Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Baltarusiai elektromobilizaciją susiejo su nesaugia Astravo AE

 
2017 08 25 16:36
Kiniškas "Geely SC7" yra pardavinėjamas ir Baltarusijoje. "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Baltarusijos valdžia krizės varginamiems piliečiams paskelbė: šalis pasigamino elektromobilį, kuris vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 150 kilometrų.

Baltarusijos vyriausybės portalas government.by skelbia, kad baltarusiško elektromobilio, kuris greičiausiai kol kas neturi pavadinimo, pristatyme dalyvavo ir Baltarusijos vicepremjeras Vladimiras Semaška. Teigiama, kad išbandęs mašiną jis pareiškė, jog baltarusiška elektra varoma transporto priemonė niekuo nesiskiria nuo vokiško limuzino „Audi A8“, kuriuo galbūt pats ir važinėja. „Mašina dinamiška, sparčiai įsibėgėja, – pagyrė baltarusių inžinierių kūrinį V. Semaška. – Joje sumontuota automatinė pavarų dėžė – seniai su tokia važinėju. Didelio skirtumo nepajutau: ar važiuodamas su A8, ar su šita mašina.“

Nors Baltarusijos premjeras Vladimiras Semaška (trečias iš dešinės) elektromobilio prototipą lyginu su vokišku "Audi A8", balrusiška mašina kaip du vandens lašai panaši į pigų kinišką sedaną "Geely SC7"./Government.be nuotrauka

Viltis – superkondensatoriai

Kadangi naujasis baltarusių elektromobilis į serijinę gamybą nepaleistas, apie jį galima kalbėti tik kaip apie prototipą. Iš šykščios government.by pateiktos informacijos aiškėja, kad jis buvo sukurtas Baltarusijos nacionalinės akademijos mokslininkų, o valdžiai pristatytas ir išbandytas Jungtinio mašinų gamybos instituto poligone Minske. Apie technines naujojo bevardžio prototipo detales atskleidžiama tik tiek, kad jis vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 100–150 kilometrų. V. Semaška teigė, kad šis rodiklis yra aiškiai per mažas. „Tačiau vyksta sparti technologijų plėtra. Tobulės ir ličio jonų baterijos, ir superkondensatoriai. Mes, Baltarusijos vyriausybė, keliame užduotį pradėti plėtoti superkondensatorių gamybą šalyje“, – portalas cituoja Baltarusijos ministrų pirmininko pavaduotoją.

Vakarų mokslininkai šiuo metu taip pat šneka, kad superkondensatoriai yra perspektyvesnė ateities technologija nei ličio jonų baterijos. Kaip metų pradžioje rašė britų portalas autocar.com.uk, bendromis pajėgomis su Sario ir Bristolio universitetų mokslininkų komandomis dirbę inžinieriai nustatė, kad superkondensatoriai yra nuo 1000 iki 10 000 kartų efektyvesni nei akumuliatorinės baterijos. Pasak britų mokslininkų, jau netolimoje ateityje šios bus visiškai pamirštos, o vietoj baterijų naudojamus superkondensatorius bus galima įkrauti vos per keletą sekundžių. Tai esą suteiks progą supekondensatorių varomoms mašinoms konkuruoti ir su tradiciniais automobiliais, kurių bakai užpildomi per porą trejetą minučių.

V. Semaška pareiškė, kad baltarusiai superkondensatorius jau gamina savo Vitebsko miesto gamykloje „Vitiaz“, atrodo, prietaisas bus pritaikytas ir naujiems elektromobiliams.

Elektra – iš nesaugios atominės

Aišku, baltarusiams iki vakarietiškų technologijų toli. Atkreipia dėmesį kitkas: per baltarusiško elektromobilio pristatymą Baltarusijos vicepremjeras išsitarė, kam planuojama naudoti vos už 60 km nuo Vilniaus statomos Astravo atominės elektrinės (AE) pagaminta elektros energija. „Artėjant atominės elektrinės paleidimo pradžiai, iškyla jos gaminamos energijos panaudojimo uždavinys“, – government.by cituoja V. Semašką, kuris aiškiai leido suprasti, jog tikisi, kad atominė energija padės elektromobilizuoti Baltarusiją.

Elektromobilizacijai bus skirti naujai statomoje „BelDži“ gamykloje gaminami vietinės kilmės elektromobiliai.

Lietuva siekia, kad šalia Vilniaus statoma Astravo AE būtų pripažinta nesaugia.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"