TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių parkas tampa moteriškas?

2012 09 26 8:06
Ritos Stankevičiūtės nuotrauka /Ar automobilis vyriškas, ar moteriškas, V.Aleknos nuomone, išduoda ne jo dydis, o spalva.

Dideli ir galingi lengvieji automobiliai dar visai neseniai buvo laikomi labiau vyrams nei moterims tinkančiomis transporto priemonėmis. Tačiau krizė pakeitė įpročius - anksčiau moteriškomis vadintas mažas ir taupias mašinytes dabar mielai renkasi stipriosios lyties atstovai.

Tiesa, visuotinės emancipacijos laikais toli gražu ne visi dideles mašinas vairuojantys vyrai sutinka, kad automobilio gabaritai yra "vyriškumo" požymis. Tarp skeptikų - ir Lietuvos sporto legenda, dukart olimpinis, pasaulio ir Europos čempionas disko metikas Virgilijus Alekna.

Kalbėdamas su LŽ žurnalistu sportininkas atskleidė savo šeimos garaže turintis keletą mašinų, tačiau dažniausiai važinėjantis erdviu ir galingu visureigiu "Mercedes-Benz ML". "Šis automobilis nėra mano asmeninis pasirinkimas, jį, kaip ir dar dvi vokiškas mašinas - BMW visureigį X5 bei 3 serijos sedaną, gavau dovanų už pergales olimpiadose", - pabrėžė disko metikas.

Važinėjo ir mažytėmis mašinytėmis

Nors V.Alekna šiandien vairuoja galingą visureigį, jo nuomone, automobilius anaiptol ne dėl dydžio derėtų skirstyti į vyriškus ir moteriškus. "Lyčių prioritetus daugiau išduoda pasirinktos spalvos. Vienos jų labiau patinka moterims, kitos - vyrams. O automobilio dydis vargu ar šiais laikais gali būti laikomas moteriškumo ar vyriškumo kriterijumi. Juk pažiūrėkite - keliuose atsiranda vis daugiau dailiosios lyties atstovių, vairuojančių didžiules amerikietiškas mašinas. O vyrų dažnai pamatysi ir prie visiškai mažyčių elektromobilių vairo, ypač Vakaruose", - savo pastabomis dalijosi V.Alekna.

2,02 metro ūgio sportininkas prisipažino, kad ir pats yra vairavęs mažą automobilį. "Kai neturėjau didesnio, buvo gerai ir toks", - linksmai kalbėjo disko metikas. Virgilijus sakė, kad sėdėdamas prie mažyčio automobilio vairo niekada nejautė jokio diskomforto, nors yra girdėjęs visuomenėje populiarią nuomonę, neva jei stipriosios lyties atstovas valdo mažą mašiną, jis - nevykėlis. "Automobilis man visuomet buvo susisiekimo, o ne galios demonstravimo priemonė. Todėl kokių nors kompleksų dėl mašinos niekada neturėjau", - teigė V.Alekna.

Jis atkreipė dėmesį, kad visi šiuolaikiniai automobiliai, nesvarbu, kokio dydžio būtų, yra vienodai patogūs vairuoti "tiek dideliems, tiek mažiems žmonėms". "Smulkesnis kūno sudėjimas būdingesnis moterims, tačiau aš, gana tvirto stoto vyras, vairavau dvivietį automobiliuką - ir man visai patiko. Jame vietos dviem stambiems žmonėms - per akis. Šiuolaikiniai dizaineriai vis dėlto moka suplanuoti mašinų erdvę taip, kad ji būtų patogi bet kokio sudėjimo žmogui. Ir man nėra tokio automobilio, į kurį negalėčiau tilpti", - patikino olimpinis, pasaulio ir Europos čempionas.

