Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Automobilių gamintojų dovanos britams

 
2017 08 29 6:00
Iki metų pabaigos kiekvienas britas, pakeitęs senesnį automobilį į naują "Ford", gaus mažiausiai 2 tūkst. svarų sterlingų (2,2 tūkst. eurų) nuolaidą. 
Iki metų pabaigos kiekvienas britas, pakeitęs senesnį automobilį į naują "Ford", gaus mažiausiai 2 tūkst. svarų sterlingų (2,2 tūkst. eurų) nuolaidą.  Pixabay.com nuotrauka

Senojo žemyno lengvųjų keleivinių automobilių (M1 klasės) rinka šiemet dinamiškumą išlaikė dėl to, kad sausį-liepą buvo fiksuojamas nepaliaujamas registravimo didėjimas Europos Sąjungos (ES) šalyse iš Vidurio ir Rytų Europos. Tuo metu Vakarus krečia „Brexit“ drugys.

Kaip rodo naujausi Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenys, šių metų liepą, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, Lietuvoje naujų M1 klasės automobilių registravimas padidėjo 40,6 procento. Tačiau toks rezultatas dinamiškiausių ES valstybių rikiuotėje mūsų šaliai garantavo tik trečiąją vietą. Pirmąją užėmė Rumunija, joje buvo fiksuojamas 47 proc. augimas, antrąją – Kipras (46 proc.). Pastaroji šalis yra viena iš trijų Vakarų valstybių, patekusių į dešimtuką ES rinkų, kurios liepą labiausiai augo. 8-ąją ir 9-ąją vietas iš ES senbuvių užėmė Graikija ir Italija.

Nuo šių metų sausio pradžios iki liepos 31 dienos ES valstybėse buvo registruota 8 210 921 nauja M1 klasės transporto priemonė, arba 4,7 proc. daugiau nei per pirmus septynis 2016-ųjų mėnesius (7 844 316).

Gelbėjimosi šiaudas gamintojams

Vidurio ir Rytų valstybės dominavo pirmų septynių šių metų mėnesių dešimties dinamiškiausių ES rinkų reitinge. Jos senbuvėms atidavė vos dvi vietas. Gali būti, kad tokia padėtis susiklostė dėl Didžiosios Britanijos sprendimo išeiti iš ES. Britai dėl kritusio svaro sterlingo kurso nebepajėgia įpirkti iš žemyninės Europos importuojamų automobilių, todėl gamintojai yra priversti daryti dideles nuolaidas ir ieškoti naujų rinkų Vidurio bei Rytų Europoje. O šio regiono šalys išgyvena ekonominį bumą.

Pavyzdžiui, šių metų pirmąjį ketvirtį, palyginti su praėjusių metų sausiu-kovu, Rumunijos bendrasis vidaus produktas (BVP) šoktelėjo 5,6 procento. Nors ekspertai tiesioginio ryšio tarp vienos ar kitos šalies ekonomikos augimo ir automobilių rinkos klestėjimo neįžvelgia, vis dėlto didelę ūkio dinamiką demonstruojančiose valstybėse noriau perkamos ir naujos mašinos. Rumunija tapo ne tik liepos, bet ir pirmų septynių mėnesių naujų M1 klasės automobilių rinkos augimo čempione. Tiesa, sausio-liepos rezultatas yra daug kuklesnis nei vien praėjusio mėnesio. Per pirmus septynis 2017-ųjų mėnesius rumunai registravo 27 proc. daugiau naujų automobilių nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Lietuva šiame sąraše vėl liko trečia (+ 19,7 proc.), į priekį, be Rumunijos, praleido dar ir Kroatiją (+ 23,6 proc.).

Europiečių dovanos britams

ACEA duomenys rodo, kad 2017 metų sausį-liepą britai registravo 1 401 811 naujų M1 klasės automobilių, arba 52,9 proc. daugiau nei vienuolika ES narių – Bulgariją, Kroatiją, Čekiją, Estiją, Vengriją, Latviją, Lietuvą, Lenkiją, Rumuniją, Slovakiją ir Slovėniją – kartu sudėjus. Šiose ES valstybėse per pirmus septynis šių metų mėnesius buvo įregistruoti 660 468 nauji lengvieji automobiliai.

