TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilių verslas virsta kriminalu

2012 08 29 8:23
APF/"Scanpix" nuotrauka/Dar 2008-aisiais dėl žemo JAV dolerio kurso nauji automobiliai Jungtiniuose Arabų Emyratuose kainavo apie 30 proc. pigiau nei Europos Sąjungoje.

Sumažėjusi automobilių paklausa Europos Sąjungoje (ES) ir tragiškai smukęs JAV dolerio kursas gali sunaikinti vienintelę iš Jungtinių Arabų Emyratų (JAE) į Lietuvą automobilius importavusią bendrovę.

Investuotojas iš Lenkijos tikina buvęs apgautas - esą iš jo buvo išviliotas daugiau kaip milijonas mainais į pažadus susikrauti milžinišką pelną gabenant mašinas iš vienos turtingiausių pasaulio valstybių.

Vilniuje registruota uždaroji akcinė bendrovė "Akku Lita" buvo vienintelė mūsų šalyje įmonė, kuri nuo 1995-ųjų gabeno lengvuosius automobilius ir sunkųjį komercinį transportą iš JAE į Europą. Kadaise bendrovė klestėjo, tačiau šiais metais paskendo rietenose ir tarpusavio kaltinimuose. Pasak žinovų, "Akku Litai" tai gali grėsti netgi bankrotu.

Tarpusavio kaltinimais svaidosi buvęs ilgametis bendrovės akcininkas ir vadovas Rimantas Zemenauskas bei pernai į "Akku Litą" investavęs Lenkijos pilietis Arkadijus Travinskis. Tiktai teisėsaugos organai ir teismas gali išsiaiškinti, kas šioje istorijoje kaltas, o kas - teisus, tačiau abiejų verslininkų vienas kitam metami kaltinimai - labai rimti.

Lenką kaltina nesąžiningumu

R.Zemenauskas lenką A.Travinskį kaltina bandymu neteisėtais būdais užvaldyti anksčiau lietuviui priklausiusį kontrolinį "Akku Litos" akcijų paketą. R.Zemenausko teigimu, Lenkijos verslininkas į Lietuvą atklydo ketindamas su vietos verslininkais rutulioti bendrą ūkinę veiklą. Su A.Travinskiu ryšius užmezgė ir "Akku Lita".

Tačiau po gražios bendradarbiavimo pradžios nepraėjus nė metams tarp naujųjų partnerių perbėgo juoda katė. Kodėl taip atsitiko, šiandien verslininkai pasakoja skirtingai.

R.Zemenauskas sakė, kad iškart po krizės jo firmai prireikė apyvartinių lėšų, kurių sutiko paskolinti naujasis partneris A.Travinskis. Neva iš jo iki 2014-ųjų buvo paimta paskola, o už kreditą lenkui pasitikėjimo teise buvo atiduotas valdyti kontrolinis įmonės "Akku Lita" akcijų paketas.

Tačiau, jei tikėtume R.Zemenausko versija, naujasis partneris nelaukė, kol bus grąžinta paskola, o nuėjęs į Registrų centrą valdomas akcijas užregistravo savo vardu. "Dėl nesąžiningo A.Travinskio elgesio kreipiausi į teismą ir manau, kad bus atkurta teisybė", - dienraščiui LŽ viltingai sakė lietuvis verslininkas.

Lietuvį įtaria sukčiavimu

A.Travinskis turi visai kitokią įvykių versiją. Lenkas tikina ne pats pasiėmęs "Akku Litos" akcijas, o gavęs pasiūlymą jas perimti iš paties R.Zemenausko. Taip pat Lenkijos verslininkui neva yra siūloma bendrovės vadovo kėdė.

Tačiau Lenkijos investuotojas tikina viliojančių pasiūlymų atsisakęs, kai sužinojo, jog bendrovės finansinė padėtis yra labai bloga. Anot A.Travinskio, perėmęs akcijas ir vadovavimą jis net tik prarastų jau investuotus pinigus, bet jam tektų vykdyti ir kitus "Akku Litos" prisiimtus įsipareigojimus, kurie gali būti milijoniniai.   

