TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių rinką apėmė nerimas

2008 10 08 0:00
Prestižiniai visureigiai "Hummer" dėl milžiniškų degalų sąnaudų prarado paklausą net tarp pasiturinčių pirkėjų.
LŽ archyvo nuotrauka

Kasdien naudojama transporto priemonė - automobilis vis labiau tampa prabangos preke. Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje dėl gilėjančios ekonominės krizės naują modelį gali įpirkti vis mažiau žmonių, o automobilių gamintojų ateitis pakibo ant plauko.

Ilgai ir sparčiai didėjusi naujų automobilių rinka Lietuvoje pastaraisiais mėnesiais smuko žemyn. Preliminariais duomenimis, gautais išanalizavus "Regitros" pateiktus pradinius duomenis, šių metų rugsėjį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka sumažėjo 15 proc. - iki 1685 vienetų, kai pernai rugsėjį buvo parduota 1990 automobilių.

Rinkos svyravimas.

Rugpjūtį šis rodiklis buvo dar prastesnis - automobilių pardavimas smuko net 31 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Liepą rinka buvo šoktelėjusi 0,4 proc., tačiau pirmasis smukimas užfiksuotas dar birželį, kai buvo parduota 16 proc. mažiau automobilių nei pernai, nors pirmoje šių metų pusėje pardavimas pasiekė visų laikų rekordus, o vasarį jis buvo padidėjęs net 76 procentais.

Rugsėjį užfiksuotam rinkos sumažėjimui daugiausia įtakos turėjo net 52 proc. smukęs komercinių transporto priemonių pardavimas. N1 klasės automobilių buvo nupirkta tik 160. Asmeninių automobilių pirkimas sumažėjo palyginti nedaug, tik 8 proc. - iki 1525 vienetų.

Lyderio poziciją susigrąžino "Volkswagen" markė - nupirkta 250 šių automobilių. Antrojoje vietoje liko 206 automobilius pardavusi "Toyota", o trečiojoje - "Škoda", nupirkti 149 automobiliai. Tarp prestižinių markių užtikrintai pirmavo 68 automobilius pardavusi BMW.

Praeito mėnesio populiariausi asmeninės paskirties modeliai priklausė lyderių trejetukui. Pirmojoje vietoje buvo "Škoda Octavia", parduoti 94 automobiliai, antrojoje - "Toyota Avensis" (79 automobiliai), trečiojoje - "Volkswagen Caddy" (52 automobiliai). Pastarasis modelis pirmavo ir tarp lengvųjų komercinių automobilių.

Nepaisant pastaraisiais mėnesiais mažėjančio pardavimo, per devynis šių metų mėnesius Lietuvoje buvo įregistruota 20870 naujų lengvųjų automobilių, t. y. 14 proc. daugiau nei pernai. Tačiau jei toks nuosmukis tęsis ir toliau, pagal atnaujintą "AutoTyrimų" prognozę, metinis augimas gali siekti vos 3-5 procentus.

Neigiami rekordai

Automobilių pardavimui smukus daugumoje pasaulio šalių, stambiausi transporto priemonių gamintojai patiria milijardus eurų siekiančius nuostolius.

Rugsėjį Vakarų Europoje naujų lengvųjų automobilių buvo parduota vos 1,21 mln. - tokios mažos paklausos regione nebuvo net 10 metų. Itin mažai parduota Didžiojoje Britanijoje ir Italijoje, vienintelė Prancūzija nustebino rinkos didėjimu. Tačiau, ekspertų manymu, šis 8 proc. padidėjimas yra laikinas ir susijęs su sezoniškumu, nes rugsėjį tradiciškai yra nuperkama daugiau automobilių.

