TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Baltarusiams išvengti muitų padeda lietuviai

2014 06 10 6:00
Baltarusiams per Lietuvos ir Baltarusijos sieną pristatomi automobiliai su lietuviškais numeriais tikrintojams retai kelia įtarimų. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Į Baltarusiją iš Lietuvos įvežant automobilius įvairiai siekiama išvengti drastiškų muito mokesčių. Gudragalviai kaimynai prie lietuviškų mašinų pritvirtina baltarusiškus savo nebenaudojamų, tačiau neišregistruotų automobilių valstybinius numerius ir toliau važinėja tarytum anksčiau turėta mašina.

Tiesa, pasiseka ne visiems. Neseniai vienas baltarusių portalas pranešė apie sugautą su įkalčiais Salihorsko miesto (Minsko sritis) gyventoją, kuris į Baltarusiją iš Lietuvos, pasak portalo, „siekė įvažiuoti mašina, užmaskuota kaip seniai jo nuosavybėje esantis automobilis“. „Minsko regioninės muitinės kovos su kontrabanda ir administraciniais pažeidimais skyriaus pareigūnai sulaikė automobilį „Mercedes 2000“, prie kurio buvo pritvirtinti kitos transporto priemonės valstybiniai numeriai, taip pat pakeistas VIN (angl. Vehicle Identification Number - unikalus septyniolikos simbolių rinkinys, apibūdinantis konkretų automobilį – aut.). Numeriai ir VIN anksčiau priklausė kitam, jau nenaudojamam Salihorsko gyventojo automobiliui“, - rašoma portale.

Sulaikė pasienyje

Pasak baltarusių pranešimo, muito mokesčio pasišovęs išvengti šios šalis gyventojas buvo sulaikytas tikrinant dokumentus Baltarusijos ir Lietuvos pasienyje. Buvo areštuotas ir jo 120 mln. Baltarusijos rublių (apie 30 tūkst. litų). kainuojantis Lietuvoje įsigytas automobilis. Publikacijoje mašinos markė nenurodyta.

Atlikdami patikrą Minsko regioninės muitinės Kovos su kontrabanda ir administraciniais pažeidimais skyriaus pareigūnai išsiaiškino, kad galimo nusikaltimo schema buvo parengta kruopščiai, stengiantis sukelti kuo mažiau įtarimų patikrą atliekantiems pareigūnams. Ankstesnis galimo pažeidėjo iš Baltarusijos turėtas automobilis buvo tos pačios markės ir to paties senumo, kaip ir naujai parvairuotas. Todėl prie jo pritvirtinti valstybiniai numeriai mažiausiai turėjo atkreipti tikrintojų dėmesį. Ant naujai įsigytos transporto priemonės kėbulo buvo perkaltas ir ankstesnio automobilio VIN numeris. Šia mašina Salihorsko gyventojas naudojosi iki 2013 metų, vėliau ją pardavė detalėmis, tačiau neišregistravo.

Pasak Baltarusijos teisėsaugos, mašinos savininkas siekė išvengti muito mokesčio, kuris netgi didesnis už pačios mašinos kainą ir siekia 140 mln. rublių (apie 35 tūkst. litų).

Įkliuvo dėl nepatyrimo?

Drastiški mokesčiai transporto priemonėms Baltarusijoje taikomi nuo to laiko, kai šalis tapo Muitų sąjungos (MS) nare. Muitai įvesti pirmiausia ginant MS diriguojančios Rusijos automobilių gamintojų interesus. Tačiau nauji rusų automobiliai yra tokie nekokybiški, kad MS piliečiai noriau perka naudotas vakarietiškas mašinas ir netgi ryžtasi pažeisti įstatymus.

Lietuvos muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis dienraščiui LŽ teigė, kad toks Lietuvoje įsigyto automobilio įvežimo į Baltarusiją būdas, kokį siekdamas išvengti muito mokesčio pasirinko Minsko srities gyventojas, yra išimtis. „Abejoju, ar su suklastotu numeriu kirtęs sieną toli nuvažiuosi. Pareigūnai atlieka patikras labai kruopščiai, tad pakeitus legalų lietuvišką numerį į nelegalų baltarusišką Lietuvoje kirsti sienos neįmanoma. Manau, pasiryžę išvengti muito mokesčio baltarusiai elgiasi kitaip. Jie daug mažiau rizikuoja, jei įsigiję mašiną Lietuvoje jos lietuviškus valstybinius numerius pakeičia baltarusiškais jau grįžę į Baltarusiją. Jei numeriai anksčiau priklausė kitai to paties žmogaus mašinai, sustabdžiusiems naują jo automobilį kelyje ir siekiantiems išsiaiškinti tiesą pareigūnams tektų lyginti techninės registracijos dokumentuose nurodytą kėbulo numerį su tuo, kuris iškaltas ant kėbulo. Tai pastangų reikalaujanti procedūra, kurią be išankstinės informacijos pareigūnai vargu ar atliks“, - tvirtino LŽ pašnekovas.

