TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Automobilizacija: kaip tapome vidutiniokais

2015 03 18 6:00
Nemaža dalis iš pernai masiškai išregistruotų 640,5 tūkst. mašinų niekur nedingo - jos ir toliau "puošia" gatves ar net privačius kiemus.   Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Praėjusių metų pabaigoje Lietuvoje praūžęs masinis lengvųjų automobilių išregistravimas mūsų šalį iš vienos turtingiausių Europos ir pasaulio valstybių, jei apie gyvenimo lygį spręstume tik iš įregistruotų mašinų skaičiaus 1000 gyventojų, pavertė viena skurdesnių.

Tačiau tautiečiams pasididžiavimo savo šalimi jausmą iki šiol gali kelti statistika, kurią savo tinklalapyje acea.be vis dar skelbia Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA). Anot jos, iš 27 ES valstybių Lietuva pagal lengvųjų automobilių skaičių, tenkančių 1000 gyventojų (asociacijos ataskaitoje nurodoma 590 mašinų), yra ketvirta. Esą Bendrijoje mus lenkia tik turtingasis Liuksemburgas (663 automobiliai 1000 gyventojų ), Italija (621) ir Malta (592).

Trečdalis „išgaravo“

ES vidurkį - 487 mašinos tūkstančiui gyventojų - viršijome net 17,5 procento! Pasaulyje atrodėme kaip tikri turtuoliai. "Lenkėme" JAV (1000 šios šalies piliečių teko 404 lengvieji automobiliai), Japoniją (463), Pietų Korėją (300). Ką jau kalbėti apie Rusiją (259), sparčiai augančios ekonomikos valstybe laikomą Braziliją (147), Kiniją (50) ar Indiją (13).

Fokuso esmė - ACEA savo tinklalapyje vis dar pateikia 2012 metų statistiką. Gaila, bet 2014-ųjų pabaigoje viskas stojo į savo vietas. Dabar Lietuva, LŽ skaičiavimu, pagal lengvųjų automobilių skaičių 1000 gyventojų (400) ES lenkia vis dar lenkia daug valstybių, tačiau tapome vidutiniokai.

Viskas prasidėjo tada, kai praėjusių metų rugsėjo pabaigoje – spalio pradžioje, laikantis 2014-ųjų liepos 1 dieną įsigaliojusių Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų, buvo atliktas masinis neapdraustų, neperėjusių techninės apžiūros mašinų, taip pat tų transporto priemonių, kurių savininkai nesumokėjo valstybei priklausančių mokesčių, išregistravimas.

Valstybinės įmonės „Regitra“, valdančios valstybinį Lietuvoje registruotų transporto priemonių registrą, duomenimis, 2014 metų sausio 1 dieną mūsų šalyje buvo registruoti 1 829 997 lengvieji automobiliai, o atlikus masinį jų išregistravimą pernai spalio 8 dieną teliko 1 189 507. Susidaręs skirtumas - 640 490 mašinų - ir lėmė ankstesnį Lietuvos dominavimą tarp labiausiai automobilizuotų pasaulio valstybių.

Miražu virtęs turtas

„Regitros“ duomenų bazė rodo, kad 2015 metų sausio 1 dieną Lietuvoje buvo įregistruotas 1 212 886 automobilis, arba 23 379 daugiau negu pernai spalio 8-ąją. Tačiau, kaip dienraščiui tvirtino „Regitros“ Transporto priemonių registravimo skyriaus vadovas Laimusis Skersinis, šis faktas niekaip nesusijęs su tuo, kad 2014-ųjų pabaigoje Seimas pratęsė pusei metų palengvinimą, pagal kurį automobiliams, išregistruotiems iki praėjusių metų lapkričio 14 dienos dėl neįvykdytų Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo prievolių, registracija atkuriama savaime, kai šios prievolės atliekamos (transporto priemonė apdraudžiama ir pereina techninę apžiūrą). „Tas skirtumas greičiau susidarė dėl metų pabaigoje įregistruotų į Lietuvą atgabentų naujų automobilių“, - konstatavo specialistas.

L. Skersinis spėjo, kad gegužės 15-ąją, kai baigsis terminas įvykdyti visas prievoles, Lietuvos automobilių parką dar gali papildyti apie 20 tūkst. į viešąjį eismą sugrąžintų mašinų. Tačiau bendrai mūsų šalies automobilizacijos statistikai tai didelės reikšmės neturės.

Lietuva staiga iš pirmaujančių pagal automobilizaciją valstybių nusirito į vidutiniokus dėl aplaidžiai kadaise tvarkyto šalies valstybinio transporto priemonių registro. Lietuvos gyventojų ir įmonių ilgai niekas nevertė išregistruoti automobilių, nors šie jau senių seniausiai buvo parduoti ir važinėjo kitose, dažniausiai – Rytų, valstybėse.

Šalies juridiniai bei fiziniai asmenys iki šiol įstatymais nėra griežtai įpareigoti išregistruoti jau nebetinkamų eksploatuoti, beviltiškų surūdijusių, išmontuotų, neretai pačioje Lietuvoje detalėmis parduotų transporto priemonių. Tai padarė valstybė, pakeitusi Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą.

Kai kurių valstybių automobilizacijos lygis 2012 m.

ValstybėLengvųjų automobilių/1000 gyventojų
Liuksemburgas663
Italija621
Malta592
Lietuva590
Suomija563
Vokietija539
ES vidurkis487
Lenkija486
Švedija465
Japonija463
Estija456
JAV404
Rusija259
Latvija305

Šaltinis: ACEA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"