TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių dalių vagystės grįžta į madą

2009 11 18 0:00
Automobilių dalių vagysčių bumas buvo prieš dešimtmetį. Dabar ši vagysčių rūšis vėl populiarėja.
LŽ archyvo nuotrauka

Šiemet automobilių vagiama mažiau negu pernai, tačiau kartojasi kita prieš dešimtmetį buvusi populiari tendencija - automobilių dalių vagystės. Vagiama viskas - nuo ratų gaubtų iki automobilio sėdynių.

Sunkmečiu vis labiau įsibėgėja automobilių dalių ir detalių vagystės. Prasidėjus rudeniui, tokių vagysčių padaugėjo net trečdaliu. Tuo metu pačių transporto priemonių vagysčių pastebimai sumažėjo. LŽ domėjosi, kas labiausiai vagiama sunkmečiu, ir aiškinosi, ar paprastas mobilusis telefonas gali apsaugoti automobilį nuo ilgapirščių.

Paklausiausi - ratai.

Nors vagiama beveik viskas, tačiau bene didžiausią paklausą turi automobilių ratai ir padangos. LŽ kalbinti policijos pareigūnai, draudimo bendrovių ir prekybos atstovai LŽ patvirtino, kad šiais metais ratų nuėmimo atvejų sparčiai daugėja. Tai paaiškinama tuo, kad padangos ir ratai turi paklausą ir lengviau parduodami juodojoje rinkoje. Be to, bent kiek labiau įgudusiam vagiliui nugvelbti nuo automobilių ratus - vos kelių minučių reikalas.

"Šiuo metu smulkių automobilio dalių, tokių kaip valytuvų, antenų, vagysčių bumo nėra, tačiau gerokai daugėja automobilių ratų išmontavimo atvejų. Dabar kaip tik pats padangų keitimo pikas, tad pakeisti ratai ar sumontuotos naujos padangos ypač masina vagis. Prognozuojame, kad per artimiausią mėnesį tokių vagysčių tik daugės", - LŽ sakė draudimo bendrovės "PZU Lietuva" Vilniaus žalų centro vadovas Modestas Žilionis. Jo nuomone, ratų vagystes vykdo organizuotos vagių grupės. Gaujos dažnai veikia tame pačiame rajone ir per keletą naktų apvagia kelis viename kieme stovinčius automobilius. Savo ruožtu vairuotojai ratų dažniausiai pasigenda anksti rytą, kai susiruošia važiuoti į darbą.

Specialistai teigia, kad didesnės rizikos grupei priklauso tie automobiliai, kuriems įmontuoti žinomų gamintojų brangesni ratlankiai ir naujos kokybiškos žieminės padangos. Pavojingiausios vietos, kuriose dažniausiai nukenčia automobilių ratai, - daugiabučių kiemai ir požeminės stovėjimo aikštelės.

Ratų ir padangų prekyba užsiimančių įmonių atstovai šiemet taip pat pastebi automobilių "avalynės" vagysčių didėjimą. Parduotuvės "Melga" vadovas Sergejus Baranovas sako, kad tendencija vogti automobilių ratus prasidėjo šį pavasarį. "Nors tikslios statistikos neturime, nes tai ne taip paprasta apskaičiuoti, tačiau situacijos sudėtingumas akivaizdus - kasdien sulaukiame skambučių daugelio klientų, kurių automobilių ratai pavagiami. Žinau atvejį, kai požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje per naktį buvo "nurengtos" net 7 mašinos", - LŽ komentavo S.Baranovas.

Nuo gaubtų iki sėdynių

Draudimo bendrovės "Ergo Lietuva" Žalų administravimo skyriaus vadovas Nerijus Giedraitis LŽ pasakojo, kad, palyginti su praėjusiais metais, šiemet apie pavogtas automobilių detales sulaukiama 15 proc. daugiau klientų pranešimų. "Automobilių detalių vagysčių tikrai padaugėjo. Dabar vagiama viskas - nuo ratų gaubtų iki automobilio sėdynių. Tačiau dažniausiai vagys kėsinasi į magnetolas ir ratų gaubtus, nes parduoti juos galima paprasčiausiai ir greičiausiai. Įdomu tai, kad sumažėjo navigacijos sistemų ar kitų brangių automobilio detalių paklausa. Ko gero, sunkmečiu jas vogti tapo nebe taip patrauklu", - aiškino N.Giedraitis.

Be padangų vagysčių, taip pat vykdomos specializuotos automobilių dalių vagystės, pavyzdžiui, išplėšiamos oro pagalvės. "Esame pastebėję, kad oro pagalvių vagys labiausiai mėgsta "Peugeot 307" ir "Honda Accord" automobilių modelius. Kartais per savaitę sulaukiame keliolikos pranešimų, kad iš šių markių transporto priemonių pavogtos oro pagalvės", - LŽ dėstė M.Žilionis.

Pataria labiau saugoti

Specialistai pastebi, kad brangius ratus ar padangas įsigiję vairuotojai pamiršta pasirūpinti bent minimalia mechanine apsauga. "Tie, kurie investuoja į naujas geras padangas ar ratlankius, turėtų pagalvoti ir apie papildomą apsaugą. Šiuo metu viena efektyviausių priemonių apsisaugoti nuo vagių - slapti ratų varžtai. Rekomenduojame juos naudoti, nes jie, nors ir negarantuoja šimtaprocentinės apsaugos, atbaido bent jau neįgudusius vagis. Mat atsukti tokiais varžtais sutvirtintus ratus daug sudėtingiau, tad vagys mieliau renkasi standartinius", - tikino ratų specialistas S.Baranovas.