J. Miškinis pastebėjo, kad automobilių su lietuviškais valstybiniais numeriais išvengdami importo muito mokesčio parsigabena ne tik patys baltarusiai, tačiau atvairuoja ir lietuviai. „Pastaruoju metu Lietuvos internetinėje erdvėje padaugėjo skelbimų, siūlančių gabenti automobilius į Baltarusiją“, - sakė pareigūnas.

Iš Baltarusijos – grėsmingas įspėjimas

Paprastai už automobilio pristatymą į Baltarusiją siūlomas atlygis siekia 300 litų. Ir darbo nėra daug - užtenka automobilį nugabenti į Minską ar dar arčiau ir tą pačią dieną grįžti atgal į Lietuvą. J. Miškinis prisipažino netgi negalįs pasakyti, kas – baltarusiai ar lietuviai – labiau linkę užsiimti automobilių pristatymu per sieną.

Galimų pažeidimų mastas jau yra toks milžiniškas, kad praėjusią savaitę Baltarusijos valstybinis komitetas laišku įspėjo mūsų Muitinės departamentą, kad bus griežčiau kontroliuojami tų valstybės sieną kertančių automobilių vairuotojai, kurie kėsinasi nemokėti importo muito mokesčio. Laiške nurodoma, kad pažeidėjams Baltarusijoje gali būti ne tik skirta bauda, atimta teisė verstis tam tikra veikla, grėsti pataisos darbai ar areštas, bet ir - belangė iki 3 metų.

Kaimynai jau stiprino pažeidėjų kontrolę. Iki šiol baltarusių priemonės buvo skirtos daugiau lietuviams. Pavyzdžiui, jau kuris laikas visi įvažiuojantys į Baltarusiją ir iš jos išvažiuojantys asmenys turi deklaruoti, kad atvyko ir išvyko automobiliu.

Į Baltarusiją mašiną pristatę ir iš jos be transporto priemonės grįžtantys „verslininkai“ sienos patikros punktuose dažniausiai aiškina, kad automobilį paliko kaimynų šalyje, nes jis esą „sugedo“. Jei pasienyje tokių „verslininkų“ paklausiama, kodėl jie nelaukė remonto pabaigos, paprastai atsakoma, jog skubama dėl greitai pasibaigsiančios trumpalaikės vizos. Akivaizdu, kad ne tik baltarusių, bet ir lietuvių į Baltarusiją nuvairuotos mašinos nėra registruojamos, o jomis važinėjama paprasčiausiai ant jų užkabinus anksčiau turėtą automobilio vietos valstybinį numerį.

Gresia bėdos

Anot Baltarusijos muitinės komiteto, per pirmąjį 2014 metų ketvirtį už tai, kad į šią šalį pristatė automobilius, už kuriuos nebuvo sumokėti muito mokesčiai, administracinėn atsakomybėn patraukta 130 asmenų, 30 proc. jų sudarė Lietuvos piliečiai. 65 lietuviams buvo iškeltos 23 bylos, o jų nesumokėtų mokesčių suma sudarė 6,43 mlrd. Baltarusijos rublių (apie 1,7 mln. litų). Per visus 2013 metus lietuviai už panašius pažeidimus sumokėjo 3 mlrd. Baltarusijos rublių (750 tūkst. litų).

„Mašina atvažiavęs į Baltarusiją ir ten ją palikęs lietuvis yra įtraukiamas į vietos duomenų bazes. Kai jis vėl atvyks į Baltarusiją, iš šalies nebus išleistas tol, kol nesusimokės mokesčių. Taigi toje šalyje turės didelių bėdų. Pavyzdžiui, iš jo gali būti konfiskuotas automobilis, kuriuo jis važinėja po kaimynų šalį“, – tvirtino Muitinės departamento vienas vadovų J. Miškinis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"