Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Autonominio automobilio uždavinys – „suvokti“ aplinką

 
2016 12 30 6:00
„Ford“ autonominio automobilio projektas.
„Ford“ autonominio automobilio projektas. Gamintojo nuotraukos

Pristatytas naujos kartos autonominis automobilis „Ford Fusion Hybrid“ (angl. autonomous development vehicle). Jo kūrimas ir tobulinimas užtruko trejus metus. Naujasis išradimas vienu žingsniu priartina „Ford“ koncerną prie duoto pažado 2021 metais autonomišką automobilį pateikti rinkai,

Kaip teigiama gamintojo pranešime, kuriant šį automobilį, virtualaus vairuotojo sistemai buvo keliamas iššūkis sugebėti pačiai priimti sprendimus kelyje. Tam automobilis turi matyti, jausti, veikti kaip žmogus, o kartais – netgi daugiau (geriau) negu žmogus.

Autonominė mašina gali „suvokti“ dviem būdais – tiesiogiai bei tarpininkaujant sistemoms. Suvokimui tarpininkauja aukštos raiškos 3D žemėlapiai, padedantys mašinai „pamatyti“ kelio vaizdą (statiški ženklai, perėjos, šviesoforai), dar prieš leidžiantis į kelionę. Kelyje „matyti“ automobiliui padeda lazeriniai LiDAR jutikliai, radaras bei kamera, kurie nenutrūkstamai skenuoja aplinką, palygina su tuo, ką mato 3D žemėlapyje ir siunčia informaciją apdorojimui. Ši sudėtinga technologija leidžia nustatyti tikslią automobilio vietą ir vertinti, kas vyksta aplink jį.

Tiesioginis suvokimas gretina aukščiau išvardytą statišką tarpininkavimo informaciją bei nuolat kintančią aplinkos informaciją apie pėsčiuosius, dviratininkus, kitus automobilius. Sistema gali interpretuoti rankų signalus, tarkime, policijos pareigūno. Tiesioginio suvokimo sistema reikalauja daug sudėtingesnės programinės įrangos, kuri galėtų identifikuoti bei klasifikuoti įvairius subjektus.

Sprendimus priima žaibiškai

Visiškai autonominiu automobilis tampa dėl sugebėjimo fiksuoti supančią aplinką, ją suvokti, priimti sprendimus. Supančią aplinką tarsi žmogaus akys ir ausys fiksuoja LiDAR jutikliai bei galinio ir priekinio vaizdo kameros, generuojantys milijonus signalų ir teikiantys 360 laipsnių vaizdą tiek lietui lyjant, esant rūkui, tiek ir gražiu oru. Jutikliai kartu su kameromis fiksuoja aplinkos informaciją dviejų futbolo aikščių diapazone visomis kryptimis, gali aptikti objektą, matyti, kokio jis dydžio, koks iki jo atstumas, kaip jis atrodo.

„Galvoti“ ir priimti sprendimui mašinai padeda bagažinėje įmontuotos „smegenys“. O tai – ne kas kita, kaip itin galingas kompiuteris, kuris per valandą apdoroja 1 terabaitą duomenų. Vertinti, kas vyksta aplinkui, ką daro kiti vairuotojai, koks geriausias maršrutas, kada sulėtinti, o kada padidinti greitį, ką toks sprendimas reiškia kitoms transporto priemonėms – visa tai atlieka sudėtingi algoritmai. Transporto priemonės veiksmus kontroliuoja elektros signalai, siunčiami į vairą, stabdžių, akceleratoriaus ir perjungimo sistemas.

Papildomos funkcijos, žinoma, reikalauja papildomos galios – ir labai daug. Autonominiam automobiliui tradicinio kuro nepakanka – jam reikia elektros energijos, tad „Fusion Hybrid“ aprūpintas talpia aukštos įtampos baterija bei galingu elektros generatoriumi.

Ateitis jau čia pat

Gamintojos teigimu, patys save valdantys automobiliai netolimoje ateityje visiškai pakeis mūsų gyvenimo būdą ir keliones. Suskaičiuota, kad Europos vairuotojai savo automobiliuose praleidžia iki dešimties dienų kasmet. Daugumai jų vairavimas kelia daugiau streso negu jų darbas. O ką jau kalbėti apie grįžimą namo iš vakarėlio.

„Ford“ šiemet atliktoje vairuotojų apklausoje dalyvavo 5 tūkstančiai vairuotojų. Kas antras respondentas mano, kad savarankiški automobiliai būtų daug saugesni nei žmonių vairuojami. 80 procentų vairuotojų važiuodami autonomiškame automobilyje atsipalaiduotų ir mėgautųsi kraštovaizdžiu, 72 procentai – kalbėtų telefonu, 64 procentai – užkąstų. Maždaug tiek pat skaitytų knygas ar žiūrėtų filmą.

Gyvai automobilį galima bus išvysti kitų metų sausį Amerikoje vykstančių tarptautinių elektronikos bei automobilių parodų lankytojai. Kaip atrodo naujasis „Ford Fusion Hybrid“ su virtualiu vairuotoju galite pasižiūrėti čia:

.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"