TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Avarijų priežastys – nuvažinėtos padangos

2013 10 16 6:00
Lengvųjų automobilių vairuotojai padangų būklę dažnai prisimena tik tada, kai atsiduria ekstremalioje situacijoje. LŽ archyvo nuotrauka

Netruksime sulaukti Lietuvoje pirmojo "netikėto" plikledžio. Kasmet eismo įvykių spalį, paspaudus pirmam šaltukui, padaugėja vidutiniškai 26 proc., o lapkritį – net dvigubai, palyginti su tomis dienomis, kai oro sąlygos staiga nesikeičia.

Sinoptikai jau visą šią savaitę žada vėsų ir lietingą rudenį, tad rekomenduojama nedelsti ruošti automobilį šaltajam sezonui. Metas pagalvoti ir apie padangas - būtent jos plikledžiu padengtame kelyje vertos gyvybės kainos.

Delsia iki paskutiniosios

„Taupydami lėšas vairuotojai susigundo nenaujų padangų pardavėjų siūlymais ir nė nesusimąsto, kad iš kitų šalių įvežamos naudotos padangos neretai ten būna jau išmestos utilizuoti kaip nebetinkamos ir keliančios pavojų eismo saugumui. Pasiryžusiesiems jas pirkti ypač svarbu atkreipti dėmesį ne tik į protektoriaus raštą, gylį, bet ir į padangos gaminimo metus“, - pabrėžė avaringumo statistinius duomenis pateikusios draudimo bendrovės BTA Žalų reguliavimo departamento direktoriaus pavaduotojas Ernestas Marekas Goliančikas.

Kaip teigia draudikai, dažnas lengvojo automobilio vairuotojas padangų būklę prisimena tik tada, kai atsiduria ekstremalioje situacijoje. Pavyzdžiui, kai staiga stabdomas automobilis kelyje slysta arba lietingą dieną tampa nestabilus. Rudens sezono pradžia daugeliui vairuotojų dar nėra ženklas, kad reikia atnaujinti nuvažinėtas padangas. Delsiama tikintis, jog galbūt nieko blogo nenutiks.

Perkant siūlo domėtis

Autoservisų tinklo "Kemi" direktorius Žygimantas Tubutis akcentavo, kad per kiekvieną sezoną padangos pamažu praranda savo savybes, todėl jas rekomenduojama keisti naujomis ne rečiau kaip kas tris sezonus, nelaukiant, kol protektorius taps neįžiūrimas.

„Šiuo metu prekyboje yra įvairiausių gamintojų padangų - tiek gerai žinomų prekės ženklų, tiek nežinomų. Kartais renkantis padangas pagal konkrečius matmenis kainų skirtumas gali siekti net kelis šimtus litų. Aklai pasikliauti vien kaina negalima. Pasirinkę pigias nežinomo gamintojo padangas ateityje galite turėti papildomų rūpesčių. Be to, reikėtų susimąstyti apie joms suteikiamą garantiją. Perkant padangas derėtų atkreipti dėmesį ir į greičio indeksą, taip pat įvertinti, ar jis atitinka automobilio gamintojo reikalavimus. Vis dėlto per pastaruosius trejus metus vairuotojų dėmesys ir atsakingumas renkantis tiek žiemines, tiek vasarines padangas padidėjo“, - kalbėjo Ž.Tubutis.

Svarbus padangos "amžius"

Artėjančiai žiemai rengiasi ir kelių patruliai. Jie žada specialiais matuokliais tikrinti automobilių padangų protektorius, rengti reidus. Kelių eismo taisyklės nurodo, kad lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis nei 3 milimetrai.

Tiesa, padangų nusidėvėjimą rodo ne vien sumažėjęs protektoriaus gylis. Svarbi ir gumos kokybė. Metams bėgant ji sensta, kietėja ir praranda savo savybes. Padangos "amžių" galima apskaičiuoti pagal serijos numerį, kuris užrašytas jos išorinėje pusėje. Serijos numeris yra raidžių ir skaitmenų kodas, susidedantis iš 11 skaičių ir dažniausiai, bet ne visada, prieš juos esančio akronimo DOT (angl. Department of Transportation – Transporto ministerija). Paskutiniai 4 numerio skaičiai rodo padangos pagaminimo datą.

Pernai įsigaliojęs Europos Komisijos reglamentas reikalauja, kad visos padangos, pagamintos po 2012 metų birželio ir parduodamos Europos Sąjungoje nuo 2012-ųjų lapkričio, turėtų specialų lipduką arba etiketę.

Draudimo specialistai, vertindami automobilio techninę būklę, atkreipia dėmesį ir į padangas. Jei atsitikus eismo įvykiui nustatoma, kad padangos neatitinka reikalavimų, transporto priemonės vairuotojui privalomojo civilinės atsakomybės draudimo atveju taikomas regresas. Dėl to gali būti atsisakyta mokėti ir kasko draudimo išmoką. Avarijos nuostoliai šiuo metu, draudikų duomenimis, sudaro vidutiniškai 2000 litų vienam automobiliui.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"