TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Aviacijos priežiūra – iš keleivių kišenės

2015 02 25 6:00
Skrydžių saugai išlaikyti būtinų lėšų ieškoma keleivių kišenėje.  Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Daugelyje šalių į bilieto kainą įskaičiuojamas skrydžio saugos mokestis (arba keleivio mokestis), kurį nuo 2016 metų, jei tam pritars Vyriausybė ir Seimas, ketinama įvesti ir Lietuvoje. Numatomas jo dydis – 2 eurai. Šios papildomos lėšos turėtų keliauti į Civilinės aviacijos administracijos (CAA) biudžetą.

Kaip anksčiau LŽ yra minėjęs laikinai CAA direktoriaus pareigas einantis Joris Gintalas, tokio mokesčio pakaktų tam, kad šiuo metu deficitinis pagrindinės saugia aviacija Lietuvos oro uostuose besirūpinančios institucijos biudžetas būtų subalansuotas. Pasak jo, į CAA valdomą fondą surinktos lėšos būtų skiriamos konkretiems CAA tikslams ir uždaviniams spręsti bei CAA veiklai, susijusiai tik su valstybine aviacijos priežiūra, finansuoti. Tai leistų ne tik užtikrinti, bet ir modernizuoti CAA darbą.

Mokėtų tikrieji keleiviai

Šiuo metu Lietuvoje skrydžių saugos mokesčio nėra. Skrydžių saugos ir saugumo organizavimo bei priežiūros išlaidos dengiamos iš valstybės biudžeto, t. y. iš visų mokesčių mokėtojų pinigų. Keleivio mokestis garantuotų, kad nauja rinkliava būtų renkama iš galutinių vartotojų, t. y. iš pačių keleivių, besinaudojančių aviacijos bendrovių paslaugomis. Taip neva būtų atkurtas teisingumas: juk nemažai Lietuvos gyventojų niekada neužsuka į oro uostus arba į kelionę lėktuvu susiruošia itin retai.

Ši įmoka būtų įskaičiuota į bilieto kainą ir, pasako jos iniciatorių, neturėtų neigiamo poveikio keleivių srautams. Pažymima, kad Lietuvoje ketinama taikyti minimalų 2 eurų mokestį - mažesnį nei daugelyje šalių, kurios taip pat yra įvedusios civilinės aviacijos administravimo rinkliavą iš keleivių.

Renkamas daug kur

Pirmoji Europoje tokį mokestį 1994 metais pradėjo imti Jungtinė Karalystė. Prancūzija tai padarė po penkerių metų, 1999-aisiais. Latvijoje 7 eurų įmoka renkama iš išskrendančių keleivių, perkančių bilietą. Jis skiriamas Latvijos civilinės aviacijos agentūrai saugumo paslaugų investicijoms, taip pat krizėms valdyti (gelbėjimo operacijoms) ir aviacijos saugos bei saugumo priežiūros paslaugoms finansuoti.

Vokietijoje keleivio mokestis gali siekti net iki 43 eurų išvykstančiam asmeniui (atsižvelgiama į skrydžio atstumą), Prancūzijoje – nuo 4,31 iki 7,75 euro. Austrijoje žmonės, skrendantys netoli, moka 7 eurus, o keliaujantieji tolimaisiais reisiais į kitus žemynus – iki 35 eurų. Keleiviai, išvykstantys iš Jungtinės Karalystės oro uostų, moka skirtingus mokesčius. Jie priklauso tiek nuo klasės, kuria skrendama, tiek nuo skrydžio atstumo.

Keleivio mokestis nustatytas ir kai kuriose kitose ES valstybėse – Švedijoje, Danijoje, Suomijoje, Italijoje, Kroatijoje. Serbija ir Bosnija, kurios nėra ES narės, taip pat ėmė taikyti fiksuotus mokesčius kiekvienam išvykstančiam asmeniui.

Aviacijos rinkos profesionalai prognozuoja, kad Lietuvoje įvestas naujas skrydžių saugos mokestis – 2 eurai – mažai pakeis oro kelionės bilieto kainą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"