TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Autoservisų klientams atliekos menkai terūpi

2014 10 07 6:00
Futbolo aikštelių danga, žaislai vaikams, trinkelės, sūpynės ir net batai – tai daiktai, kuriuos galima pagaminti iš perdirbtų naudotų padangų. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Net du trečdaliai apklausoje dalyvavusių gyventojų tvirtino, kad jiems rūpi, kaip servisas, kuriame remontuojamas jų automobilis, tvarko automobilių atliekas, ir jie esą nenorėtų, kad jos terštų aplinką. Ar taip yra iš tiesų?

Aplinkosaugos specialistus, rodos, turinčius nudžiuginti duomenis neseniai atskleidė atliekų tvarkymo bendrovės „Žalvaris“ užsakymu tyrimų bendrovės „Norstat LT“ atlikta apklausa. Pasak jos rezultatų, pateiktų pranešime spaudai, net 79 proc. apklaustųjų sutiktų mokėti šiek tiek brangiau, jei žinotų, kad jų automobilio atliekos bus sutvarkytos tinkamai ir neterš aplinkos.

Autoservisų nuomonė kitokia. „Į autoservisą atvykusiems klientams nerūpi aplinkosauga. Atvažiuoja, palieka automobilį ir vėliau pasiima sutvarkytą. Atvirai sakant, nesu girdėjęs iš klientų klausimų, kur po remonto dedamos jų automobilių atliekos“, – pasakojo automobilių serviso „Autoaljansas“ vadovas Renatas Jukna.

Jo įsitikinimu, tai, kad nepakankamai dėmesio skiriama automobilių atliekoms, lemia ne per mažos atliekų supirkimo kainos, o visuomenės švietimo trūkumas: „Atsakingas atliekų tvarkymas šiuo metu - verslo sąžinės reikalas. Pastebime, kad žmonės labai mažai žino apie automobilių atliekų tvarkymą. Skirtingose talpyklose, į kurias išrūšiuojame po remonto likusias atliekas, laikomas šalia serviso teritorijos, randame gyventojų įmestų buitinių atliekų, sulūžusių baldų. Tai rodo, kad žmonės nesuvokia automobilių atliekų tvarkymo svarbos ir neteikia tam reikšmės.“

Į pavojingiausių automobilių atliekų sąrašą įtraukiami akumuliatoriai, alyva, amortizatoriai, degalų, tepalo bei oro filtrai. Pagal Europos Sąjungos šalyse galiojančius reikalavimus šios atliekos privalo būti surenkamos ir perduodamos tvarkyti bei perdirbti atliekų tvarkymo bendrovėms.

R. Juknos nuomone, tinkamas atliekų tvarkymas turėtų būti suvokiamas kaip vienas iš automobilio serviso teikiamos paslaugos kokybės kriterijų.

Atliekų tvarkymo bendrovės „Žalvaris“ rinkodaros vadovės Vitos Balaikienės įsitikinusi, kad atsakingumas ir aplinkosaugos vertybės sunkiai įmanomos be visuomenės palaikymo ir įsitraukimo: „Apklausos duomenys rodo, kad daugelis vartotojų atliekų tvarkymo atsakomybę perduoda verslui tikėdamiesi, kad jis elgsis sąžiningai. Atsakingos aplinkosaugos institucijos kontroliuoja, kaip laikomasi reikalavimų, tačiau patys vairuotojai turėtų būti dėmesingesni ir reiklesni jų automobilius tvarkantiems servisams, kad socialinis atsakingumas neliktų tik interneto svetainėje įrašytu šūkiu.“

V. Balaikienė teigė, kad atsakingus automobilių servisus vartotojai gali atpažinti ir iš patalpoje laikomų atskirų atliekų talpyklų. Į vienas serviso darbuotojai turi krauti akumuliatorius, į kitas – amortizatorius, į trečias – įvairius senus filtrus, į ketvirtas – pilti panaudotą alyvą ir pan. Atliekų talpyklos privalo stovėti ten, kur jas būtų lengva pasiekti automobilių meistrams, kitaip tariant, darbo patalpose. Paprastai tai būna didelės talpos, kartais net iki 200 litrų, statinės, pažymėtos specialiais lipdukais. Tad jas lengva pastebėti į servisą savo automobilį atvairavusiems vairuotojams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"