TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių kainos kilo, bet prekyba nestojo

2015 01 29 16:25
Praėjusiais metais Lietuvos automobilių rinkoje sudaryta sandorių už rekordinę 1,532 mlrd. eurų (5,288 mlrd. litų) sumą. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį labiausiai brango 21 metų ir senesni automobiliai. 2014 metų spalio-gruodžio mėnesiais šio amžiaus automobiliai vidutiniškai kainavo 2,3 tūkst. litų (678,87 euro). Tai yra net penktadaliu (20,3 proc.), arba 395 litais (114,4 euro) daugiau nei 2013 metų tuo pačiu metu.

Tuo tarpu prieš 16-20 metų pagamintų automobilių kainos 2014 metų spalio-gruodžio mėnesiais ūgtelėjo – 14,3 proc. arba 451 litu (130,62 euro) ir tuo metu vidutiniškai kainavo 3,6 tūkst. litų (1,04 tūkst. eurų).

Populiariausių 11-15 metų amžiaus grupės transporto priemonių vidutinės kainos augo 7,1 proc., arba 511 litų (148 eurai). Ketvirtąjį praėjusių metų ketvirtį šio amžiaus automobilis vidutiniškai kainavo 7,7 tūkst. litų (2,2 tūkst, euro).

Pasak Viktoro Daukšo, duomenis paskelbusio portalo Autoplius.lt plėtros vadovo, 2014 metų pabaigoje išaugusias automobilių kainas lėmė padidėjusi automobilių paklausa. Nemažai pirkėjų norėjo išleisti turimus litus ir įsigyti automobilį. Ūgtelėjus paklausai, pardavėjai nepraleido progos kilstelėti kainas.

„2014-aisiais buvo daug permainų. Pirmiausia, rinką sujaukė Ukrainos ir Rusijos konfliktas, kai autoverslininkai, nenorėdami rizikuoti, pristabdė naudotų automobilių importo srautus. Antra, po „Regitros“ naujos automobilių registracijos tvarkos įvedimo, rinkoje kilo sąmyšis. Dalį automobilių užregistruoti tapo daug sunkiau, net prireikė papildomų etatų darbuotojų, kurie registruotų automobilius. Galiausiai po „Regitros” reformos priverstinai išregistruoti senesni automobiliai grįžo į prekybą. Norėdami greičiau atsikratyti senais automobiliais, lietuviai stipriai papildė skelbimų portalus, todėl naudotų automobilių rinka pagyvėjo, o naujai į šalį įvežtų naudotų automobilių poreikis sumažėjo“, – teigė V. Daukšas.

Automobilių rinkos ekspertai pastebi, kad dėl padidėjusių automobilių kainų prekybos apimtys nesumažėjo. Iš viso 2014 metais įvyko 392,9 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių, t.y. 4,3 tūkst. automobilių daugiau nei 2013 m. Praėjusiais metais Lietuvos automobilių rinkoje sudaryta sandorių už rekordinę 1,532 mlrd. Eur (5,288 mlrd. litų) sumą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"