TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių verslas valstybę įtaria lupikaujant

2015 01 06 6:00
Nuo šių metų kiekvienas bandomasis važiavimas, jei ant automobilio kabo prekybiniai numeriai, yra apmokestinamas 60 euro centų mokesčiu. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotraukos

Nuo Naujųjų metų valstybės įmonė (VĮ) „Regitra“ renka naują 60 euro centų (2 litų) mokestį iš automobilių, išvažiuojančių į kelią su vadinamaisiais prekybiniais numeriais. Automobilių pardavėjai valstybę kaltina lupikavimu.

Naująjį mokestį įsakymu įtvirtino buvęs vidaus reikalų ministras Dailis Barakauskas esą tam, kad būtų tinkamai administruojamos bendrosios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatos, kuriose kalbama apie transporto priemonių registraciją.

Albinas Šaučiūnas, automobilių prekybos įmonės „Aeropolis“ direktorius, skaičiuoja, kad nuo sausio 1-osios dėl pradėjusios galioti naujos leidimų važinėti automobiliais, ant kurių laikinai užkabinami vadinamieji prekybiniai numeriai, apmokestinimo tvarkos jo įmonė kas mėnesį neteks mažiausiai 300 eurų. Kalbėdamas su LŽ Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) prezidentas Petras Ignotas apie naująjį mokestį atsiliepė griežtai: „Valdžios žingsnis jį įvesti buvo mažų mažiausiai nedžentelmeniškas.“

Iš kišenės – keli šimtai

„Aeropolio“ direktoriaus A. Šaučiūno teigimu, prekybiniai numeriai naudojami tam, kad atvaryta iš užsienio mašina galėtų būti trumpai važinėjama, kol ji bus oficialiai įregistruota „Regitroje“ arba parduota. Mašinomis su laikinais registracijos ženklais važinėja išbandyti jas norintys potencialūs pirkėjai. Prekybiniai numeriai privalomi ir tuomet, kai pardavėjai ruošia mašiną parduoti. Pavyzdžiui, važiuoja atlikti techninės patikros ir privalomosios techninės apžiūros, remontuoti, drausti ir registruoti. Pasak A. Šaučiūno, tik iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad 60 euro centų suma yra menkniekis. Verslininko teigimu, viską sudėjus iškyla visai kitoks vaizdas.

„Apskaičiavome, kad vien už bandymus kas mėnesį "Regitrai" pervesime mažiausiai po 300 eurų. Tačiau su prekybiniais numeriais važinėja ne vien mašinas bandantys potencialūs pirkėjai. Kasdien po kelis, o kartais - netgi kelias dešimtis reisų į privalomosios techninės apžiūros centrus, tą pačią „Regitrą“ ar kitas įstaigas bei organizacijas, kurių pažymų prireikia, kad galėtum įregistruoti mašiną, atlieka ir mūsų įmonės darbuotojai. Dabar bus privalu mokėti mokestį ir už kiekvieną jų reisą, taigi neabejotinai susidarys solidi suma“, - tvirtino A. Šaučiūnas.

Išlaidos verslui, pajamos - "Regitrai"

Gal „Regitrai“ administravimas brangiai kainuoja? A. Šaučiūno nuomone, valstybės įmonė jokių išlaidų neturi. „Prieš įsigaliojant šiam D. Barakausko įsakymui kiekviena įmonė tvarkė vadinamąją transporto priemonių pažymėjimų apskaitą. Juk reikėdavo žinoti, kada ir kas vairavo automobilį su prekybiniais numeriais tuomet, kai, tarkim, buvo pažeistos Kelių eismo taisykles“, - pasakojo verslininkas.

Po sausio 1-osios, kada įsigaliojo D. Barakausko įsakymas, privalu duomenis įvesti į „Regitros“ internetinės kelių transporto registravimo sistemos („Eketris“) duomenų bazę. „Duomenis suveda mūsų darbuotojai, leidimai spausdinami irgi mūsų įmonės spausdintuvais ant mūsų blankų. Dėl to sunku ir suprasti, už ką pradėtas rinkti 60 centų mokestis“, - skaičiavo „Aeropolio“ vadovas.

Petras Ignotas: "Tai yra pats tikriausias pasipinigavimas".

LAA prezidentas P. Ignotas tiesiai šviesiai sakė, kad naujasis mokestis yra lupikavimas. „Naudotais automobiliais su prekybiniais numeriais važinėjama dažniausiai bandant mašinas. Kai potencialus pirkėjas nori išbandyti naują automobilį, kurio neturime su valstybiniais numeriais, mašiną be numerių gabename iš sandėlio ir ant jos kabiname prekybinius. Per dieną tokią mašiną gali išbandyti ir keli klientai, už kurių bandymus nuo metų pradžios jau turi būti mokamas mokestis. Už prekybinį numerį, kuris kainuoja 67 litus (19,42 euro), jau esame sumokėję tada, kai tokį ženklą įsigijome. Išeitų, kad mus verčia mokėti už tai, kad mes patys susivedame duomenis į „Regitros“ duomenų bazes. Manau, kad tai yra pats tikriausias pasipinigavimas“, - piktinosi LAA vadovas.

Dėl mokesčio – į finansų skyrių

Laimutis Skersinis, VĮ „Regitra“ Transporto priemonių skyriaus vadovas, kalbos dėl šio mokesčio stengėsi išvengti. „Iki 2014 metų vidurio transporto pažymėjimų apskaitą kiekvienas pardavėjas tvarkė atskirai. Bendra duomenų bazė „Eketris“ tam ir buvo sukurta, kad duomenys būtų vienoje vietoje. Dabar lengviau nustatyti, ar teisėtai yra naudojamas prekybinis numeris, nes jis privalo būti naudojamas tik labai konkretiems tikslams, bet tikrai ne važiuoti į darbą ar į sodą. Tai palengvina kontrolę, taip pat ir tų automobilių, kurie buvo įgyti neteisėtai“, - apie "Eketris" privalumus mielai šnekėjo LŽ pašnekovas.

Dėl naujo mokesčio L. Skersinis LŽ žurnalistui ironiškai patarė klausti „Regitros“ finansų skyriaus, nors šis su vidaus reikalų ministro įsakymu, ko gero, turi mažiausiai sąsajų.

P. Ignotui keistas „Regitros“ atstovo aiškinimas dėl sustiprintos vogtų mašinų kontrolės. „Jei yra įtarimų, kad iš Lenkijos per mūsų šalį į Latviją varomas neteisėtai įgytas automobilis su neteisėtai prikabintais prekiniais numeriais, nustatyti, ar jis nėra vogtas, yra problema tos šalies, kurioje jis bus registruojamas, šiuo atveju – Latvijos. Bet kuo čia dėti Lietuvos verslininkai?“ - neslėpė nuostabos LAA vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"