TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių gamintojų reveransas Kinijai

2013 04 29 6:00
Prabangus "Bugatti Veyron" buvo tik vienas iš daugelio parodoje demonstruotų įspūdingų automobilių. AFP/Reuters/Scanpix nuotraukos

Daugiau nei savaitę Kinijoje buvo demonstruojami prabangiausi ir naujausi automobiliai. Tik 15 kartą surengta Šanchajaus automobilių paroda jau įsitvirtino kaip vienas svarbiausių šio verslo renginių.

Iš prabangos ir naujienų gausybės akivaizdu, kad automobilių gamintojai pripažino Kinijos rinkos svarbą. Kol Senajame žemyne naujų mašinų paklausa nepaliaujamai smunka, sparčiai praturtėję kinai verslininkai perka vis daugiau prašmatnių transporto priemonių.

Svarbiausia rinka

BMW pardavimo vadovas Ianas Robertsonas pristatė naująjį visureigį X4.

Anksčiau buvo įprasta, kad didžiausi automobilių gamintojai pasilaikydavo premjeras Europoje vykstančioms parodoms, o kituose žemynuose būdavo demonstruojami tik matyti modeliai ar smulkūs patobulinimai. Bet Šanchajuje garsiausi automobilių gamintojai neapsiribojo Ženevos parodos repertuaro pakartojimu ir pristatė modelių, sukurtų specialiai kinų poreikiams patenkinti.

Kinijos naujų automobilių rinka JAV aplenkė dar 2009-aisiais, pernai ji pranoko ir Europą. Praėjusiais metais Kinijoje buvo parduota 14,68 mln. lengvųjų automobilių, 6,8 proc. daugiau nei užpernai. Todėl ne paslaptis, kad didieji automobilių gamintojai į Kiniją žiūri kaip į išsigelbėjimą. Be to, Kinijoje netrūksta turtuolių, galinčių įpirkti "Audi", BMW, "Mercedes" ar "Maserati", taigi šie gamintojai pristatė įspūdingų naujų modelių ir jų koncepcijų.

Bene svarbiausia parodos naujiena - atgimęs "Maserati Ghibli". Prabangus itališkas sedanas kol kas pristatomas kaip koncepcija, bet neabejojama, kad visai nepasikeitęs jis netrukus pasirodys prekyboje. Kiek mažesnis už prabangųjį "Maserati Quattroporte" naujasis modelis bus tiesioginis penktosios klasės BMW konkurentas. Užpakaliniais arba visais ratais varomas "Ghibli" bus siūlomas su 3 litrų darbo tūrio V6 benzininiu arba dyzeliniu varikliu. Jis bus pirmasis dyzelinis "Maserati" per 99 metus trunkančią įmonės istoriją.

Balandžio 20-29 dienomis vykusioje Šanchajaus automobilių parodoje apsilankė apie 800 tūkst. žmonių.

Elektrinis "Porsche"

"Porsche" taip pat atvyko į Kiniją parodyti naujienų. Gamintojas pristatė atnaujintą "Porsche Panamera" modelį ir specialiai šios šalies rinkai skirtą "Panamera Executive" modelį su 15 cm pailginta ratų baze. Dar viena svarbi naujiena - hibridinė verslo klasės modelio versija "Panamera S E-Hybrid" su galingu, net 95 AG, elektriniu varikliu ir baterijomis, kurias galima įkrauti per paprastą elektros lizdą namuose. "Porsche" pranešė planuojanti gaminti ir hibridinę visureigio "Cayenne" versiją, bet diegti elektrinių technologijų į sportiškus kupė kol kas nesiruošia. "Audi" naujiena buvo kuklesnė - įmonė pristatė A3 sedano kėbulu. Tačiau netolimoje ateityje žadėjo išleisti ir gerokai įspūdingesnių modelių, tarp jų itin prašmatnų visureigį, dar didesnį už Q7 modelį.

Patys brangiausi

Nors Kinija jau oficialiai pripažįsta, kad šalies didmiesčiai dūsta nuo nuolat tvyrančio smogo, naujų automobilių pirkėjai pirmenybę teikia grožiui, galiai ir prestižui, o aplinkosauga kol kas pernelyg nesirūpina. Todėl parodoje buvo pristatytas tik vienas naujas elektromobilis, "Detroit Electric" sukurtas sportinis SP:01.

