TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių pirko daugiau ir naujesnių

2012 01 17 15:00

Sėkmingi praėjusių metų lengvųjų automobilių rinkos rezultatai paneigė skeptikų prognozes apie ekonominį sąstingį ir niūrias jo pasekmes. Portalo Autoplius.lt ir valstybės įmonės "Regitra" duomenimis, per metus užregistruoti 387 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandoriai – 7 proc. daugiau nei užpernai ir vos 5 proc. mažiau nei prieškriziniais laikomais 2008 metais.

Iš viso 2011 m. naudotų automobilių Lietuvoje parduota už 3,93 mlrd. Lt, o naujų – už 0,92 mlrd. Lt, rašoma portalo pranešime.

Parkas – daugiau nei 8 mėnesiais jaunesnis

Ekspertų teigimu, pernai Lietuvos gyventojai įsigijo daugiau naujesnių automobilių, o tai turėjo teigiamos įtakos vidutiniam automobilių parko amžiui – per praėjusius metus jis "atjaunėjo" kiek daugiau nei 8 mėnesiais – nuo 14,6 m. iki 13,9 m.

"Automobilių parkas jaunėjo, nes parke 55 tūkst. sumažėjo senesnių nei 16 m. automobilių ir tuo pačiu lietuviai įsigijo 71,3 tūkst. naujesnių nei 15 m. automobilių", - pranešime spaudai cituojamas portalo vystymo vadovas Viktoras Daukšas.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos ,,Transeksta" ir Autoplius.lt duomenimis, automobilių parką šių metų sausį sudarė beveik 1,2 mln. registruotų lengvųjų automobilių, turinčių galiojančius techninius pasus. Penktadalį Lietuvos automobilių parko sudarė "Volkswagen" – tai 237 tūkst. automobilių, antroje vietoje buvo "Audi" (15 proc.), trečioje – "Opel" (8,1 proc.).

Lyginant pirmą ir ketvirtą ketvirčius, tarp dešimties populiariausių markių labiausiai augo "Opel" automobilių skaičius – jų padaugėjo 5,8 tūkst., "Toyota" – 5,4 tūkst., "Volkswagen" – 4,4 tūkst.

Naudoti automobiliai sudarė didžiąją dalį automobilių rinkos – 96,5 proc. 2011 m. įvyko 373 tūkst. naudotų automobilių sandorių, t.y. 6,2 proc. daugiau nei pernai ir tik 2,7 proc. mažiau negu iki 2008 metais.

Pardavimai viršijo lūkesčius

2011-uosius galima vadinti ypač sėkmingais naujų automobilių pardavėjams. Iš viso parduota 14 tūkst. transporto priemonių – 55,6 proc. daugiau negu 2010 m. (9 tūkst.).

"Net didžiausi optimistai nedrįso prognozuoti, kad 2011 m. bus parduota tiek daug automobilių. Procentinis augimas Lietuvoje buvo didžiausias, lyginant su kitomis Europos šalimis. Žinoma, 2008 m. rezultatų nepasiekėme, kai buvo parduota beveik 25 tūkst. automobilių. Vargu, ar minėtus rodiklius pasieksime šiemet – sklandančios žinios apie dar vieną ekonominį sąstingį stabdys grįžimą į 2008 m. lygį. 2012 m. startas nebus lengvas", - spėjo V.Daukšas.

Nauji automobiliai pernai sudarė tik 3,5 proc. visų sandorių Lietuvoje, tačiau, lyginant apyvartas, naujiems automobiliams buvo išleista beveik penktadalis (18,2 proc.) visos automobilių rinkos pinigų. Pirmoje perkamiausių naujų automobilių sąrašo pernai buvo "Nissan Qashqai", antroje – "Peugeot 3008", trečioje – "Volkswagen Golf". 

"Vertindami naujų automobilių pardavimus, negalime pamiršti ir reikšmingo reeksporto fakto. Kai kurių markių automobiliai, nors ir parduodami itin sėkmingai, Lietuvos gatvėse taip ir nepasirodo," - pažymėjo V.Daukšas. 

Šiemet kainos gali kilti

"Didelės įtakos praėjusių metų pardavimams turėjo liepos 1-ąją įsigaliojusi Muitų sąjunga. Pirkėjai iš Rytų buvo stipriai padidinę automobilių iki 10 metų paklausą. Įsigaliojus didesniems mokesčiam užsieniečiai buvo priversti pasitraukti. Todėl lyginant antrąjį, kai buvo pasiektas automobilių kainų pikas, ir ketvirtąjį ketvirčius, automobilių kainos žymiai sumažėjo. Pavyzdžiui, iki penkerių metų automobiliai atpigo beveik dešimtadaliu (9,3 proc.), o 6 – 10 metų - net 14 proc." Per pusmetį 11-15 metų senumo automobilių kainos sumažėjo 11,3 proc., o 16-20 metų – 4,7 proc.

Anot V.Daukšo, situacija Lietuvos automobilių rinkoje šiemet gali pasikeisti. "Jei Rusijos Dūmai ratifikavus Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) dokumentus muitų mokesčiai bus sumažinti, o nauji mokesčiai nebus įvesti, galime sulaukti kur kas didesnio pirkėjų antplūdžio nei pernai. Žinoma, tai reikštų, kad automobiliai vėl brangtų".

Tiesa, verta pažymėti, kad nors praėjusiais metais automobiliai atpigo visose amžiaus grupėse, vidutinė parduoto automobilio kaina šiek tiek pakilo. "Automobilis yra didelis pirkinys, todėl lietuviai labiau linkę išleisti daugiau, bet įsigyti geresnio stovio ar naujesnį automobilį", - teigia lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.

Autoplius.lt duomenimis, vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos paskutinįjį šių metų ketvirtį buvo atitinkamai 10,7 ir 65,1 tūkst. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"