TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilius nuomojasi ir verslininkai, ir aferistai

2014 04 01 6:00
Lietuvoje veikiančios nedidelės mašinų nuomos bendrovės stengiasi patikrinti kiekvieną klientą. LŽ archyvo nuotrauka

Jeigu prireiktų parai išsinuomoti prabangų „Audi A6“ Vilniuje ar Kaune, tai galėtumėte padaryti už 250 litų. Klaipėdoje tokio automobilio nuoma atsieitų dvigubai brangiau. Tuo metu Panevėžyje turėtumėte rinktis iš vos kelių skurdokų pasiūlymų.

Daugiausia automobilių nuomos bendrovių veikia Vilniuje. Jos klientų antplūdžio sulaukia liepos-rugpjūčio mėnesiais, kai į Lietuvą atvyksta ne tik turistų iš užsienio valstybių, bet ir atostogų sugrįžta po Europą išsibarstę tautiečiai.

Ilgalaikės, kitaip dar vadinamos veiklos nuomos klientų būrys yra pastovesnis. Nemaža dalis Lietuvoje įsikūrusių tarptautinių įmonių mašinas savo darbuotojams nuomoja, taip atsikratydamos neišvengiamų rūpesčių, susijusių su automobilio eksploatacija.

Kainą spaudžia konkurencija

„Orientuojamės į trumpalaikę nuomą, todėl pagrindiniai mūsų klientai yra lietuviai. Tiek gyvenantys čia, tiek sugrįžę iš užsienio, taip pat pavieniai turistai. Artėjant šiltajam sezonui daugėja ir klientų, o rudenį paklausa vėl smarkiai krinta. Pažiūrėkite, kiek spalio mėnesį užsieniečių vaikštinėja Vilniaus senamiestyje, ir bus aišku kodėl“, - kalbėjo nuomos bendrovės „Autobanga“ komercijos direktorius Andrius Morkevičius.

Šios paslaugos kaina pastaraisiais metais po truputį mažėja. Žinoma, tik ten, kur didėja konkurencija. Pasak Kaune ir Vilniuje veikiančios bendrovės „Autogrupė“ pardavimų vadovo Manto Jurkevičiaus, kaina visiems, išskyrus korporatyvinius verslo klientus, yra svarbiausias veiksnys. „Populiariausi tie automobiliai, kurių nuoma pigiausia. Kai tik sumažiname kokio modelio kainą, iškart padidėja jo paklausa. Pasauliniai prekių ženklai, tokie kaip „Hertz“, „Avis“ ar „Sixt“, mums nėra konkurentai, nes jie orientuojasi į kitokius klientus. Ne konkurentai ir privatūs fiziniai asmenys, skelbimuose siūlantys nuomotis vieną ar du turimus automobilius. Esame vidutiniokai, todėl galime pasiūlyti geresnę kainą, o nuomodami mašiną reikalaujame mažesnio depozito nei kai kurie didieji rinkos žaidėjai. Mūsų įmonėje užstatas yra maždaug nuo 500 iki 700 litų už automobilį“, - paaiškino M.Jurkevičius.

Požiūris ateina iš Vakarų

Tarptautiniam automobilių nuomos prekės ženklui „Avis“ jau du dešimtmečius atstovaujančios Lietuvos bendrovės "Litideal“ generalinė direktorė Daiva Žemaitė pažymėjo, kad didžiąją dalį jų klientų sudaro verslo įmonės. Šiuo metu "Litideal" savo parke turi 850 automobilių. Maždaug 700 jų pagal ilgalaikės veiklos nuomos sutartis naudojasi Lietuvoje įsikūrusios bendrovės. Kai kurios įmonės pasibaigus nuomos laikotarpiui turi teisę išpirkti automobilius, bet dauguma juos tik nuomoja, patikėdamos visas su mašinų eksploatacija susijusias procedūras ir techninę priežiūrą bendrovei "Litideal".

„Lietuvos rinka, mano nuomone, kol kas nėra visiškai išnaudota. Veiklos nuomos praktiką Lietuvoje taiko čia besikuriančios tarptautinės bendrovės, nes Vakaruose toks būdas plačiai naudojamas, jo efektyvumas jau įvertintas. Įmonės nenori apkrauti savo balansų ir samdyti žmonių, atsakingų už automobilių parką. Lietuviškos bendrovės vis dar dažnai perka automobilius, bet pamažu situacija keičiasi“, - kalbėjo D.Žemaitė.

