Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATA
TRASAŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Automobilių gamintojai krizės nebijo

2011 10 05 0:00
Neseniai praūžusioje Frankfurto automobilių parodoje nebuvo jokio galimos krizės dvelksmo.
AFP/Scanpix nuotrauka

Europos ekonomika dėl pietinių valstybių skolų balansuoja ant naujos krizės slenksčio, bet finansininkai nemano, kad automobilių rinkoje pasikartos 2009 metų scenarijus.

"Fitch" reitingų agentūra tvirtina, kad Europos automobilių gamintojai ruošiasi dar vienam pardavimo mažėjimui, todėl maža tikimybė, kad rinka smuks taip staigiai ir skaudžiai, kaip prieš porą metų.

Priešingai nei antroje 2008 metų pusėje, dabar pavojaus ženklai esą aiškiai matomi, todėl gamintojai gali iš anksto ruoštis sušvelninti galimą rinkos smukimą. Be to, reitingų agentūra pažymi, kad Europos automobilių gamintojai jau pritaikė lankstesnę išlaidų struktūrą, platesnę diversifikaciją ir didesnį likvidumą nei 2008 metais.

Jie neva jau pasimokė iš prieškrizinių klaidų, kai sandėliuose buvo rekordinis skaičius automobilių ir taip staiga pritrūko apyvartinių lėšų. Dabar jie esą gerokai lanksčiau valdo gamybos ciklą, o kai kurie jau parengė planus, kaip esant reikalui bus palaipsniui stabdomos tam tikrų komponentų gamybos linijos. "Drastiški ir staigūs gamybos apimties apkarpymai, vedantys į didžiules fiksuotas išlaidas, nėra tikėtini. Pastebimi struktūriniai išlaidų pokyčiai, palyginti su 2008-2009 metais. Pastaruosius dvejus metus automobilių gamintojai taupė, mažino gamybos pajėgumus ar atsisakė jų dalies, tobulino darbo procesus ir lanksčiau formavo darbuotojų kolektyvą", - teigia "Fitch" specialistai. Pasak jų, laikini darbuotojai sudaro apie 10-15 proc. viso kiekvieno automobilių gamintojo personalo.

Be to, reitingų agentūra pažymi, kad Europos automobilių gamintojai plačiau išsklaidė gamybos centrus. Anot jos, mažiausiai nuo Vakarų Europos rinkų priklausomi yra "Renault" ir "Peugeot-Citroen" grupė. Būtent Vakarų Europos rinkose "Fitch" įžvelgia didžiausią sulėtėjimo riziką. "Likvidumas sektoriuje gerokai didesnis nei 2008 metų birželio pabaigoje, kai naujų automobilių pardavimas ėmė staiga kristi. Gamintojai šių metų birželį turėjo 50-70 proc. daugiau apyvartinių lėšų nei tada. Be to, praktiškai visi gamintojai patenkino savo refinansavimo poreikius 2011 metų pabaigai ir 2012-iesiems", - tvirtina "Fitch" atstovai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"