Proginis "Lamborghini Aventador" - ryškesnė garsiojo italų modelio versija.

Kinų skoniui gerokai artimesnis italų kūrinys "Icona Vulcano". Hibridinis superautomobilis lygiuojasi į Ženevos automobilių parodos pažibas "LaFerrari" ir "McLaren P1". V12 formos benzininio ir elektrinio variklių varomas modelis gali pasiekti stulbinantį beveik 350 hm/h greitį.

Dar du garsūs sportinių automobilių gamintojai į Kiniją atgabeno specialias žinomų modelių versijas. "Lamborghini" pristatė riboto leidimo įmonės penkiasdešimtmečiui skirtą "Aventador LP720-4" versiją. "Bugatti" taip pat neatsiliko - šis gamintojas atgabeno išskirtinį "Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse". Greičiausia legendinio "Veyron" versija gali važiuoti net 406,5 km/h greičiu.

"Rolls Royce" pristatė specialią limuzino "Ghost" versiją, pavadintą "Alpine Trial Centenary. Ji skirta paminėti svarbiai kompanijos sukakčiai - 1913 metais "Rolls" dalyvavo itin sudėtingose ištvermės lenktynėse Austrijoje ir sėkmingai įveikė visą 2912 kilometrų atstumą kalnų keliais.

Dar daugiau visureigių

Prie tokių įspūdingų automobilių net brangių vokiškų prekės ženklų modeliai atrodė gana kukliai. "Mercedes" ir BMW daugiau dėmesio sutelkė į ateitį ir pristatė po koncepcinį miesto visureigį. "Mercedes GLA" - tai būsimas nedidelis, A segmento miesto visureigis. BMW naujiena kiek didesnė - visureigis X4 turėtų būti panašus į populiarųjį X6, tačiau techninė automobilio pusė ir dydis bus labai artima X3 modeliui. "Citroen" su koncepciniu visureigiu "DS Wild Rubis" taip pat pamėgino prisigretinti prie "premium" automobilių gamintojų, "Honda" pademonstravo šeimos miniveno idėją, o "Nissan" planuoja išleisti jaunimui skirtą automobilį, turintį itin šiuolaikišką pramoginę sistemą.

Kiniški "Hongqi" limuzinai labai populiarūs tarp komunistinės šalies vadovų.

Žvalgosi į Europą

Didžiąją dalį Šanchajaus parodos ploto užėmė vakarietiški gaminiai, tačiau pasirodė ir nemažai Kinijos automobilių gamintojų. Politikų mėgstama įmonė "Hongqi", kurios pavadinimas reiškia "Raudonoji vėliava", pristatė beveik šešių metrų ilgio limuziną L5. Jis bus kiek mažesnis nei kiti "Hongqi" L7 ir L9, jau seniai mėgstami Komunistų partijos lyderių. L9 laikomas pačiu brangiausiu kinišku automobiliu. 6,4 metro ilgio mašina kainuoja apie 4 mln. litų, bet daugiau jos techninių savybių neskelbiama.

Buvęs britiškas prekės ženklas MG taip pat pasirodė Šanchajaus parodoje, tik dabar juo žymimi kiniški automobiliai. Bankrutavusią Didžiosios Britanijos įmonę įsigijęs SAIC koncernas tikisi ateityje vėl pasiūlyti aštuoniakampiu ženklu pažymėtų mašinų europiečiams. Naujausias įmonės modelis turėtų būti nedidelis, keturiais ratais varomas krosoveris. Būsimų modelių idėjas pristatė ir vienas žinomiausių Kinijos automobilių koncernų "Chery", nuo jo neatsiliko Ženevoje įspūdingai pasirodęs "Quoros". Kinijos automobilių gamintojai neslėpė ambicijų savo gaminius pardavinėti ne tik Tolimuosiuose Rytuose, bet ir žengti į Europos bei JAV rinkas. Tai gali įvykti dar šįmet.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"