Anot pašnekovės, šiuo metu populiariausios markės nuomos įmonėje - „Volkswagen“, „Audi“, „Škoda“, „Toyota“. Tačiau klientui pageidaujant jos vadovaujama bendrovė gali parūpinti iš esmės bet kokią Lietuvoje parduodamą naują mašiną. Nuomojantis „Avis“ automobilį trumpam laikui kreditinėje kortelėje reikėtų turėti ne mažiau kaip 2000-2500 litų. Renkantis prestižinį modelį gali būti taikomi ir griežtesni reikalavimai. „Litideal“ grynasis pelnas pernai šoktelėjo 43 proc. ir pasiekė 1,43 mln. litų. Toks augimas, generalinės direktorės teigimu, labiausiai susijęs su didžiuliu nuosmukiu krizės laikotarpiu.

Didėjanti veiklos apimtis džiugina ir „Sixt“ prekės ženklui trečius metus atstovaujančią įmonę „Transporent“. Jos pajamos pernai išaugo penktadaliu. Įmonės darbuotojų žodžiais, orientuojamasi ne į kainą, o į paslaugų kokybę. Ją labiausiai vertina iš užsienio atvykę korporatyviniai verslo klientai, kurių bendrovės turi sudariusios sutartis su nuomotoju. Pastaruoju metu Vokietijos kompanijos „Sixt“ atstovai Lietuvoje jaučia nemenką šios šalies verslininkų pagausėjimą, nes vokiečiai linkę pasitikėti savais, o ir verslo reikalais jų į Lietuvą atkeliauja vis daugiau. „Sixt“ pažymi, kad nuomoja ne senesnius nei pusės metų automobilius, nuvažiavusius ne daugiau kaip 20 tūkst. kilometrų.

Aferistų netrūksta

Lietuvos uostamiestyje Klaipėdoje automobilių nuomos paslaugas teikia apie 15 gerai žinomų ir vietinės reikšmės bendrovių. Tiesa, skirtingai nei sostinėje veikiančių nuomos įmonių atstovai, LŽ kalbinti klaipėdiečiai, kaip ir Šiaulių ar Kauno verslininkai, didele problema laiko nesąžiningus klientus. Nemalonių situacijų pasitaiko įvairių.

„Tik iš šalies atrodo, kad šis verslas labai paprastas, bet jame yra gausybė povandeninių srovių. Būna, išsinuomoja žmogus automobilį dienai, o dingsta visai savaitei, ir telefonu neatsiliepia, geriausiu atveju parašo SMS žinutę. Grąžina automobilį aplamdytą, tuščiu baku. Buvo atvejis, kai klientas imitavo mašinos vagystę. Nors draudžiame automobilius, nuo visokios žalos nesame apsaugoti. Krizės laikotarpiu atsirado daugiau sukčių, todėl nuostolių per metus patirdavome už maždaug 30 tūkst. litų“, - neslėpė uostamiesčio įmonės „Žalia rūta“ savininkė Rūta Pašilytė-Gundajevė.

Pašnekovė pusiau juokais svarstė, kad norint apsidrausti nuo didesnės rizikos, matyt, reikia nuomoti automobilius tik moterims arba pensinio amžiaus žmonėms. Jos manymu, pavojingiausi šios srities verslui - vyrai iki 35 metų. Jei klientas piktybiškai neatlygina nuostolių ar nesumoka už paslaugas, yra galimybė kreiptis į teismą. Tačiau išsireikalauti priteisus atlyginti nuostolius užtrunka iki begalybės.

Automobilių nuomos versle labai svarbu mokėti pažinti žmones. Verslininkai neslepia, kad jiems praverčia ir viešai prieinami duomenys, ir „Google“ paieška, nes kartais ieškodami informacijos apie kokį nors asmenį randa ir tokius jį apibūdinančius žodžius: aferistas, sukčius. "Nors kai kurie "profesionalai" būna puikiai patobulinę savo įvaizdį, patirtis šiame versle leidžia lengviau demaskuoti ir tokius. Kita vertus, tarp klientų yra daugybė puikių, įdomių žmonių“, - dėstė „Žalios rūtos“ vadovė.

Bėdų dėl probleminių nuomininkų neslėpė turintys ir kitų įmonių atstovai. „Jei netikrintume visų naujų klientų, kasdien turėtume bėdų. Tam tikro kontingento žmogų dažnai pavyksta nustatyti jau iš pokalbio telefonu“, - sakė „Autogrupės" pardavimų vadovas M.Jurkevičius.

„Kartais automobilį išsinuomoję asmenys būna iš anksto surezgę planą važiuoti juo daryti kokio nors nusikaltimo. Šiemet mums jau teko vykti parsivežti automobilį iš Latvijos. Bendradarbiaujame su policijos pareigūnais. Mūsų regionas šiuo klausimu yra problemiškas“, - pripažino Šiauliuose veikiančios įmonės „DonAuto“ komercijos direktorė Rita Cukurienė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"