Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Baltarusių „liaudies elektromobiliai“ gelbės Astravo AE

 
2016 12 28 13:10
Šiuo metu Baltarusijoje veikia vos kelios privačios elektros įkrovimo stotelės, į kurias kol kas užsuka tik naudoti elektromobiliai, nes baltarusiai naujų neįperka.  
Šiuo metu Baltarusijoje veikia vos kelios privačios elektros įkrovimo stotelės, į kurias kol kas užsuka tik naudoti elektromobiliai, nes baltarusiai naujų neįperka.   Abw.by nuotrauka

Baltarusijos Nacionalinė mokslų akademija pranešė šiuo metu kurianti vadinamąjį baltarusių „liaudies elektromobilį“, kurio koncepcinis modelis esą bus pristatytas naujaisiais 2017 metais. Gali būti, kad projektas susijęs su artėjančiomis Astravo atominės elektrinės (AE) pabaigtuvėmis.

Baltarusių žiniasklaidoje kaip didžiausia sensacija yra cituojamas Nacionalinės mokslų akademijos prezidiumo pirmininkas Vladimiras Gusakovas, kuris pažymėjo, jog naująjį baltarusių elektromobilį varys vietos inžinierių sukurtas elektromotoras. „Tikimės, kad 2017-aisiais, kurie yra paskelbti Mokslo metais, jau turėsime eksperimentinį (elektromobilio – aut.) modelį, taip pat – elektromotorą“, – sakė Baltarusijos mokslininkas.

Tiesa, daugiau detalių nei apie kuriamą baltarusišką elektromobilį, nei apie galimus jo techninius duomenis, neatskleidžiama. Tik tvirtinama, kad tai bus „liaudies elektromobilis“, vadinasi, tas, kuris skirtas masiniam vartotojui. Iš to galima spėti, jog pirmiausia naujoji elektra varoma transporto priemonė bus pigi, vienu įkrovimu galinti įveikti šimtus kilometrų, ir patikima. Tokias dabar kuria ir pačios didžiausios pasaulio transporto priemonių gamybos kompanijos, įskaitant amerikiečių „Tesla“ ir „Chevrolet“, japonų „Honda“ ir „Toyota“, vokiečių „Volkswagen Group“.

Gelbės Astravo AE?

Neatmestina versija, kad ambicinga Baltarusijos elektromobilizacijos pradžia gali būti susijusi su Lietuvai siaubą keliančios Astravo atominės elektrinės (AE) statybų pabaiga. Rusijos valstybinės bendrovės „Rosatom“ vos už 60 kilometrų nuo Vilniaus, Baltarusijos Astravo rajono Mikailiškių vietovėje, statomas 2 blokų (2400 megavatų) branduolinis monstras turėtų pradėti veikti jau po poros metų, nors iš pradžių pirmojo jo bloko veiklos pradžia buvo numatyta 2016 metais.

Neabejojama, kad planuodami elektrinę Rusijos ir Baltarusijos energetikai skaičiavo, jog galingos Astravo AE energija srauniai per Lietuvą tekės toliau į Vakarus, į kitas Europos Sąjungos šalis, šitaip paverčiant jas rusų ir baltarusių „taikaus atomo“ vergėmis.

Vis dėlto mūsų šaliai pastačius jungtis su Švedija ir Lenkija, taip pat – paskelbus apie atsijungimą nuo dar iš Sovietų Sąjungos laikų paveldėto vadinamojo BRELL elektros žiedo, jungiančio tris Baltijos šalis, Baltarusiją ir Rusiją, pastarųjų dviejų šalių energetikos strategų planas greičiausiai neišdegs. Dėl to, matyt, skubiai ieškoma, kur galėtų būti panaudota elektra, kurios Baltarusijoje ir Rusijoje ir taip yra per daug. Gali būti, jog baltarusiai problemą mėgina spręsti elektromobilizuodami šalį ir kurdami „liaudies elektromobilius“. Kitas klausimas, ar kaimynams, neturintiems nei pasaulinio lygio technologijų, nei pačios geriausios patirties, tai pavyks.

Sąjungininkus kiršinsiantis projektas

Iki šiol nei Baltarusija, nei kitos Nepriklausomų Valstybių Sandraugos (NVS) šalys Rusija ir Kazachstanas elektromobilizacijos sektoriuje labiau pasižymėjo garsiais pareiškimais. Pavyzdžiui, visišku fiasko baigėsi pirmosios rusiškos elektra varomos mašinos „Lada Ellada“, kuri esą turėjo tapti pasaulyje pačiu pigiausiu ir kartu perkamiausiu elektromobiliu, kūrimas.

Neskatina elektromobilizacijos NVS valstybėse ir santykinai pigūs vietiniai tradiciniai degalai. Pavyzdžiui, Rusijos statistikos agentūros „Avtostat“ duomenimis, lapkritį rusai įsigijo vos 9 elektromobilius, tarp kurių dauguma – naudoti. Palyginti, trečiąjį 2016 metų ketvirtį mažytėje Lietuvoje buvo įregistruoti 6 nauji elektromobiliai.

Maža to, sparti elektromobilizacija NVS šalyse gali skaudžiai kirsti pagrindinei Rusijos ūkio šakai, iš kurios ši šalis gauna didžiąją dalį valiutos, – naftos sektoriui. Dėl to Baltarusijos iniciatyva kurti savo masiniam vartotojui atrodo dar keisčiau, o šio projekto perspektyva – dar miglotesnė.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"