TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių prekeivius baugina „Teslos“ užmojai

2014 03 25 6:00
„Tesla“ vadovas E.Muskas taikosi perrašyti automobilių pasaulio taisykles. „Scanpix“ nuotrauka

Nors amerikiečių bendrovė „Tesla“ savo elektrinių „Model S“ automobilių JAV pardavė dar tik kiek daugiau nei 20 tūkst., prieš ją piestu stoja stambiausi Amerikos automobilių prekybininkai, kurie kontroliuoja ir remonto paslaugų rinką.

Šio verslo banginius gąsdina ne pats kol kas tik pinigingiems klientams įperkamas „Model S“. Nerimą jiems kelia tai, kad technologijų vizionieriaus Elono Musko vadovaujama kompanija siekia iš esmės pakeisti pačią automobilio, kurį dažniau ar rečiau reikia remontuoti ir nuolat prižiūrėti, sampratą.

Esmė – programinė įranga

Būtent todėl, kaip praneša JAV žiniasklaida, senieji įtakingi rinkos žaidėjai pastaruoju metu prieš „Teslą“ nukreiptam lobizmui skiria didelius finansinius išteklius ir jau pasiekia pirmųjų pergalių. Pavyzdžiui, Naujojo Džersio valstija kovo 12 dieną uždraudė bendrovei „Tesla“ prekiauti automobiliais šioje valstijoje.

Elektromobilius gaminanti bendrovė savo „Model S“ automobilį vadina „išmaniąja aplikacija su keturiais ratais“. Tai skambėtų, kaip dar vienas žavus reklaminis šūkis, jei nebūtų tiesa. „Tesla" modelio svarbiausia dalis, be kėbulo, ratų ir elektrinio variklio su baterija, yra programinė įranga. Automobilis pats nustato savo gedimus. Kadangi, be elektroninės dalies, iš esmės nėra kam gesti, mašinos kompiuteris automatiškai parsiunčia gedimams pašalinti reikalingus programinės įrangos atnaujinimus.

Tai yra būtina, nes, kaip teigia „Tesla Model S“ projektavę inžinieriai, daugelis elektronikos specialistų, nesusidūrusių su „Model S“ taikomomis technologijomis, kol kas negalėtų pagelbėti jo šeimininkui. Elektromobiliui nereikia jokių įprastų variklio remonto priežiūros darbų. Atkrinta poreikis periodiškai keisti tepalus, filtrus, žvakes, diržus.

Nugalės patogumas vairuotojams

Žinoma, tiek šios tradiciniam automobiliui gyvybę užtikrinančios priemonės, tiek ir programinės įrangos atnaujinimas į „Model S“ neatkeliauja už dyką. Šiuo metu klientams JAV siūlo visapusišką techninę priežiūrą už 600 dolerių (1500 litų) per metus. Į šią sumą įskaičiuotas ne tik programinės įrangos atnaujinimas, bet ir susidėvėjusių stabdžių trinkelių, skysčių, langų valytuvų bei kitų dylančių detalių keitimas.

Pastarajame bendrovės „Tesla“ metiniame akcininkų susirinkime vienas iš akcininkų paklausė bendrovės vadovo E.Musko, ar tradicinių automobilių korporacijų priešprieša smarkiai pakenkė kompanijos įvaizdžiui. Šis atsakė: kad ir kokia būtų priešprieša, galiausiai nugalės tas būdas, kuris vartotojui leis patogiau naudotis automobiliu. „Mūsų filosofija yra teikti kokybiškas serviso paslaugas, bet ne iš jų uždirbti. Apskritai, manau, kad yra siaubinga pelnytis iš paties parduoto produkto remonto“, - sakė bendrovės vadovas.

Kol kas E.Muskui sekasi įtikinti pažangiausius vairuotojus ir investuotojus už Atlanto. Jo bendrovės vertė per praėjusius metus išaugo šešis su puse karto. Europoje „Model S“ gausiausiai perka norvegai ir olandai. Jei per artimiausią dešimtmetį pavyktų gerokai sumažinti pačių elektromobilių kainą, tradicinių automobilių pardavėjai gali susidurti su įprastą tvarką iš pamatų verčiančiais iššūkiais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"