TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių rinka pernai stebino šuoliais

2015 01 12 6:00
2014-aisiais Lietuvoje kupė/kabrioletų "BMW4 Coupe/Convertible" registravimas pašoko net 1800 proc. Gamintojų nuotraukos

1800 proc. - tiek 2014-aisiais, palyginti su užpernykščiais metais šoko į viršų kabrioleto BMW 4 Coupe/Convertible pardavimas. Tarp automobilių markių pirmavo net 700 proc. augimo rezultatą pasiekusi „Bentley“. Tokius duomenis atskleidžia analizė, kurią LŽ atliko pagal tyrimų bendrovės „Data Center“ dienraščiui pateiktą informaciją.

Pernai Lietuvos gyventojai ir įmonės nupirko 14 449 naujus asmeninės paskirties automobilius, arba 18,9 proc. daugiau nei 2013-aisiais. Bendrą lengvųjų naujų mašinų, kuriuos sudaro asmeninės paskirties ir lengvieji komerciniai automobiliai, jau anksčiau yra paskelbusi kita rinkos tyrimų bendrovė „Autotyrimai“. Jos duomenimis, 2014 metais šalyje buvo įregistruoti 16 452 nauji lengvieji automobiliai, arba 18 proc. daugiau nei 2013 metais (13 986).

„Data Center“ dienraščio LŽ redakcijai pateiktoje informacijoje atspindimi ne tik bendri asmeninių automobilių pardavimų rezultatai, bet ir tai, kaip sekėsi vienai ar kitai markei, atskiriems modeliams.

Mažyliai "Fiat 500" dažniausiai perkami reeksportui.

„Fiat“ triumfas

„Data Center“ duomenimis, 2014-aisiais lietuviai nupirko 14 449 naujas asmeninės paskirties lengvąsias mašinas ir kemperius, arba 18,9 proc. daugiau nei 2013 metais (12 152). Pernai Lietuvos naujų asmeninės paskirties rinkos lyderė buvo „Volkswagen“ markė, pardavusi 2429 mašinas. Tačiau markės pardavimo augimas nedidelis – siekė vos 2,8 proc.

Jau keleri metai įspūdingu pardavimu stebina itališka „Fiat“ markė. Pernai metais prekyba itališkais automobiliais, palyginti su 2013-ųjų rezultatais, Lietuvoje stryktelėjo į viršų net 69,8 proc. Todėl nenuostabu, kad ši markė atsidūrė antroje vietoje pagal 2014-aisiais parduotų automobilių kiekį (2403). Tiesa ir tai, kad dauguma šios markės automobilių nepasiliko Lietuvoje, o buvo reeksportuoti.

Tarp daugiausia pernai asmeninės paskirties lengvųjų mašinų realizavusių ir pagal šį rodiklį pirmajame dešimtuke atsidūrusių markių įspūdingą augimą dar rodė „Opel“ (+46,6 proc.), „Nissan“ (+42,5 proc.), „Ford“ (+33,4 proc.), "Škoda" (+24,3 proc.), „Dacia“ (+24,4 proc.).

Iš geriausių dešimtuko pernai 5 proc. smuko tik vienos markės – korėjietiškos „Kia“ - markės automobilių pardavimas.

2014-aisiais tam, kad markė atsidurtų dešimtuke, užteko parduoti 481 automobilį. Būtent tiek jų realizavo dešimtoje pozicijoje atsidūrusi „Opel“. Tačiau geriausius augimo rezultatus rodė ne pirmojo dešimtuko, o daug mažiau, dažnai – vos vienetus, pardavusių naujų automobilių markės.

Naujos "Volkswagen" markės automobiliai Lietuvoje populiarūs tiek tarp valstybinių įstaigų, tiek tarp paprastų vairuotojų.

Lyderiavo prabangios markės

Iš automobilių markių labiausiai - 700 procentų – šoko prekyba amerikietiškais „Dodge“ markės automobiliais. Tiesa, „Data Center“ duomenimis, pernai jų buvo parduota vos 16, o įspūdingas kilimas fiksuotas tik dėl to, kad 2013-aisiais Lietuvoje buvo realizuoti vos 2 „Dodge“.

Iš fantastinius prekybos šuolius rodžiusių markių ir modelių rimčiau reikėtų vertinti tuos, kurie priklauso brangiomis prestižinės klasės ar netgi reprezentaciniams automobiliams. Tokias mašinas paprastai perka turtingi verslininkai, o jų apsisprendimas įsigyti brangiai kainuojančias mašinas rodo visuomenės lyderių, prie kurių priskiriami ir verslo bendruomenės atstovai, lūkesčius dėl tos ar kitos šalies ekonomikos ateities. Bent jau sprendžiant iš 2014 metų prekybos prabangiais automobiliais, Lietuvoje artimiausiais metais jos turėtų būti geros.