Tačiau ne tai svarbiausia. Dėl „Brexit“ ir sumenkusios Didžiosios Britanijos svaro sterlingo vertės sausį-liepą britai nupirko vos 1,3 proc., arba 18 829 vienetais, mažiau naujų M1 klasės mašinų nei tą patį 2016 metų laikotarpį.

Nors vienuolikoje ES rytinių narių naujų lengvųjų automobilių rinka 2017-ųjų sausį-liepą ūgtelėjo 13,3 proc., arba 87 361 mašinomis, nėra jokios garantijos, kad tas augimas palyginti mažų pajamų valstybėse bus ilgas ir tvarus, koks daug metų buvo Didžiojoje Britanijoje. Be to, britai gali pradėti pirkti nebūtinai žemyninėje Europoje gaminamus automobilius, iš kurių svarbiausi yra „Vauxhall/Opel“ ir „Ford“. Galbūt juos Albiono salos vairuotojams pradės tiesiogiai tiekti, pavyzdžiui, Pietų Korėja, turinti ilgametę partnerystės su JAV patirtį. Korėjiečiai gali pasiūlyti ir konkurencingas kainas.

2017 metų sausį-liepą britai registravo 1 401 811 naujų M1 klasės automobilių, arba net 52,9 proc. daugiau nei vienuolika ES naujokių kartu sudėjus.

Atrodo, tai jau suprato ir Senojo žemyno gamintojai, todėl, siekdami neprarasti Didžiosios Britanijos rinkos, ėmė siūlyti vietos gyventojams puikių dovanų. Londono lietuvių portalas anglija.lt rašo, kad „Ford“ paskelbė šalyje specialią senų automobilių atsisakymo programą. Jos tikslas – paskatinti senesnes nei septynerių metų mašinas keisti į naujas. Programos dalyviai gauna 2 tūkst. svarų sterlingų (apie 2,2 tūkst. eurų) nuolaidą naujiems „Ford“ modeliams, kurių kaina svyruoja nuo 12 tūkst. iki 20 tūkst. svarų sterlingų (nuo 13 tūkst. iki 22 tūkst. eurų), įsigyti.

Anglija.lt tvirtinimu, panašias programas įgyvendina ir BMW bei „Mercedes“, tačiau jos taikomos tik dyzeliniams automobiliams. „Ford“ pasiūlymas galioja ir benzininėms mašinoms. Kol kas pagal šią programą Didžiosios Britanijos gyventojai savo garažus galės atnaujinti iki gruodžio pabaigos.

Dešimtukas ES šalių, kuriose buvo fiksuojamas didžiausias naujų automobilių rinkos augimas 2017 m. liepą

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Rumunija8030 (5462)**+47
2.Kipras1572 (1077)+46
3.Lietuva2677 (1904)+40,6
4.Estija2666 (1994)+33,7
5.Bulgarija3206 (2440)+31,4
6.Slovėnija7555 (6492)+16,4
7.Slovakija9568 (8354)+14,5
8.Graikija10 141 (8863)+14,4
9.Italija187 642 (166 232)+12,9
10.Lenkija41 890 (38 555)+8,9

* Palyginti su 2016 m. liepa.

** 2016 m. liepos registravimo rezultatas.

Šaltinis: ACEA

Dešimtukas ES šalių, kuriose buvo fiksuojamas didžiausias naujų automobilių rinkos augimas 2017 m. sausį-liepą

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Rumunija45 008 (35 452)**+27
2.Kroatija31 790 (25 728)+23,6
3.Lietuva12 814 (10 706)+19,7
4.Bulgarija14 749 (12 361)+19,3
5.Vengrija54 793 (45 969)+19,2
6.Olandija226 690 (193 915)+16,9
7.Estija13 332 (11 754)+13,4
8.Slovėnija39 032 (34 980)+11,6
9.Slovakija48 871 (43 954)+11,2
10.Italija1 136 331 (1 043 388)+8,9

* Palyginti su 2016 m. sausiu-liepa.

** 2016 m. sausio-liepos registravimo rezultatas.

Šaltinis: ACEA

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"