Draudikai prognozuoja, kad kol ekonominė padėtis nepagerės, vagys dažniau taikysis ne tik į ratus ir padangas, bet ir į kitas išorines automobilių dalis. "Neatmetu galimybės, jog smulkių vagysčių ateityje daugės, todėl vairuotojams patariame būti atidiems ir stengtis nepalikti jokių daiktų matomoje vietoje, nes tai - papildomas masalas vagims. Be to, klaidinga manyti, kad požeminės automobilių saugojimo aikštelės yra saugesnės nei atviros prie namų - vagys jų taip pat neaplenkia", - kalbėjo M.Žilionis.

Automobilių vagysčių - mažiau

Transporto priemonių vagystes narpliojantys policijos pareigūnai teigia, jog metų pradžioje prognozuotas automobilių vagysčių bumas kol kas nepasitvirtina. Nors dabar ir sunkmetis, automobilių vagysčių tempas sulėtėjo. Per pirmus 9 šių metų mėnesius mūsų krašte nusikaltėliai pavogė trečdaliu mažiau automobilių nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Iki spalio Lietuvoje buvo pavogti 1145 automobiliai - tai 511 automobilių mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Lietuvos kriminalinės policijos biuro Nusikaltimų tyrimo 1-osios valdybos 2-ojo skyriaus viršininkas Darius Zasas LŽ teigė, kad nors automobilių vagysčių tempas mažėjo devynis mėnesius iš eilės, spalį šis "virusas" vėl suaktyvėjo. "Paskutinį šių metų ketvirtį pastebimas transporto priemonių grobimų didėjimas. Vien tik praeitą mėnesį Lietuvoje buvo pavogtos 229 mašinos. Be to, susirūpinimą kelia naujų ir apynaujų automobilių vagystės. Šįmet per mėnesį vidutiniškai pavagiamos 9 naujos bei apynaujės mašinos", - situaciją komentavo D.Zasas.

Tai, kad praėjusį mėnesį automobilių vagys vėl įsisiautėjo, LŽ patvirtino ir Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Autotransporto priemonių grobimo skyriaus viršininkas Linas Grigalevičius. Pareigūno teigimu, palyginti su ankstesniu laikotarpiu, šį rudenį vagiliai suaktyvėjo. "Tvirtinti, kad automobilių vagysčių rudenį ėmė daugėti dėl sudėtingos ekonominės situacijos, negalėčiau. Tačiau neatmetu galimybės, kad sunkmetis į Lietuvą parginė užsienyje veikusias vagių gaujas", - samprotavo L.Grigalevičius.

Atsekė pagal telefoną

Nors apie tai garsiai ir viešai beveik nekalbama, tačiau kartais paprastas senas mobilusis telefonas saugo automobilį nuo vagystės geriau nei signalizacija. Be to, patikimai automobilyje paslėptas telefonas vagystės atveju gali padėti kriminalistams rasti vadinamąjį siūlo galą. Mat pasitelkus šiuolaikines technologijas mobiliojo telefono buvimo vietą galima nesunkiai atsekti.

Autotransporto priemonių grobimo skyriaus viršininkas LŽ patvirtino, kad Lietuvoje buvo atvejų, kai mobilusis telefonas padėjo nustatyti, kur yra pagrobtasis automobilis. "Šis apsaugos būdas nėra tobulas, be to, ir nelabai patikimas, nes telefono akumuliatorius anksčiau ar vėliau išsikrauna, o tada atsekti jo buvimo vietą kur kas sunkiau. Tačiau tokių atvejų, kai automobilį atsekėme pagal mobiliojo telefono unikalų identifikacinį numerį, yra buvę", - neslėpė L.Grigalevičius.

Mobiliojo ryšio gudrybės

Lietuvoje mobilųjį telefoną, kaip įrankį nuo automobilių vagysčių, siūlo naudoti ir mobiliojo ryšio operatoriai. Pavyzdžiui, bendrovė "Bitė Lietuva" yra sukūrusi paslaugą "LocSecurity", kuria naudojantis asmeniniame mobiliajame telefone galima matyti informaciją apie automobilio apsaugos sistemos pažeidimus, nustatyti automobilio buvimo vietą bei girdėti, kas vyksta automobilio salone. "Sistema SMS žinute arba skambučiu informuoja vairuotojus apie jų automobiliui gresiantį pavojų. Jei į automobilį mėginama įsilaužti ar dėl kitų priežasčių suveikia jo apsaugos sistema, automobilio savininkas apie tai nedelsiant yra įspėjamas telefonu. Sistema veikia autonomišku režimu, ji funkcionuoja ir išjungus automobilio akumuliatorių. Viena svarbiausių šios sistemos savybių - galimybė stebėti automobilio buvimo vietą specialiame žemėlapyje", - LŽ aiškino bendrovės Produktų vystymo vadovas Šarūnas Chomentauskas.

Panašią paslaugą teikia ir mobiliojo ryšio bendrovė "Omnitel". Automobilio apsaugai ji siūlo naudoti sistemą "Locator". "Automobilyje palikus įjungtą mobilųjį telefoną, kuriam yra įjungta ir ši paslauga, transporto priemonės buvimo vietą galima atsekti nuo keliasdešimties metrų iki kelių kilometrų spinduliu. Jei telefonas automobilyje yra išjungtas, rodoma paskutinė jo prisijungimo prie bazinės stoties vieta. Ieškomam telefonui patekus į užsienį, nustatoma ir parodoma šalis, kur jis yra", - sistemos veikimo principus aiškino bendrovės atstovė Daiva Selickaitė.

Ar šios mobiliojo ryšio paslaugos padėjo rasti vogtus automobilius, kalbintų bendrovių atstovai neatskleidė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"