TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių salonus vėsina plėvelės

2013 06 11 6:00
Per kaitrą daugiasluoksnėmis plėvelėmis apklijuoti automobilio langai leidžia prie vairo sėdintiems žmonėms išvengti nemalonaus veido ir rankų deginimo. LŽ archyvo nuotraukos

Kaitri vasaros pradžia verčia vairuotojus mąstyti, kaip nuo alinamo karščio apsaugoti automobilių vidų. Padidėjo ir šilumos izoliacinių medžiagų, ir infraraudonųjų spindulių nepraleidžiančių plėvelių poreikis.

Beveik visi vairuotojai savo kailiu yra patyrę, kaip nemalonu sėsti į kaitrios saulės atokaitoje ilgėliau pastovėjusį automobilį. Karštos sėdynės degina nugarą ir šonus, o įkaitę vairas, pavarų svirtis, įvairūs valdikliai – rankas.

Vairuotojai įvairiai gelbėja savo mašinas nuo perkaitimo. Pavyzdžiui, populiaru po priekiniu stiklu kloti metalu padengtas izoliacines medžiagas, kurios puikiai atspindi šviesą ir šilumą. Namų ir butų šeimininkai jas itin mėgsta žiemą kišti po radiatoriais. Taip atspindima šiluma, kurią turėtų sugerti siena, ir geriau šildoma patalpa. Tačiau Kaune įsikūrusio automobilių serviso „Autokrislas“ direktorius Vaidas Jurevičius tvirtina, kad gelbėti nuo karščio mašinų salonus medžiagomis, kurios daugiausia pritaikytos namams šiltinti, nėra labai praktiška. „Kiekvienąkart išlipant iš salono reikia didžiulį ruloną išvynioti, o įlipant – suvynioti. Jau vien tai sukelia didelių nepatogumų. Nepamirškime ir to, kad palyginti stora izoliacinė medžiaga užima ir nemažai vietos salone“, - LŽ aiškino serviso direktorius.

Nesaugo tik priekinis stiklas

Geriausia išeitis, pasak V.Jurevičiaus, ant automobilio langų klijuoti specialias poliesterio plėveles. „Tai nėra brangu. Užklijuoti abu priekinius šoninius stiklus mūsų autoservisuose kainuoja 150 litų, priekinį stiklą – iki pustrečio šimto litų“, - skaičiavo „Autokrislo“ vadovas.

Tačiau plėveles eksportuojančios kauniečių bendrovės „Aša“ direktorė Živilė Vaitkūnienė atkreipė dėmesį, kad klijuoti ant priekinio stiklo tamsesnę plėvelę negu ta, kuria jis buvo apklijuotas gamykloje, Lietuvoje draudžia Transporto priemonių techninių apžiūrų taisyklės. Šoninius priekinius stiklus leidžiama tamsinti tik tokia plėvele, kuri praleidžia ne mažiau kaip 70-75 proc. šviesos. Reikalavimų būtina laikytis pirmiausia dėl to, kad kelių policininkai galėtų matyti, kas vyksta pro šalį važiuojančios mašinos salone.

„Geriausiai plėvelių veikimą vairuotojai pajunta tuomet, kai automobilis pastatomas šonu ar užpakaline dalimi į saulę, o ne priekiu“, - pabrėžė verslininkė.

Didžiausia nauda - važiuojant

Šilumą atspindinčių plėvelių eksportuotojos bendrovės „Aša“ vadovė teigė, jog laikytis taisyklių reikalavimų bene lengviausiai leidžia pagal naujausias technologijas pagamintos vadinamojo šiluminio veidrodžio plėvelės. „Jos šviesios, daugiasluoksnės ir padarytos taip, kad neprasiskverbtų mašinos saloną šildantys infraraudonieji spinduliai. Tiesa, daugiausia šiluminio veidrodžio plėvelių parduodame namų statybininkams. Šie jomis klijuoja pastatų langus. Apie 10 proc. bendro plėvelių kiekio įsigyja automobilių meistrai. Aišku, jos tampa populiariausios prasidėjus karštajam metų sezonui“, - kalbėjo Ž.Vaitkūnienė.

Didžiausia plėvelių nauda, pasak jos, jaučiama mašinai važiuojant. „Kondicionierius palaiko bendrą salono temperatūrą, o plėvelė saugo, kad per stiklą patenkantys infraraudonieji spinduliai nekeltų vairuotojui nemalonių fizinių pojūčių - nedegintų rankų ar veido“, - sakė „Ašos“ direktorė.

Vaistas nuo vagių

Anot Ž.Vaitkūnienės, šilumą atspindinčios plėvelės palyginti brangios, tad vairuotojai ieško ir randa pigesnių standartinių plėvelių. Jos padengtos metalu, todėl yra tamsesnės. „Transporto priemonių apžiūrų taisyklės nedraudžia tokiomis plėvelėmis klijuoti užpakalinių langų“, - priminė „Ašos“ vadovė. Dažnas vairuotojas mašinos užpakalinėje dalyje paprastai laiko vertingus daiktus – lagaminus, fotoaparatus, net kompiuterius. „Neretai tokius daiktus pamatęs koks ilgapirštis išdaužo stiklą ir juos pavagia. Bet prieš tai jis turi pamatyti, kas automobilio viduje. Jei mašinos langai apklijuoti plėvelėmis, vagis nieko nemato, todėl daiktai dažniausiai būna saugūs“, - dėstė verslininkė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"