Pernai mūsų šalyje buvo nupirkti net 6 „Bentley“ limuzinai, o augimas, palyginti su 2013 metų rezultatu (tada lietuviai nupirko 2 šios markės automobilius), sudarė net 500 proc. Pernai metais gamintojų atstovai pardavė 6 „Maserati“ ir 2 „Bugatti“, o markių pardavimas išaugo po 100 proc. Taip pat Lietuvoje buvo parduoti net 85 itin brangūs „Porsche“, o markės pardavimas pasistiebė net 165,6 procento.

Lietuvoje pernai buvo realizuoti 2 išskirtiniai „Rolls-Royce“ ir vienas apie 100 tūkst. eurų kainavęs elektromobilis „Tesla“. Tačiau nėra nuo ko skaičiuoti šių markių pardavimo pokyčio, nes metai prieš tai šalies gyventojai ar įmonės nenupirko nė vieno automobilio su tokiu prekiniu ženklu.

Tarp modelių protu sunkiai suvokiamą, net 1800 proc. siekusį, pardavimo šuolį parodė vokiškas kupė/kabrioletas „BMW4 Coupe/Convertible“. Beje, pirmojo modelių, parodžiusių geriausią 2014-aisiais augimą, „blogiausias“ rezultatas irgi yra stulbinantis ir siekė net 300 procentų.

Naujų automobilių markių, kurios 2014 m. pardavė Lietuvoje daugiausia naujų automobilių, dešimtukas

VietaMarkėParduota automobilių 2014 m. (vnt.)Pokytis (proc.)*
1."Volkswagen"2429 (2362)**+2,8
2."Fiat"2403 (1415)+69,8
3."Škoda"1706 (1373)+24,3
4."Toyota"1662 (1424)+16,7
5."Nissan"1171 (822)+42,5
6."Ford"751 (563)+33,4
7."Renault"741 (681)+8,8
8."Kia"587 (618)-5
9.BMW540 (527)+2,5
10."Opel"481 (328)+46,6***.

*Palyginti su 2013 metais

**Skliausteliuose pažymėtas pardavimo 2013 metais rezultatas

***Lentelėje neįskaityti kemperiai

Šaltinis: parengta pagal "Data Center" informaciją

Naujų automobilių markių, 2014 m. Lietuvoje fiksavusių didžiausią augimą, dešimtukas

VietaMarkėParduota automobilių 2014 m. (vnt.)Pokytis (proc.)*
1."Dodge"16 (2)**+700
2."Bentley"6 (1)+500
3."Porsche"85 (32)+165,6
4."Jeep"54 (23)134,8
5."Alfa Romeo"157 (70)+124,3
6."Bugatti"2 (1)+100
7."Fiat"2403 (1415)+69,8
8."Opel"481 (328)+46,6
9."Nissan"1171 (822)+42,5***.

*Palyginti su 2013 metais

**Skliausteliuose pažymėtas pardavimo rezultatas 2013 m.

***Statistikoje neįskaityti kemperiai

Šaltinis: parengta pagal "Data Center" informaciją

Naujų automobilių modeliai, kurių buvo Lietuvoje parduota daugiausiai 2014 m., dešimtukas

VietaModelisParduota 2014 m. (vnt.)
1."Fiat 500"1618
2."Nissan Qashqai"693
3."Volkswagen Passat"376
4."Škoda Octavia"656
5."Volkswagen Golf"431
6."Volkswagen Jetta"348
7."Toyota RAV4"338
8."Škoda Yeti"273
9."Volkswagen Tiguan"238
10."Fiat Punto"218.

Šaltinis: parengta pagal "Data Center" informaciją.

Naujų automobilių modeliai, kurių pardavimas augo daugiausiai 2014 m., dešimtukas

VietaModelisParduota 2014 m. (vnt.)Pokytis (proc.)*
1."BMW4 Coupe/Convertible"16 (1)**+1800
2."Mitsubishi Space Star"10 (1)+900
3."Fiat Punto"218 (35)522,18
4.S klasės "Mercedes-Benz"39 (7)457,14
5."Seat Toledo"5 (1)+400
6."Opel Antara"43 (10)+330
7-10."Citroen C4 Picasso"4(1)+300
7-10."Land Rover Range Sport"64 (16)+300
7-10."Nissan Patfinder"(20 (5)+300
7-10."Porsche 911"12 (3)+300.

*Palyginti su 2013 metais

**Skliausteliuose pažymėtas parduotų automobilių skaičius 2013 m.

Šaltinis: parengta pagal "Data Center" pateiktą informaciją

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"