Europoje rinkos sulėtėjimas buvo jaučiamas dar vasaros pabaigoje. Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, rugpjūtį Vakarų Europoje pardavimas krito 16 procentų. Kaip svarbiausią tokio smukimo priežastį asociacijos atstovai nurodė vasarą staiga iki rekordinių aukštumų pakilusias degalų kainas, bet neignoravo ir bendro ekonomikos sulėtėjimo įtakos. Vasaros pabaigoje didėjimas buvo užfiksuotas tik Portugalijoje, o Ispanijoje ir Airijoje naujų automobilių paklausa sumažėjo beveik perpus. Automobilių rinkos ekspertų biuras "JD Power" prognozuoja, kad per šiuos metus Vakarų Europoje bus parduota 12,75 mln. automobilių. Per praėjusius metus regione buvo nupirkta 14,8 mln. naujų automobilių, taigi palyginus šiuos skaičius akivaizdu, kaip stipriai rinka smuktelėjo žemyn. Greito pagerėjimo ekspertai neprognozuoja; priešingai, "JD Power" atstovų teigimu, ateinančiais mėnesiais galime sulaukti dar daugiau blogų žinių.

Miglota ateitis

Jungtinėse Amerikos Valstijose automobilių pardavimas nusmuko iki dar žemesnio lygio nei Europoje. Šioje šalyje rugsėjį buvo parduota 19,7 proc. mažiau automobilių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Iš viso JAV buvo užregistruota 1,05 mln. naujų automobilių, o tai yra labai arti 1993 metų vasario mėnesio rodiklių. Tuomet buvo paskutinis kartas per dvidešimt metų, kai JAV per mėnesį nupirkta mažiau nei milijonas lengvųjų automobilių.

Šioje šalyje, garsėjančioje išvystyta automobilių pramone, krizė gali sukelti dar rimtesnių pasekmių, nes dėl sumažėjusio pardavimo kenčia ne tik mašinų pardavėjai, bet ir gamintojai.

Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas "General Motors", šįmet švenčiantis savo 100 metų jubiliejų, pripažino, jog atsidūrė ant žlugimo ribos. Jo gaminami prestižiniai "Cadillac", "Chevrolet", "Saab" ir "Hummer" beveik visiškai prarado paklausą įmonei svarbiausioje JAV rinkoje. Koncerno atstovai viešai paskelbė, kad ateinančios 60 dienų bendrovei bus gyvybiškai svarbios ir neslėpė, kad "Hummer"ir "Saab" ateitis kabo ant plauko.

Dėl krizės JAV nukentėjo ir vienas didžiausių automobilių gamintojų Europoje BMW. Šis koncernas yra didžiausias europietiškų modelių importuotojas į JAV, taigi kuomet šios šalies prekeiviai atšaukė daugiau nei 40 tūkst. vokiškų prabangių automobilių užsakymų, BMW buvo priversta sumažinti gamybos apimtį ir atleisti 8000 darbuotojų.

Originali išeitis

Naujų automobilių rinkos sumažėjimas jaučiamas ne tik išsivysčiusiose šalyse, bet ir tolimiausiuose pasaulio kraštuose. Pietų Afrikos Respublikoje rugsėjį pardavimas sumažėjo 18,1 proc. - iki 40955 vienetų.

Mažėjančią paklausą originaliai bando spręsti Kinija. Šios šalies automobilių pardavėjai įsivėlė į kainų karą ir aukoja savo pelną, kad tik išlaikytų stabilią paklausą. Populiariausi modeliai, pagaminti Kinijoje, šioje šalyje dabar kainuoja mažiau nei bet kur pasaulyje. Nedideliems modeliams yra taikomos keliolika tūkstančių juanių siekiančios nuolaidos, o šalyje populiarus sedanas "Ford Mondeo" parduodamas net 12 proc. pigiau nei kitose rinkose. Nepaisant tokių pastangų, Kinijoje automobilių rinka taip pat smunka, tačiau bendras metinis vidurkis išlieka teigiamas.

Vis didesnį pagreitį įgaunanti automobilių pramonės krizė aptemdė spalio viduryje vykstančią tarptautinę Paryžiaus automobilių parodą. Nors gamintojai ketina pristatyti ne mažiau naujų serijinių ir konceptinių modelių nei įprasta, akivaizdu, kad pagrindinė diskusijų tema bus nuosmukio analizė ir būdų jam sustabdyti paieškos, o naujų modelių paklausa tiesiogiai nulems dalies įmonių likimą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"