TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių dizaineriai gliaudo žaliąjį riešutą

2014 05 12 6:00
BMW palaipsniui žengia į autonominių automobilių erą. Gamintojo nuotraukos

Išvaizda - dar ne viskas, bet be patrauklaus vaizdo – nė iš vietos. Automobilių gamintojai vis daugiau dėmesio skiria naujų modelių eksterjerui ir interjerui.

Tačiau estetika nublanksta prieš griežtėjančius aplinkosaugos reikalavimus. Dėl to prioritetų viršūnėje atsiduria mašinos aerodinamika. Kaip teigia „Volkswagen“ koncerno vyriausiasis dizaineris Walteris de Silva, „vėjo tuneliui (šiose kosminių technologijų prikimštose laboratorijose aerodinaminės savybės būtent ir testuojamos – red. past.) visai nerūpi prekinio ženklo grožio kanonai“.

Grožis nublanksta prieš ekonomiją

Automobilių dizainas stovi kryžkelėje. Naujausių modelių išvaizdos įvairovė plati kaip niekada anksčiau, mat kiekvienas gamintojas automobilio išore bando išreikšti išskirtinę savo markės dvasią. Tačiau galingiausiuose koncernuose dirbantys dizaineriai pripažįsta, kad kūrybinę laisvę kur kas labiau nei anksčiau varžo kiekvienos smulkmenos racionalumą laboratorijose apskaičiuojantys kompiuteriai.

Šių dienų automobilių gamintojų, ypač Europoje, pagrindinė mantra yra degalų ekonomija. Kuo geresnė automobilio aerodinamika, tuo geriau jis pasirodo vėjo tunelyje – kelyje, esant mažesniam pasipriešinimui, suvartos mažiau degalų. „Volkswagen“ dizaino vadovo W. de Silvos manymu, galiausiai toks požiūris gali privesti prie netvarką primenančios ir eklektiškos naujausių modelių išvaizdos.

Tačiau su tokia nuomone linkę sutikti ne visi. „Yra daugybė būdų, leidžiančių pagerinti automobilio aerodinamines savybes. Pažvelkite į naujausius „Mercedes-Benz“ modelius, kurių aerodinamika yra aukščiausios klasės, bet ir atrodo jie išties puikiai“, - pastebėjo „Ford Europe“ vyr. dizaineris Martinas Smithas.

Naujoji „Mercedes-Benz“ C klasė gali pasigirti ne tik puikia aerodinamika, bet ir dailia išvaizda.

Juslinis „Mercedes-Benz“ tyrumas

„Mercedes“ dizaino grupės viceprezidentas Gordenas Wageneris pabrėžė, kad naujausia C klasė geriausiai atspindi jo koncerno propaguojamą modernią išvaizdos filosofiją, kurią jis įvardijo, kaip „juslinį tyrumą“. „Siekėme, kad C klasės automobilis atrodytų kuo grynesnis, tyresnis, jo kėbule nerasite nereikalingų linijų. Atsisakėme anksčiau naudotos pleišto formos kėbulo koncepcijos. Užmirškime 90-ųjų pabaigos dizainą. Moderniai transformuotos į madą grįžta XX a. 4-ojo dešimtmečio linijos ir akcentai“, - sakė G.Wageneris.

„Mercedes-Benz“ dizaineris, vadovaujantis MB menininkų pajėgoms nuo 2008-ųjų, jau spėjo užsitarnauti vizionieriaus aureolę koncerne ir tarp jo produkcijos pirkėjų. Jo idėjos atsispindi ne tik C klasės, bet ir naujausiuose CLA, GLA, S klasės modeliuose. „Automobilių gamybos industrijoje turi dominuoti sąmoningas ir pasąmoninis supratimas, kad dizainas – tai ne tik automobilio išvaizda, bet ir markės propaguojamų idėjų pateikimas“, - neabejoja žymus automobilių dizaineris Samas Livingstone'as, konsultuojantis didžiausias pasaulio gamintojus.

Naujausias bavarų šedevras – pakraunamas hibridas „BMW i8“.

BMW regi revoliuciją

Tačiau kalbomis apie automibilio dizaino nešamą prekinio ženklo žinią apsiriboja ne visi. BMW koncerno dizaineris Chrisas Bangle'as pabrėžia, kad artėja metas, kai iš esmės grius pastarąjį pusšimtį metų dominavęs suvokimas, kaip turi atrodyti automobilis. „Nenumaldomai artėja laikas, kai į kelią išriedės pirmieji masiniai autonominiai automobiliai. Save vairuojančios mašinos tikrai neatrodys tik šiek tiek kitaip nei tradiciniai automobiliai. Susitaikykime su šia mintimi ir eikime pirmyn. Kuo greičiau atsikratysime stereotipų, tuo spartesnė bus pažanga“, - įsitikinęs vienas iš BMW vadų. Bavarų koncernas yra išsikėlęs sau tikslą per artimiausius dešimtį metų pristatyti pirmąjį masinei gamybai skirtą save vairuojantį automobilį.

Tuo tarpu vyriausiasis „Volkswagen“ išvaizdos architektas W. de Silva teigė, jau 15 metų tęsiantis kovą su nereikalingomis ir nepraktiškomis kėbulo detalėmis. Pradėjęs nuo „Audi“ dizaino komandos, šiuo metu jis vadovauja viso „Volkswagen“ konglomerato dizaineriams. W. de Silvos dizaino politika paprasta, kaip ir būtų galima tikėtis iš „Volkswagen“ - „liaudies automobilio“: genialumas slypi paprastume.

„Paprastumas buvo svarbus vakar, o šiandien jo reikšmė tik dar labiau išaugo. Naujoji vairuotojų karta nori intuityvių mašinų, kuriomis būtų patogu naudotis. Aerodinamika labai svarbu, bet nesu už tai, kad ją pagerinančios papildomos detalės darkytų tolygią ir kuo paprastesnę automobilio išvaizdą. Automobilių industrija vis labiau tampa panaši į aviaciją, kur ekonomiškiausią lėktuvo formą parenka kompiuterio algoritmai, o ne žmogus. Tačiau žmogus – kūrybinga būtybė. Manau, kad nauji aplinkosaugos reikalavimai automobilių dizainerius smarkiai paskatino pasukti galvas, nestovėti vietoje ir ieškoti efektyvių naujovių“, - optimistiškai žvelgė vyriausias „Volkswagen“ architektas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"