TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Autoverslininkų kantrybę bando reeksportas

2014 06 04 6:00
P. Ignotas: „Reeksportas registravimo statistikoje yra reikšmingas faktas, kurį galbūt vertėtų pažymėti atskirai." Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Nors penktą mėnesį iš eilės šalies naujų automobilių rinkoje fiksuojami įspūdingi registravimo šuoliai, Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) prezidentas Petras Ignotas prakalbo apie netobulą užregistruotų automobilių skaičiavimo metodiką ir būtinybę ją keisti.

Atrodytų, pastarąjį pusmetį šalies naujų automobilių pardavėjai ir daugumą jų vienijanti LAA turėtų šokinėti iš džiaugsmo. Štai savaitės pradžioje tyrimų bendrovė „Autotyrimai“ paskelbė duomenis, pagal kuriuos gegužę naujų keleivinių ir komercinių lengvųjų automobilių registravimas Lietuvoje, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, pakilo net 21 procentu. Rinkos šuoliai registruojami nuo sausio. Pirmąjį šių metų mėnesį šalyje buvo užregistruota 15 proc. daugiau naujų automobilių nei 2013 metų sausį. Vasario, kovo ir ypač balandžio mėnesiais aukštyn šokta dar įspūdingiau – atitinkamai 30, 24 ir 36 procentus. Tad dėl ko nerimauja LAA?

Džiūgaujama be pagrindo

Asociacijos prezidentas P. Ignotas dienraščiui LŽ sakė, kad jokio pagrindo džiūgauti nėra. Europos šalių, taip pat ir Lietuvos, naujų automobilių rinkoje jau kelinti metai iš eilės vyrauja stagnacija, ne ką geriau, anot LAA prezidento, yra ir šiemet. „Jau ketvirti metai iš eilės mūsų rinką lyginu su plokščiu stalu, kurio galai nei dumba, nei kyla aukštyn. Dabar ji yra pasiekusi tokį lygį, koks buvo 2006 metais, kai Lietuvoje buvo užregistruota 14 400 naujų automobilių. Mūsų asociacija tokį pat rezultatą prognozuoja ir šiemet. Todėl kai paskelbus eilinio mėnesio rezultatus dalis žiniasklaidos paskęsta euforijoje ir skambiais šūkiais rašo apie „visišką rinkos atsigavimą“ ar „iki tol neregėtą šuolį“, tai visiškai neturi nieko bendro su realybe“, - kalbėjo dienraščio pašnekovas.

P. Ignoto žodžius patvirtina lyginamoji statistika. Iki šiol pačiais dinamiškiausiais automobilių registravimo metais šalies istorijoje laikomi 2008-ieji, kai Lietuvoje buvo įregistruotos 22 178 naujos lengvosios mašinos. Šiemet per pirmus penkis mėnesius registruota tik apie pusę (54,12 proc.) to kiekio naujų automobilių, kuris buvo registruotas per 2008-ųjų sausį-gegužę.

Tiesa, lyginamąją statistiką šiek tiek taiso šių metų gegužės rezultatas, kai buvo įregistruotos 1546, o prieš šešerius metus - 2135 naujos mašinos. Tai reiškia, kad praėjusį mėnesį buvo įregistruota 72,4 proc. bendro 2008-ųjų gegužę registruotų mašinų kiekio. Tačiau ją smarkiai gadina vos 41 proc. siekęs šio sausio rezultatas.

Per Lietuvą daugiausia reeksportuojami itališki mažyliai "Fiat 500". /Gamintojo nuotrauka

Vaizdą iškraipo reeksportas

P. Ignotas atkreipė dėmesį, kad įspūdingo augimo popieriuje lyginant šiemetinius registravimo duomenis su 2013 metų rezultatais nebūtų, jei į bendrą naujų automobilių registravimo statistiką nebūtų įtraukiami reeksportuojami nauji automobiliai. "Kas mėnesį yra išregistruojama apie 300 automobilių iš jau įregistruotų rinkoje. Trumpai kalbant, tie automobiliai įvežami į Lietuvą, įregistruojami ir po mėnesio išregistruojami. Taigi, atmetę išregistruojamus ir išvežamus į kitas šalis automobilius, teturime 2-3 proc. augimą. Prognozuodama šių metų rezultatus asociacija kalbėjo apie galimą 3-4 proc. rinkos stiebimąsi“, - sakė LAA prezidentas.

LŽ pašnekovas teigė nesąs nusiteikęs prieš reeksportą. „Pats reeksportas yra nei geras, nei blogas dalykas. Kas čia blogo, jei kas nors sugeba nupirkti iš gamintojo ir pelningai perparduoti automobilį? Tačiau kai apie penktadalis reeksporto nuo bendro registruotų automobilių skaičiaus įtraukiama į bendrą registravimo statistiką, padėtis tampa paini. Dar senovės graikai statistiką laikydavo įdomiu reikalu. Anot jų, jeigu jūsų kaimynas vienas suvalgė vištą, taikant statistinius metodus galima būtų išvesti, kad dviese su kaimynu suvalgėte po pusę vištos, nors jūs jos akyse neregėjote. Panaši padėtis ir su tais reeskportuotais automobiliais“, - tvirtino P. Ignotas.

Siūlo keisti metodologiją

LAA prezidento nuomone, dabar galiojanti naujų automobilių registravimo metodika yra netobula, naudojantis ja išvesti skaičiai neatspindi realios padėties. „Reeksportas registravimo statistikoje yra reikšmingas faktas, kurį galbūt vertėtų pažymėti atskirai. Juk kai iš registruotų automobilių apie penktadalis vos po mėnesio išvyksta iš Lietuvos, o popieriuje tie skaičiai vis tiek lieka, argi padėtis šitaip gali būti objektyviai atspindėta? Todėl pribrendo reikalas keisti metodiką, kuria vadovaujantis išvedami galutiniai skaičiai“, - svarstė P. Ignotas.

Kai kurie dienraščio LŽ kalbinti automobilių rinkos tyrimo ekspertai sakė, kad naujų mašinų pardavėjai ir jiems atstovaujanti asociacija naujų automobilių registravimu esą susidomėjo ne šiaip. „Pardavėjai nori realizuoti daugiau naujų automobilių. Tačiau bent jau šiuo metu visi resursai išsemti. Padėtį galima pagerinti nebent įvedant naujus naudotų mašinų pirkimą ribojančius teisės aktus ar mokesčius, pavyzdžiui, vadinamąjį taršos mokestį. Tačiau reeksporto smarkiai pagražinti duomenys davė netikėtą ginklą mokesčiui besipriešinantiems valdininkams ir politikams – esą jei rinka auga dešimtimis procentų, kam dar reikalingi papildomi mokesčiai?“ - dienraščiui LŽ situaciją komentavo vienas pavardės nenorėjęs viešinti ekspertas.

Reeksportuotų automobilių kiekis tarp bendrai registruotų lengvųjų mašinų 2014 m.

MėnuoBendras kiekis (vnt.)Iš jų - reeksportuoti automobiliai (vnt.)Dalis (proc.)
Sausis1176--
Vasaris117620318,5
Kovas113618015,8
Balandis141832322,7
Gegužė154628418,3

Šaltinis: LAA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"