Vyrus palaužė krizė

Vis dėlto ne visi LŽ kalbinti automobilių pardavėjai linkę pritarti V.Aleknos nuomonei. Donatas Rutkauskas, oficialios Japonijos gamintojo "Nissan" atstovės Lietuvoje bendrovės "Fakto" autocentro direktorius, teigė, jog būtent automobilio dydis geriausiai parodo, kuriai kategorijai - vyriškų ar moteriškų - jį priskirti. Beje, "Nissan" įdomus tuo, kad vienas pirmųjų iš gamintojų pradėjo leisti nuo konvejerių iš esmės visų vairuotojų poreikius tenkinančius automobilius - nuo itin didelio ir galingo visureigio "Patrol" iki visiškai mažytės mašinytės "Micra".

"Vyrams labai svarbus jų visuomeninis statusas. Nuo pat žmonijos priešaušrio stiprioji lytis vis rasdavo įvairių išorės atributų parodyti, kas yra viršesnis. Šiuolaikiniame pasaulyje vienas pagrindinių tokių atributų - didelė, galinga ir brangi mašina. Šitokiu automobiliu važinėjančiam vyriškiui neabejingos ir moterys", - įsitikinęs D.Rutkauskas.

Jo manymu, dailiosios lyties atstovės šiuo požiūriu gerokai praktiškesnės. "Moterims mašina yra tik susisiekimo priemonė. Ji gal ir turi gražiai atrodyti, bet privalo būti taupi, manevringa miesto spūstyse ir be vargo pastatoma. Štai todėl moterims visais laikais labiau patiko mažesni, taupesni automobiliukai", - tvirtino pašnekovas.

Vis dėlto "Nissan" atstovas buvo priverstas pripažinti, kad vyrų ambicijas smarkiai prislopino krizė. "Žinoma, kai iškyla alternatyva, ar pirkti brangų automobilį, kuris susiklosčius tam tikroms aplinkybėms gali palikti šeimą be duonos kąsnio, ar įsigyti pigią mašinytę ir būti ramiam dėl ateities, daugelis stipriosios lyties atstovų nesvyruodami atsisako ambicijų ir renkasi antrąjį variantą. Todėl automobilių parkas aiškiai moteriškėja, ir ne vien Lietuvoje", - tikino D.Rutkauskas.

Jam pritarė ir amerikietiškų "Chevrolet" automobilių Baltijos regiono pardavimo ir rinkodaros vadovas Laimonas Rubikas. "Žinoma, renkantis mašiną daug lemia pirkėjo emocinis nusiteikimas. Tačiau krizės laikotarpiu vis daugiau reikšmės turi ir taupymo motyvas. Todėl tiek moterys, tiek vyrai dažniau renkasi mažus automobilius", - dienraščiui LŽ sakė "Chevrolet" atstovas.

Populiariausias - "Fiat 500"

Automobilių pardavėjų žodžius patvirtina ir statistiniai duomenys. Sakykim, prieš krizę 2008-aisiais perkamiausias iš naujų automobilių buvo vidutinės klasės "Volkswagen Passat", o nuo šių metų sausio iki rugpjūčio konkurentų sau neturėjo mažasis italų "Fiat 500".

Tyrimų bendrovės "Autotyrimai" skaičiavimais, per pirmus aštuonis šių metų mėnesius iš naujų automobilių daugiausia buvo nupirkta hečbekų (358 vnt.) ir universalų (274 vnt.). Būtent tokius kėbulus turi dauguma kompaktinių, mažų ir labai mažų mašinų. Kadaise Lietuvos naujų automobilių rinkoje dominavę sedanai šiandien šioje rikiuotėje užima tik trečiąją vietą (141 vnt.).

Skaičiai

Geriausiai parduodamų automobilių pasaulyje dešimtukas, 2012 m. I pusmetis

Vieta Modelis    Skaičius (vnt.)

1. "Toyota Corolla"    285 352

2. "Toyota Prius"    242 947

3. "Ford Focus"    236 261

4. "VW Jetta"    202 804

5. "Toyota Camry"    196 892

6. "Ford Fiesta"    193 842

7. "VW Golf    191 532

8. "Chevrolet Cruze"    188 863

9. "Nissan Tiida/Versa/Sunny"    187 867

10. "VW Passat"    182 405

Šaltinis: žiniatinklis "The truth about cars"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"