TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Autonominius automobilius bandys autobane

2015 01 29 16:27
„Audi“ šiuos metus pradėjo, pristatydama bandomąjį autoniminį A7 modelį, kuris kontroliuojamas tik kompiuterio sukorė beveik 1000 kilometrų iš Silicio slėnio į Las Vegą. CES nuotrauka

Berlyną ir Miuncheną jungiančio A9 autobano atkarpoje bus bandomi pirmieji autonominiai automobiliai. Tai pavirtino Vokietijos transporto ministerijos atstovai, pažymėję, jog vokiečių automobilių gamintojai save pilotuojantiems automobiliams tobulinti skiria vis daugiau dėmesio, o tokią pažangos perspektyvą palaiko ir Vokietijos valdžia.

Automobiliai be vairuotojo jau buvo bandomi JAV ir Vokietijos trasose. Tiesa, bandymai Vokietijoje buvo iš esmės atliekami uždarose trasose. Todėl eksperimentai A9 autobane bus bene pirmas kartas, kai autonominiai automobiliai išlėks į viešą neriboto greičio trasą.

Gamintojų inovacijų padaliniai pastaruoju metu įnirtingai pluša, kurdami kiekvieną situaciją eisme galinčių teisingai įvertinti ir valdyti automobilį gebančias kompiuterines smegenis. Detroito automobilių parodoje „Mercedes-Benz“ pristatė keistos išvaizdos F015 prototipą su besisukančiomis priekinėmis sėdynėmis. Kelionės metu visi save valdančio automobilio keleiviai gali plepėti, dirbti kitus darbus ar pavalgyti.

Toliausiai šioje srityje, kurią vis daugiau ekspertų laiko nauju evoliucijos žingsniu automobilizmo istorijoje, yra pažengusi „Google“, bendradarbiaujanti ir su kai kuriais tradiciniais automobilių gamintojais. „Google“ autonominiai automobiliukai jau prasuko šimtus tūkstančių kilometrų, važinėdami Kalifornijos keliais.

Detroito automobilių parodoje savo įžvalgomis su žiniasklaida pasidalinęs „Ford“ vykdantysis direktorius Markas Fieldsas teigė, kad yra labai pagrįstų argumentų manyti, jog pirmieji save vairuojantys automobiliai bus parduodami jau penkerių metų laikotarpiu.

Autobane eksperimentuosiantys vokiečių inžinieriai bandys ne tik braižyti naujas gaires autonominių automobilių infrastruktūrai, bet ir tobulins komunikacijos protokolus tarp viename kelyje šalia vienas kito važiuojančių, save vairuojančių ratuotų robotų. Tam kad nenutiktų avarijų, autonominiai automobiliai privalo vienas kitą suprasti betarpiškai. Mokslininkai prognozuoja, kad ištobulinus šią technologiją ne tik iš esmės pasikeistų žmogaus automobilio-santykis, bet ir padidėtų saugumas keliuose, mat kompiuterio klaidos tikimybė arti nuliui, skirtingai nei žmogaus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"