Lenkijos verslininkas jau ir dabar įtaria esąs apgautas. Jo tikinimu, 2011-aisiais "Akku Lita" iš dar vienos Lietuvos bendrovės paėmė apie 450 tūkst. JAV dolerių (maždaug 1,6 mln. litų), už kuriuos neva iš JAE įsipareigojo atvežti prabangių lengvųjų automobilių.

Tačiau, A.Travinskio įtarimu, "Akku Litos" direktorius pinigus galėjo iššvaistyti. Lenkas taip pat įtaria, jog po to R.Zemenauskas puolė ieškoti, kas jam padėtų išsisukti iš keblios situacijos, nes skolą vis tiek reikėjo grąžinti. Ir čia po ranka pasitaikė A.Travinskis.

Neva R.Zemenausko įtikintas būsimu nemažu pelnu Lenkijos verslininkas už savus pinigus JAE nupirko keturis prabangius "Land Rover" visureigius. Apie "Akku Litos" skolą lenkas sakė nebuvęs informuotas. Tačiau skola pati surado verslininką. Pagal lenko versiją, automobilius užsakiusi Lietuvos bendrovė už skolas tiesiog pasiėmė visureigius, o iš A.Travinskio rankų išslydo ir technika, ir pinigai.

Lenkijos verslininkas dėl galimo sukčiavimo teigia jau parašęs skundą Lietuvos teisėsaugos organams.

Kas slypi už miniatiūrinių skaičių

Keista, kad Lenkijos verslininkas nutarė bendrauti su įmone, kuri skelbiasi importuojanti automobilius iš esmės tiktai iš vienos šalies - JAE.

Dar didesnę nuostabą kelia Lietuvos statistikos departamento (SD) dienraščiui LŽ pateikti skaičiai. Jei tikėsime jais, iš turtingos arabų šalies į mūsų šalį beveik jokio importo nevyksta.

SD duomenimis, 2008-2011 metais Lietuvoje buvo registruotas vos vienas iš JAE atvežtas sunkvežimis, 4 autobusai ir 20 lengvųjų automobilių. Bendra tokio importo vertė nesudaro nė milijono litų. Tad kodėl lenkas nutarė neabejodamas investuoti daugiau kaip milijoną litų į abejotiną verslą?

LŽ konsultavusių Lietuvos autoverslininkų nuomone, greičiausiai A.Travinskį suviliojo tas dalykas, jog ekonominio pakilimo laikais vežti automobilius iš JAE į Europą buvo labai pelninga.

"Ta bendrovė, "Akku Lita", nors ir buvo registruota Lietuvoje, iš tikrųjų mašinas gabendavo į kitas, daug turtingesnes Europos šalis - Vokietiją, Prancūziją, Belgiją. Prieš keletą metų domėjausi šiuo verslu, buvau ir pats nuvykęs į JAE ir mačiau, jog ten visiškai naujų automobilių kaina buvo stulbinamai mažesnė nei ES valstybėse. Nors Bendrija reikalauja mašinas iš naujo sertifikuoti ir sumokėti už juos muito mokesčius, pelnas vis tiek buvo garantuotas. Be to, verslą skatino ir tai, kad 2007-2008-aisiais ES buvo tikras mašinų pirkimo bumas - užsisakius automobilį jo reikėdavo laukti net po kelis mėnesius. Todėl atgabenti iš JAE jie buvo parduodami tuoj pat", - dienraščiui LŽ pasakojo vienas nenorėjęs prisistatyti verslininkas.

Pasak jo, viskas pasikeitė kritus JAV dolerio kursui. "Tas technikos pigumas JAE buvo nulemtas pigaus dolerio. Tačiau jam pabrangus JAE, kur viskas parduodama už JAV dolerius, pabrango ir mašinos. Tad importuoti jas iš šios šalies tapo ne tik nepelninga, bet galbūt netgi nuostolinga. Būtent šiuo kritiniu momentu į Lietuvą atklydo tas lenkų verslininkas su savo investicijomis", - sakė rytietiškų automobilių rinkos žinovas.

Jo nuomone, jeigu ateityje JAV doleris kils, galbūt ir dabar mirtinai susirieję "Akku Litos" verslo partneriai vėliau susitaikys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"