekų negalima šalinti kartu su komunalinėmis atliekomis, nes jose esančios kenksmingos medžiagos gali užteršti dirvožemį ir gruntinius vandenis sukeldamos pavojų aplinkai ir žmonių sveikatai. Automobilines atliekas būtina rūšiuoti ir atskirai surinkti bei perdirbti antrą kartą, panaudojant jose esančias antrines žaliavas ir nukenksminant pavojingas medžiagas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"