TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių pramonės lopšyje - viliojančios naujovės

2013 01 21 6:02
Reuters/Scanpix nuotrauka/Kaip ir užsimena jo pavadinimas, "Smart Forstars" skirtas žvaigždėms stebėti - jame įmontuotas vaizdo projektorius.

Nuo šeštadienio automobilių gerbėjai plūsta į JAV, Detroite prasidėjusią automobilių parodą. Pirmojoje šįmet transporto naujovių parodoje vyrauja prabangos ir ekologijos deriniai.

Amerikiečiai paprastai nesijaudina dėl degalų kainų - už Atlanto litras benzino kainuoja tik apie 2 litus. Tačiau JAV gyventojai, įpratę kasdien važinėti galingais visureigiais ir erdviais sedanais, greitai pajunta degalų kainų svyravimus, o pastaruoju metu kainų kreivė juda tik viena kryptimi - aukštyn. Taigi, automobilių parodoje Detroite, kur dažniausiai demonstruojamos didelės ir nepasotinamos transporto priemonės, šįmet nemažai dėmesio buvo skiriama degalams taupyti.

Amerikietiška klasika

Sausio 19-27 dienomis automobilių pramonės lopšiu vadinamame Detroite vykstančioje automobilių parodoje daugumą stendų užėmė amerikietiškų automobilių gamintojai. Kai kurie jų kūriniai skirti tik vietos rinkai, bet pagrindinės naujienos netruks pasklisti po visą pasaulį. Bene daugiausia dėmesio teko naujausiam "Chevrolet Corvette". Ilgai lauktas septintosios kartos modelis pavadintas "Stingray" vardu, kuris patarąjį kartą naudotas kaip trečiosios kartos korvetės sinonimas.

Taip gamintojas tikisi pritraukti jaunų vairuotojų, jaučiančių iš tėvų paveldėtą nostalgiją klasikiniams sportiniams automobiliams. 6,2 litro darbo tūrio, 450 AG automobilis akivaizdžiai skirtas vairuotojui - jo vietą pabrėžia raudoni apvadai, o šalia sėdintis keleivis paliekamas antrame plane. Išorės dizainas taip pat gana agresyvus ir nenutolęs nuo įprasto sportinio automobilio silueto. Tačiau nors jo galia ir didelė, gamintojo deklaruojamos benzino sąnaudos siekia vos 9 l/100 km, o dėl numatytos 54 tūkst. JAV dolerių (apie 140 tūkst. litų) kainos naujasis "Corvette" bus gerokai lengviau įperkamas nei kiti superautomobiliai. Pavyzdžiui, parodoje taip pat pristatytas panašios galios prabangus itališkas sedanas "Maserati Quattroporte" kainuoja beveik triskart daugiau.

AFP/Scanpix nuotraukos/Naujasis "Lexus IS300h" gerokai sportiškesnis ir stilingesnis už ankstesnės kartos modelį, gamintą nuo 2005-ųjų.

Ateičiai - elektra

Prabangos skonis taip pat buvo juntamas ir naujuose aplinką tausojančiuose modeliuose. Kompaktinės klasės hibridinis modelis "Lexus IS 300h" visiškai nepanašus į savo pirmtaką. Aštrių formų sedanas, turintis du variklius - 2,5 litro darbo tūrio benzininį ir elektrinį, gali pasiekti 217 AG. Net jo pristatymas nebuvo tipiškas hibridams.

Paprastai aplinkos neteršiantys modeliai demonstruojami minimalistiniame žalsvų ar melsvų atspalvių fone, tačiau "Lexus" nusigręžė nuo šio šablono ir pristatė mašiną apšviestą raudonų prožektorių.

Kiti brangių automobilių gamintojai taip pat neatsiliko, tiesa, tik idėjomis. BMW pateikė hibridinio sportinio kupė "i8", galinčio nuvažiuoti 32 km vien elektra, koncepciją, o "Tesla" pristatė naujo visiškai elektrinio modelio idėją.

"Smart" taip pat neatsiliko nuo elektromobilių bangos ir į parodą atgabeno koncepciją "Forstars" su 60 kW galios elektriniu varikliu. Tačiau jame svarbiausia naujiena ne elektrinis motoras, o į variklio dangtį įmontuotas vaizdo projektorius - pastačius mašiną priešais šviesią lygią sieną per jį galima žiūrėti filmus iš "iPhone".

Amerikiečiai labiausiai mėgsta vietinės gamybos automobilius - "Cadillac ATS" parodoje buvo paskelbtas Šiaurės Amerikos metų automobiliu.

Idėjas pristato ir kinai

"Ford" demonstruojama idėja gerokai žemiškesnė. JAV automobilių koncernas gamina jau ne vieną hibridinį modelį, bet į parodą Detroite jis atgabeno visiškai elektrinį "Ford Focus", kurį galima pakrauti iš namie esančio elektros lizdo. Žinoma, tam reikia garažo, o su visiškai įkrautomis ličio jonų baterijomis automobilis gali įveikti ne itin ilgą 122 km distanciją, bet tai gana rimtas žingsnis elektromobilių pritaikymo kasdieniam gyvenimui link.

Galimybė įkrauti automobilį namie nėra visiškai nauja - "Chevrolet" parodoje pademonstravo gamybai jau parengtą modelį "Spark", kurį galima jungti į įprastą elektros lizdą. Tačiau šis automobilis labai mažas, o tai, kad į jo bazinę komplektaciją neįeina nė durys, išduoda menkas praktinio panaudojimo galimybes.

Vis dėlto viena didžiausių kliūčių išplėtoti elektromobilių naudojimą iki šiol yra jų kaina. Bet ir tai netrukus gali pasikeisti, nes elektromobilių gamyba susidomėjo Kinijos koncernas "Guangzhou Automobile". Ši įmonė į Detroitą atgabeno du koncepcinius modelius - visiškai elektrinį 200AG miesto visureigį "Trumpchi GS5" ir sportinį kupė "Nev E-Jet". Pastarojo modelio idėja įdomi tuo, kad jo elektrinis variklis suderintas su vienos arklio galios benzininiu motoru, kuris skirtas papildomai elektros energijai gaminti. Taip automobilis įkraunamas kelionės metu ir, pasak gamintojo, vienu kartu gali įveikti net 660 kilometrų.

Apskritai atsižvelgiant į Detroite eksponuojamas naujienas atrodo, kad ekonomikos nuosmukio nė nebuvo. Apie 500 pristatomų automobilių, naujų modelių ir koncepcijų varžosi brangiomis naujomis technologijomis, grožiu ir gausia komforto įranga, o prieš dvejus trejus metus vyravusio taupymo nelikę nė vieno gamintojo stende, nors prekybos tendencijos kol kas didelio optimizmo neskatina.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"